Kravas automašīnas

Latvija

×

25 Volvo FH jaunievedumi

Volvo FH jau no paša sākuma iezīmēja pārmaiņas. Jau 1993. gadā šis modelis bija kas unikāls, un ar to joprojām tiek ieviesti jauni autovadītāja komforta, drošības, veiktspējas un risinājumu pielāgojamības standarti. Tālāk aprakstīti 25 jaunievedumi un iezīmes, kas Volvo FH ir padarījušas par plaši atzītu kravas automašīnu.
Volvo FH LNG kravas automašīna

25: Volvo FH LNG (2017. g.)
Volvo Trucks vienmēr meklē jaunus veidus, kā palielināt efektivitāti un rast ilgtspējīgus risinājumus. 2017. gadā tirgū tika laists Volvo FH LNG modelis. Lielas kravnesības kravas automašīna, kas tiek darbināta ar sašķidrinātu dabasgāzi vai biogāzi. Šo kravas automašīnu ekspluatācija var samazināt CO2 izmešu līmeni par 20–100%. Tādējādi ir iespējams vēl vairāk samazināt reģionālo un tālo smagkravu pārvadājumu ietekmi uz klimatu.
 


24: I-Shift ar lēngaitas pārnesumiem (2016. g.)

Jaunie Volvo FH lēngaitas pārnesumu ļauj uzsākt braukšanu uz nelīdzenas virsmas pat ar īpaši smagām kravām – šāda iespēja ļauj autovadītājiem uzņemties vairāk darbu. Dodoties atpakaļceļā bez kravas, iespējams izmantot pārnesumu, kas samazina degvielas patēriņu.


23: Paceļami dzenošie dubulttilti (2015. g.)

Dzenošie tilti rada berzes un rites pretestību, kas palielina degvielas patēriņu. Atslēdzot un paceļot dzenošo tiltu, kad tas nav nepieciešams, degvielas patēriņu var samazināt pat par 4% (braucot atpakaļceļā ar paceltu tiltu). Tas ir lietderīgs risinājums autovadītājiem, kas vienā virzienā brauc ar smagu kravu, bet atpakaļ – bez kravas.


22: I-Shift divsajūgu pārnesumkārba (2014. g.)

Volvo FH I-Shift divsajūgu pārnesumkārbā ir izmantota sacīkšu automašīnas cienīga tehnoloģija. Braukšana ir kļuvusi vienmērīgāka, it īpaši – pa nogāzēm.


21: Volvo dinamiskā stūrēšana (2013. g.)
Volvo dinamiskā stūrēšana nodrošina autovadītājam nebijušu pieredzi. Stūrēšana vairs nerada tik lielu spriedzi – aptuveni 2000 reižu sekundē sistēma prognozē autovadītāja rīcību, kā arī pielāgo stūrēšanu reljefam un vējam. Tādējādi tiek samazināta slodze autovadītāju mugurai un kaklam. Ja kravas automašīna brauc lielā ātrumā, Volvo dinamiskās stūrēšanas sistēma uztur stabilitāti un uzņemto virzienu. Toties lēnas un rūpīgas manevrēšanas laikā tā pastiprina stūrēšanas spēku neatkarīgi no kravas smaguma.


20: IV paaudze (2012. g.)

2012. gadā tirgū nonāca jaunais Volvo FH modelis. Ar daudzām jaunām un autovadītājiem noderīgām iezīmēm. Kabīnes salons tika paplašināts par vienu kubikmetru, bet palielinātie logi uzlaboja redzamību. Precīzi pielāgota šasija uzlaboja vadāmību.


19: I-Park Cool (2012. g.)

Volvo FH ir optimāla darbavieta. Un arī vieta atpūtai. Kvalitatīvs miegs ir būtisks satiksmes drošībai, un ar integrēto klimata kontroles risinājumu I-Park Cool Volvo kravas automašīnas ieviesa jaunu standartu patīkamas temperatūras nodrošināšanai pat naktīs.


18. I-See (2012. g.)
I-See programmatūra ļauj Volvo FH kravas automašīnās izmantot iepriekš mēroto maršrutu informāciju. Programmatūra iegūto informāciju izmanto viedajā kruīza kontrolē, lai pēc iespējas palielinātu degvielas ietaupījumu, pielāgojot autovadīšanu katram ceļa kāpumam un nogāzei.


17: Sadursmes brīdinājuma sistēma ar ārkārtas bremzēšanu (2012. g.)

Volvo FH par autovadītāju drošību gādā jau no 1993. gada. 2012. gadā Volvo Trucks ieviesa sadursmes brīdinājuma sistēmu ar ārkārtas bremzēšanu. Tā ir aktīvās drošības funkcija, kas apvieno radara un kameras darbību, lai identificētu priekšā esošos transportlīdzekļus.


16: FH III paaudze (2008. g.)

2008. gadā Volvo FH piedzīvoja lielas pārmaiņas. Kabīnes salona konstrukcija tika pārveidota, tādējādi ieviešot jaunu standartu autovadītāja ērtībai. Kabīnes priekšpuse ieguva savu raksturīgo izskatu ar jaunu priekšējo režģi, saulessargu un lukturiem.


15: Autovadītāja brīdināšanas sistēmas (2008)

Volvo Trucks sekmē satiksmes drošību. 2008. gadā tika ieviesta autovadītāja brīdināšanas sistēma. Sistēma nosaka neparastas kustības uz ceļa. Ja autovadītāja rīcība liecina par nogurumu, sistēma atskaņo skaņas signālu un parāda vizuālu signālu.


14: Joslas saglabāšanas sistēma (2007. g.)

