Jaunu robežu noteikšana

unVolvo Trucks jauno VNL un VNR modeļu izveidē ir izmantoti jaunākie risinājumi autobūves tehnoloģijā un moderni sasniegumi autovadītāja ērtības uzlabošanai. Šie modeļi ir ražoti rūpnīcā, kas vides aizsardzības jomā nosaka jaunus standartus.
NRV rūpnīcas aizkulisēs

Uzsākot jauno Volvo VNL un VNR modeļu ražošanu, Ņūriveras ielejas rūpnīcai izdevās samazināt gaistošo organisko savienojumu (GOS) izmešu līmeni par vairāk nekā 50%.

Patriks Koliņons

Raksta gatavošanas laikā Patriks Koliņons bija Group Trucks Operations US vecākais viceprezidents, bet kopš raksta publicēšanas brīža uzņēmumā Volvo Group ieņem citu amatu.

Pēdējo piecpadsmit gadu laikā Volvo Trucks rūpnīca Ņūriveras ielejā (NRV) ir kļuvusi par energoefektivitātes un atbildīgas atkritumu apsaimniekošanas paraugmodeli. To ir ievērojuši arī Volvo Trucks klienti, it īpaši tie, kuriem vides aizsardzība ir prioritāte arī viņu pašu uzņēmumos.

„Efektivitātes un ilgtspējības izvirzīšana priekšplānā ievērojami ietekmē mūsu apņēmību sekmēt pārvadājumu risinājumu attīstību,” stāsta Patriks Koliņons (Patrick Collignon), filiāles Group Trucks Operations for North American Manufacturing vecākais viceprezidents un kādreizējais NRV rūpnīcas vadītājs. „Tāpēc rūpes par vidi ir viens no galvenajiem virzītājspēkiem, veidojot mūsu vadības modeļus un pieņemot lēmumus.”

NRV rūpnīcas pievēršanās vides aizsardzībai aizsākās, kad darbinieku grupa identificēja un novērtēja visas rūpnīcas šķidro un cieto atkritumu plūsmas. Grupa mudināja darbiniekus pēc iespējas vairāk materiālu nodot pārstrādei, lai samazinātu izgāztuvēs nogādāto atkritumu daudzumu.

Ražošana NRV rūpnīcā

2014. gadā NRV rūpnīca īstenoja vienu no saviem ambiciozākajiem mērķiem: rūpnīca sāka lietot elektroenerģiju, kas nerada oglekļa izmešus.



Liela izmēra komponenti, piemēram, kartons un plastmasa, pirms nodošanas pārstrādei rūpnīcā tiek saspiesti un sapresēti ķīpās. Vairākās rūpnīcas zonās tika sākta pārtikas produktu kompostēšana; ēdnīcās sāka izmantot kompostējamus šķīvjus, krūzes un galda piederumus. Ražošanas zonā komandām ir sekmīgi izdevies sašķirot pārstrādājamo materiālu 22 atsevišķās pārstrādes plūsmās. Šķīdinātāji krāsas tīrīšanai pēc lietošanas tiek savākti, destilēti un atjaunoti ar sākotnējām tehniskajām īpašībām, lai tos atkārtoti varētu izmantot krāsotavā.

Tad 2009. gadā NRV rūpnīcas vadība pacēla latiņu vēl augstāk.

„Mūsu prioritāte bija samazināt rūpnīcas enerģijas patēriņu, tāpēc togad mēs pirmoreiz organizējām ideju apmaiņu enerģijas ietaupīšanai,” stāsta Koliņons. „Vislabākā enerģija ir atlicināma enerģija, turklāt ideju apmaiņa bija aizraujošs veids, kā mudināt ikvienu sniegt savu artavu.”

Saules enerģijas paneļi

Saules enerģijas paneļu rinda gar piebraucamo ceļu, kas ved uz galveno NRV rūpnīcas ieeju.



Darbinieki iesniedza simtiem ideju enerģijas taupīšanai – no tādiem vienkāršiem risinājumiem kā tirdzniecības automātu apgaismojuma izslēgšana līdz montāžas procesa racionalizācijai. Gar piebraucamo ceļu, kas ved uz galveno ieeju, tika izvietoti saules enerģijas paneļi. Jauni virslogi samazināja nepieciešamību pēc mākslīgā apgaismojuma. Vairākās telpās, piemēram, ēdnīcās un ģērbtuvēs, tika uzstādīti ar saules enerģiju darbināmi ūdens sildītāji.

Šīs un citas ierosmes NRV rūpnīcu padarīja par pirmo ražotni ASV, kas ieguva divkāršo sertifikāciju no galvenajām pasaules un valsts līmeņa vides aizsardzības aģentūrām – par atbilstību ISO 50001 standartam un ASV Enerģijas departamenta programmas „Superior Energy Performance” platīna līmeņa apliecinājumu.

Līdztekus enerģijas patēriņa samazinājumam NRV rūpnīca ir likvidējusi izgāztuvēs nogādāto atkritumu daudzumu. Tas nozīmē, ka pilnīgi visi ražošanas atkritumi tiek pārstrādāti, kompostēti vai izmantoti elektroenerģijas ražošanai.

