Satiksmes vidē var būt intensīva mijiedarbība starp vadītājiem un citiem satiksmes dalībniekiem. Volvo kravas automašīnā vadītājam ir pieejama virkne atbalsta sistēmu, kas palīdz izvairīties no negadījumiem un aizsargāt visus satiksmes dalībniekus.
Mūsu sistēmas ir izstrādātas, lai palīdzētu vadītājiem uzlabot drošību dažādās situācijās – gan braucot lielā ātrumā pa šoseju, gan lēni braucot pilsētas satiksmē vai apstājoties ar citiem satiksmes dalībniekiem tuvumā. Tālāk atklājiet mūsu vadītāja atbalsta sistēmu priekšrocības uz lielceļiem un pilsētas vidē.
Pilot Assist, ko iespējo Volvo Dynamic Steering, izmanto kameru, lai nolasītu joslu marķējumus, un nodrošina vadītājiem nepārtrauktu aktīvo stūrēšanas atbalstu, lai saglabātu kursu un paliktu joslā. Tādējādi tiek nodrošināts aktīvāks atbalsts, kas paredzēts drošākai un mierīgākai braukšanai. Sistēma prasa vadītājam turēt rokas uz stūres ratu.
Ja kravas automašīna novirzās no joslas, Volvo dinamiskā stūrēšana ar joslas saglabāšanas palīgsistēmu ir izstrādāta tā, lai brīdinātu autovadītāju, un nodrošina stūrēšanas palīdzību, lai virzītu kravas automašīnu uz joslas centru.
Volvo dinamiskā stūrēšana ar stabilitātes palīgsistēmu ir paredzēta, lai noteiktu, vai kravas automašīna sāk slīdēt. Pēc tam tas nekavējoties pretēji stūrē kravas automašīnu, lai stabilizētu transportlīdzekļu kombināciju un novērstu situāciju.
Adaptīvā kruīza kontrole pielāgo ātrumu, lai saglabātu drošu distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim, automātiski paātrinot un bremzējot. Tas darbojas visu ceļu no braukšanas pilnā ātrumā līdz pilnīgai apstāšanās brīdim un pēc tam automātiski ieslēdzas no jauna, kad satiksme sāk kustēties. Braukšanai pa šoseju pievieno gan komfortu, gan drošību.
Pareiza ātruma uzturēšana ir galvenais drošai braukšanai. Inteliģentā ātruma palīgsistēma informē vadītāju par ātruma ierobežojumu konkrētai transportlīdzekļu kombinācijai konkrētajā ceļa posmā. Ja limits tiek pārsniegts, vadītājs tiek brīdināts.
Lai brauktu droši, jums jābūt modram un labā formā, lai brauktu. Autovadītāja brīdināšanas sistēma nosaka miegainības vai neuzmanības pazīmes autovadīšanas laikā. Ja tiek konstatētas pazīmes, vadītājs tiek brīdināts un tiek ieteikts ieturēt pārtraukumu.
Sadursmes brīdinājuma sistēma ar ārkārtas bremzēšanu ir paredzēts, lai noteiktu priekšā braucošos transportlīdzekļus, velosipēdistus un gājējus, kā arī velosipēdistus un gājējus, kas pārvietojas tajā pašā virzienā, kur kravas automašīna. Kad tiek atklāts sadursmes risks, sistēma brīdina vadītāju. Ja vadītājs nerīkojas un risks saglabājas, kravas automašīna automātiski bremzē, lai izvairītos no sadursmes.
Lai novērstu riteņu bremžu pārkaršanu, braucot lejup pa kalnu, nogāzes kruīza kontrole palīdz autovadītājam ierobežot transportlīdzekļa ātrumu zem iestatītā ātruma. Tas izmanto papildu bremzes kopā ar optimizētu pārnesumu izvēli, tikai vajadzības gadījumā izmantojot riteņu bremzes.
Autovadīšana lejup pa kalnu ar piekabi uz slidenas virsmas var stumt kravas automašīnu un izraisīt salocīšanās efektu, palielinot negadījuma risku. Stretch Brake var palīdzēt to novērst, piekabei iedarbinot bremzēšanas impulsus, kas izstiepj transportlīdzekļa sastāvu, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību.
Adaptīvās tālās gaismas ir izstrādātas, lai noteiktu citus transportlīdzekļus kravas automašīnas priekšā, ļaujot braukt tumšos apstākļos ar ieslēgtām tālajām gaismām, kad tās citādi nebūtu piemērotas. Šī funkcija dinamiski maina gaismas staru, lai nodrošinātu optimālu apgaismojumu, netraucējot citu transportlīdzekļu vadītājiem.
