Dzinēju otrā piedzimšana

Flēnas rūpnīcā nolietotie lielas kravnesības kravas automašīnu dzinēji iegūst jaunu elpu. Pēc atjaunošanas dzinēju kvalitāte ir pielīdzināma jauniem dzinējiem, turklāt atjaunošana ļauj samazināt videi nodarīto kaitējumu.
Flēnas rūpnīcā

Darbinieks Edvards Finstorps (Edward Finstorp) montē Volvo kravas automašīnas D13 dzinēja detaļas. Flēnā atrodas Volvo Group lielākā atjaunošanas rūpnīca, kas atjauno dzinējus arī Volvo CE, Volvo Buses, Volvo Penta un citiem.

Lāšs Fernskogs

Flēnas (Zviedrijā) Volvo detaļu rūpnīcas vadītājs Lāšs Fērnskogs.

Pie Volvo detaļu rūpnīcas zemajām ēkām Flēnā (Zviedrijā) zem ziliem plastmasas pārsegiem savu kārtu nonākšanai rūpnīcas siltumā gaida dzinēju rindas. Šeit nonāk visi dzinēji, ko atpakaļ nosūta Volvo Trucks izplatītāji Eiropā un Āzijā. Dzinēji ir viena no 40 dažādām detaļām, kuru nomaiņu Volvo Trucks piedāvā saviem klientiem, un to atjaunošanai nepieciešams visilgākais laiks.

„No brīža, kad dzinējs nonāk rūpnīcā, līdz brīdim, kad tas tiek testēts un nokrāsots, paiet aptuveni 57 stundas,” skaidro Lāšs Fernskogs (Lars Färnskog), Flēnas rūpnīcas vadītājs. 

Atjaunošanas process sākas ar izjaukšanu. Dzinējs tiek izjaukts pilnībā; detaļas, kuras vairs nav iespējams atjaunot, tiek nodotas otrreizējai pārstrādei, bet atjaunojamās detaļas tiek nosūtītas uz tīrīšanu un strūklapstrādi. Kad mitrums, eļļas paliekas un krāsa ir notīrīta, detaļas nonāk apstrādes nodaļā.

Vārsta korpuss

Koordinātmērīšanas mašīna pārbauda vārsta korpusu, kas D12 dzinējā kontrolē eļļas spiedienu.

Kloķvārpstas pulēšana

Darbiniece Kristīna Sēderlunde pulē kloķvārpstas eļļošanas nipeļus. Tā ir viena no daudzām procedūrām, kas dažādajām detaļām tiek veiktas, pirms tās tiek atkārtoti iemontētas dzinējā.

Šeit vairāku detaļu, piemēram, cilindru galvu, kloķvārpstu un dzinēja bloku, virsmas tiek ļoti precīzi un uzmanīgi slīpētas un pulētas. 

„Visi dzinēji šeit ir nonākuši kāda trūkuma dēļ. Taču, tā kā mēs nezinām, kā katrs dzinējs ir lietots, ir svarīgi raudzīties, lai dzinējā nebūtu nelīdzenu virsmu,” saka Jērgens Kārlsons (Jörgen Karlsson), cilindru galvu atjaunošanas speciālists. 

Tāpat kā daudziem viņa kolēģiem, arī Jērgenam ir plašas zināšanas par dzinējiem. Atjaunošanas darbam vajadzīgas izcilas iemaņas. Flēnas rūpnīcā tiek atjaunoti 150–200 dažādi Volvo Trucks kravas automašīnu dzinēju veidi.

„Lielākā daļa šeit nonākušo dzinēju ir aptuveni astoņus vai deviņus gadus veci. Tomēr dažkārt mēs saņemam pat 70. gadu dzinējus! Arī par tādiem dzinējiem cenšamies rūpēties pēc iespējas labāk,” piebilst Jērgens Kārlsons.

Apstrādes laikā rūpnīcā ikviens dzinēja komponents tiek pārbaudīts vairākos posmos. Testēšanas posmā dzinējam tiek veiktas tās pašas pārbaudes, kādas veic pilnīgi jauniem modeļiem. 

„Uz atjaunotiem dzinējiem attiecas tie paši garantijas noteikumi, kas ir spēkā oriģinālajām Volvo detaļām, tāpat tie neatpaliek kvalitātes, izturības un veiktspējas ziņā,” stāsta Lāšs Fērnskogs.