Lai pasargātu autovadītāju, joslas saglabāšanas sistēma ar kameru fiksē ceļa apzīmējumus un brīdina autovadītāju, ja nejauši tiek šķērsota joslu atdalošā līnija.

 


13: Jauns Volvo dzinēja bremzes modelis (2006. g.)

Volvo dzinēja bremze bija viena no Volvo FH iespaidīgākajām iezīmēm jau 1993. gadā, kad modelis pirmoreiz nonāca tirgū. 2006. gadā sistēma tika atjaunota, un bremzēšanas jauda pieauga par 25%. Tādējādi autovadīšana, braucot lejup pa kalnu, ir mierīgāka, turklāt tiek samazināta riteņu bremžu noslodze.


12: FH II paaudze (2001. g.)

Līdz ar otro Volvo FH kravas automašīnu paaudzi tika ieviests jauns standarts. Kravas automašīna, kas jau bija izpelnījusies atzinību, tika aprīkota ar papildu funkcijām, kas uzlaboja autovadītāju darba apstākļus un uzņēmējdarbības produktivitāti. Pārveidotās kabīnes aerodinamika bija kļuvusi vēl labāka. 


11: Elektroniskā stabilitātes sistēma (2001. g.)

2001. gadā Volvo Trucks klajā laida pasaulē pirmo stabilizācijas sistēmu, ko var izmantot gan kravas automašīnu, gan vilcēju sastāviem. Bīstamās situācijās elektroniskā stabilitātes sistēma acumirklī ieslēdzas, lai samazinātu dzinēja jaudu un atsevišķi bremzētu katru kravas automašīnas un piekabes riteni.


10: Enerģiju absorbējoša kabīne (2001. g.)
Volvo Trucks vienmēr atrod arvien jaunus risinājumus drošības uzlabošanai. Sadursmes gadījumā enerģiju absorbējošā kabīne pārvada enerģiju uz aizmuguri, tādējādi kabīnē saglabājot pietiekami daudz vietas izdzīvošanai.


9: I-shift (2001. g.)

2001. gadā Volvo FH tika aprīkots ar I-Shift pārnesumkārbu. Pagrieziena punkts pārnesumkārbu nozarē. Tā bija īpaši automātiskai pārnesummainīšanai izstrādāta pārnesumu sistēma – kravas automašīnās tāda vēl nebija izmantota. Tas Volvo FH kravas automašīnai nodrošināja būtisku priekšrocību – autovadītājs varēja pilnībā pievērsties satiksmei, vienlaikus tālajos pārvadājumos saglabājot optimālu veiktspēju.

 


8: Bremžu sistēma ar elektronisko vadību (EBS) un disku bremzēm (1999. g.)

Izcilai veiktspējai ir liela nozīme ikvienā kravas automašīnas daļā. EBS disku bremžu ieviešana 1999. gadā Volvo FH ļāva iegūt nebijušu popularitāti un pavēra iespējas izstrādāt vēl daudzas citas funkcijas.


7: Priekšējā drošības konstrukcija (1996. g.)
Drošība ir būtiska ne tikai kravas automašīnā braucošajiem. Ja notiek frontāla sadursme ar automašīnu, atliecoties atpakaļ, Volvo FH konstrukcija absorbē daļu sadursmes spēka. Volvo Trucks šo iezīmi ieviesa vēl ilgi, pirms tā kļuva obligāta.


6: Gaisa spilvens (1995. g.)

1995. gadā Volvo kļuva par pirmo lielas kravnesības kravas automašīnu ražotāju, kas ieviesa autovadītāja gaisa spilvenu.


5: D12A dzinējs (1993. g.)

D12A dzinējs Volvo FH kravas automašīnai sniedza izcilu priekšrocību. Jaunā dzinēja veiktspēja bija izcila. Tajā bija augšējā sadales vārpsta, bet katrā cilindrā bija viens iesmidzinātājs un četri vārsti. Kad autovadītājiem bija iespēja to izmēģināt, dzinējs bija viena no iezīmēm, kas guva vislielāko ievērību.


4: Volvo dzinēja bremze (1993. g.)

Volvo dzinēja bremze jau sākotnēji nodrošināja izcilu Volvo FH bremzēšanas jaudu. Tika samazināta riteņu bremžu slodze, vienlaikus nodrošinot iespēju palielināt vidējo ātrumu kalnainā apvidū un pastiprināt drošību.


3: Aerodinamika (1993. g.)

Lai panāktu optimālu aerodinamiku, ar Volvo FH tika veikti daudzi testi gaisa tuneļos, kas iepriekš nekad nebija veikti ar kravas automašīnu. Tādējādi tika uzlabota arī veiktspēja un samazināts degvielas patēriņš.


2: Kabīne (1993. g.)

Viena no būtiskākajām Volvo FH priekšrocībām, kad šis modelis nonāca tirgū, bija tā atbilstība autovadītāja vajadzībām. Kabīnes konstrukcija tika izveidota pēc neskaitāmiem izmēģinājumiem, kuros piedalījās īsti autovadītāji. Ikviens lēmums tika pieņemts, ievērojot autovadītāju vajadzības. Rezultātā tika izveidota kabīne, kas pārsteidza nozari. Volvo FH ne tikai bija piemērots braukšanai, bet arī dzīvošanai.


1: Šasija (1993. g.)

Volvo FH modelis bija daļa no plašākas Volvo Trucks perspektīvas. Viena no iezīmēm, kas nodrošināja Volvo FH panākumus, bija jaunā šasija. Tā tika konstruēta kā pamats, ko citi inženieri varēja izmantot jaunu ideju izstrādei. Šasija sekmēja stabilitāti un radošumu, un radīja pamatu jaunām veiksmīgām kravas automašīnu sērijām.