Elektroniskā stabilitātes kontrole ir izstrādāta, lai samazinātu slīdēšanas un apgāšanās risku. Kad sistēma nosaka bīstamu situāciju, tā samazina dzinēja jaudu un atsevišķi bremzē katru riteni.
Labā stāvoklī esošās riepas ir labs sākums drošai braukšanai. Riepu spiediena kontroles sistēma seko līdzi spiedienam katrā transportlīdzekļa kombinācijas riepā un brīdina par zemu gaisa spiedienu, ātru noplūdi vai augstu temperatūru. Tas nodrošina papildu aizsardzību pret negadījumiem, ko izraisa pārpūstas riepas.
Priekšējā īsā diapazona palīgsistēma izmanto priekšējo radaru un kameru, lai atklātu un brīdinātu vadītāju par satiksmes dalībniekiem riska zonā kravas automašīnas priekšā stāvot un ar ātrumu līdz 10 km/h. Ja sistēma konstatē satiksmes dalībnieku kravas automašīnas priekšā, vadītājs tiks informēts. Ja palielinās sadursmes risks, tiks atskaņots arī skaņas brīdinājums.
Mūsu sānu sadursmes novēršanas atbalsts izmanto radara sensorus, lai noteiktu gājējus, velosipēdistus un citus transportlīdzekļus – abās kravas automašīnas pusēs. Kad tiek konstatēts satiksmes dalībnieks, vadītājs saņem gaismas signālu. Ja vadītājs aktivizē pagrieziena indikatoru, sistēma brīdina ar mirgojošu gaismu, skaņu un aktīvu stūrēšanas vadību.
Gājējus un velosipēdistus var būt grūti pamanīt, kad tie atrodas kravas automašīnas tuvumā. Durvju atvēršanas brīdinājums izmanto radara sensorus, lai skenētu abas kravas automašīnas puses, lai atklātu un brīdinātu citus satiksmes dalībniekus riska zonās, atverot kādas no kabīnes durvīm. Sistēma brīdina līdz divām minūtēm pēc aizdedzes izslēgšanas.
Gājēji un velosipēdisti var pietuvoties kravas automašīnām pilsētas vidē, un vadītājiem tos var būt grūti pamanīt. Pasažiera stūra kamera sniedz lielisku skatu uz vietām pasažiera pusē. To automātiski iedarbina virzienrādītājs, un kameras skats ir redzams sānu displejā.
Aizmugurējā kamera nodrošina lielisku redzes lauku aiz kravas automašīnas, dodot vadītājam lielāku kontroli pār apkārtni. Tas tiek automātiski aktivizēts, kad ir ieslēgts atpakaļgaitas pārnesums, un sānu displejā tiek parādīts kameras skats.
Mūsu elektriskās kravas automašīnas ir gandrīz klusas. Tas nāk par labu gan vadītāja darba videi, gan pilsētas videi, taču arī padara elektriskos kravas automobiļus grūtāk pamanāmus. Akustiskā transportlīdzekļu brīdinājuma sistēma ģenerē smalkas, bet pamanāmas skaņas, lai informētu cilvēkus, kas atrodas kravas automašīnu tuvumā. Izstrādāts, lai uzlabotu gājēju un velosipēdistu drošību.
Droša braukšana ar biežu apstāšanos un iedarbināšanu var būt izaicinājums. Auto Turētājs ir paredzēts, lai padarītu sistēma “Apstāties un turpināt” braukšanu drošāku un ērtāku, automātiski iedarbinot bremzes, lai noturētu kravas automašīnu, līdz vadītājs nospiež gāzes pedāli. Tas darbojas gan turpgaitā, gan atpakaļgaitā — ceļa kāpumā, lejup pa kalnu vai uz līdzenas virsmas.
Lai brauktu droši un izvairītos no sānslīdes, ir nepieciešama laba saķere. Aktīva saķeres kontrole ir izstrādāta, lai kontrolētu riteņu griešanos, lai uzlabotu stabilitāti, paātrinājumu un bremzēšanu slidenos apstākļos. Sistēma aktivizējas uzreiz, kad tā konstatē slīdēšanas pazīmes.
Sīkāka informācija par mūsu vadītāju atbalsta sistēmās ir pieejama informācijas lapu kolekcijā. Lejupielādei pieejams šeit.
Attēlotās funkcijas var nebūt standarta vai pieejamas visiem aprīkojuma līmeņiem un spēka pārvada variantiem.