Kloķvārpsta

D12 dzinēja kloķvārpsta tiks slīpēta. Atjaunošanas laikā svarīgi ir noslīpēt visus nelīdzenumus, virsmai jābūt gludai.

Visas detaļas tiek ne tikai atjaunotas vai aizstātas ar jaunām, tiek veikti arī katra modeļa jaunākajām specifikācijām vajadzīgie uzlabojumi. Tas nozīmē, ka Flēnas rūpnīcā atjaunotie dzinēji ir līdzvērtīgi jauniem dzinējiem. 

„Mēs nodrošinām, lai viss, sākot no degvielas padeves līdz programmatūrai, tiek optimizēts. Klienti, kas iegādājas atjaunotu dzinēju, iegūst labāku produktu par daudz zemāku cenu un vienlaikus pasargā vidi,” stāsta Lāšs Fērnskogs.

Salīdzinot ar jaunas kravas automašīnas dzinēju, atjaunota dzinēja energopatēriņš ir par 85 procentiem zemāks. Tāpat arī atjaunošanai patērētā izejmateriāla daudzums ir par 80 procentiem mazāks. Lāšs Fērnskogs ir pārliecināts, ka lielā mēroga ieguvumi vides jomā palielinās pieprasījumu pēc apmaiņas detaļām.

Cilindra galvas pārbaude

Lai pārbaudītu, vai cilindra galvā nav plaisu, tiek izmantots magnētisks pulveris un lampa. Zaļajā gaismā plaisas ir skaidri saskatāmas.

„Mēs zinām, ka dabas resursi pasaulē ir ierobežoti un izejmateriālu cenas pieaug. Vienlaikus mūsu klienti aizvien biežāk pieprasa, lai mūsu produkti būtu ilgtspējīgi un izmantojami atkārtoti,” viņš saka. 

Lai galvenās detaļas, piemēram, pārvadus un dzinējus, būtu iespējams atjaunot, ir svarīgi par to parūpēties jau to izstrādes laikā. Tāpēc Flēnas rūpnīcas speciālisti iesaistās produktu izstrādē un sniedz savu ieguldījumu jau agrīnā projektu posmā. 

„Produktu kalpošanas laika paildzināšana uzņēmumam, mūsu klientiem un videi ir neatsverams ieguvums,” stāsta Lāšs Fernskogs.

 

Izstrādājumu kalpošanas laika paildzināšana uzņēmumam, mūsu klientiem un videi ir neatsverams ieguvums.

Lāšs Fernskogs

Rūpnīcas vadītājs, Flēna

Flēnas rūpnīca

Kloķvārpsta

Volvo Trucks pavisam piedāvā 40 dažādas apmaiņas detaļas, tostarp visu no filtriem un sūkņiem līdz pārnesumkārbām un dzinējiem.

40 – Volvo Trucks piedāvāto Volvo apmaiņas detaļu skaits – no filtriem un sūkņiem līdz pārnesumkārbām un dzinējiem.

85% – kravas automašīnas dzinēja atjaunošanai nepieciešamā energopatēriņa samazinājums, salīdzinot ar jauna dzinēja izgatavošanu. 

80% – kravas automašīnas dzinēja atjaunošanai nepieciešamā izejmateriālu daudzuma samazinājums, salīdzinot ar jauna dzinēja izgatavošanu. 

90% – veca kravas automašīnas dzinēja pārstrādes līmenis. 

57 – vidējais stundu skaits kravas automašīnas dzinēja atjaunošanai. 

150–200 – dažādu atjaunoto Volvo Trucks dzinēju veidu skaits. 

210 – darbinieku skaits.

27 000 m2 – kopējā rūpnīcas platība.

Related News

Volvo kravas automašīnas kabīnes montāža

Lai izveidotu Volvo kravas automašīnas kabīni, Volvo Trucks montāžas rūpnīcas kabīnes apdares līnijā Tuvē (Gēteborgā) tiek savienotas apmēram 900 detaļas — un tas tiek paveikts tikai sešās stundās....

Rūpnīca, kur top dzinēji

Uzziniet vairāk par Volvo dzinēju rūpnīcu Ševdē, Zviedrijā, kur top dzinēji, kā arī par inženieriem, kas izstrādāja Euro 6 tehnoloģiju....

Rakstu filtrēšana

5 true 5