2014. gadā rūpnīca īstenoja vienu no saviem ambiciozākajiem mērķiem: rūpnīca sāka lietot elektroenerģiju, kas nerada oglekļa izmešus. Visu rūpnīcai nepieciešamo elektroenerģiju nodrošina metāna gāze, kas tiek iegūta 13 apkārtnes izgāztuvēs.

Ideju siena

Lai pastāvīgi pilnveidotu NRV rūpnīcas darbu, darbinieki tiek mudināti iesniegt savas idejas enerģijas taupīšanai.

Reizē ar kabīni tiek nokrāsota arī neliela metāla plāksne – tā ir neatņemams elements kvalitātes pārbaudes veikšanai. Kad krāsošana ir pabeigta, plāksne nonāk laboratorijā, kur to ievieto spektrofotometrā un salīdzina ar galveno krāsu datubāzē. Tā kā daudzas krāsas un toņi ir līdzīgi, cilvēka acij nelielas atšķirības var palikt nepamanītas. Ja spektrofotometrs konstatē neatbilstību, kabīne atkārtoti nonāk ražošanas līnijā un tiek pārkrāsota.

„Mums vienmēr ir jātiecas paplašināt iespēju robežas,” saka Koliņons. „Vienlaikus mums ir jāņem vērā finansiālā ietekme un jāsaprot, ka risinājums, kas var būt lietderīgs vienā atrašanās vietā, var nebūt realizējams citviet.”

Tiekšanās pēc labākas efektivitātes NRV rūpnīcā skaidri iezīmējas arī ražošanas zonā. Laikā, kas sakrita ar VNL un VNR modeļu ražošanu, rūpnīca ieguldīja līdzekļus modernākas krāsas palieku savākšanas tehnoloģijas ieviešanai, kurai nav nepieciešama ūdens izmantošana un kas patērē par 60% mazāk enerģijas, nekā iepriekš izmantotā tehnoloģija. Pulverizēts kaļķakmens uzsūc lieko krāsu, tādējādi samazinot krāsas nogulšņu veidošanos, turklāt kaļķakmens paliekas tiek atkārtoti izmantotas cementa ražošanā. 

Jaunā krāsotava un ieviestās izmaiņas ir ļāvušas samazināt gaistošo organisko savienojumu (GOS) izmešu līmeni par vairāk nekā 50% uz katru kravas automašīnu. Jaunā krāsas smidzināšanas tehnika tika ieviesta arī jaunajā krāsotavā, tādējādi samazinot katrai kabīnei nepieciešamo krāsas daudzumu.

Arī ražošanas komandas ir ieviesušas modernākos ražošanas procesus, lai ietaupītu laiku un enerģiju. NRV rūpnīcas korpusu metināšanas darbnīcā tika uzstādīti vairāk nekā 50 jauni roboti, kā arī izvērstas 3D drukas izmantošanas iespējas, ar kuru detaļas iespējams izgatavot trīs reizes ātrāk, nekā izmantojot tradicionālās iekārtas.

„Enerģijas taupīšanā ir vairāki vērā ņemami aspekti,” Koliņons skaidro. „Viens no tiem ir cilvēku rīcība, piemēram, gaismas izslēgšana, izejot no telpas, vai izvairīšanās no ilgstošas kravas automašīnas darbināšanas, kad tas nav vajadzīgs. Otrs aspekts ir rūpīga mūsu ražošanas procesu izvērtēšana. Jo vairāk cilvēku redz procesu, jo vairāk tiek pamanīts, tāpēc rast risinājumus kļūst vienkāršāk.”

Lai vides aizsardzības jautājumā panāktu būtiskas izmaiņas, ir vajadzīgs spēcīgs vadības atbalsts, atbilstošas sistēmas un tehnoloģija, kā arī pilnīga cilvēku iesaistīšanās visos līmeņos.

Patriks Koliņons,

Group Trucks Operations US

Lai turpinātu tādā pašā veidā samazināt enerģijas patēriņu, rūpnīca 2011. gadā pievienojās ASV Enerģijas departamenta programmai „Save Energy Now”. Sākotnējais mērķis bija 10 gadu laikā samazināt enerģijas patēriņu par 25% – NRV rūpnīcai gada laikā izdevās patēriņu samazināt vēl vairāk.

Šobrīd darbinieki ir pievērsušies jaunu vides aizsardzības mērķu sasniegšanai. Patlaban tiek meklēts atjaunojamās enerģijas avots, kas apsildei ļautu aizstāt dabasgāzi. Komanda šobrīd arī pēta iespējas enerģijas ražošanai rūpnīcā, lai samazinātu enerģijas izmaksas.

„Lai vides aizsardzības jautājumā panāktu būtiskas izmaiņas, ir vajadzīgs spēcīgs vadības atbalsts, atbilstošas sistēmas un tehnoloģija, kā arī pilnīga cilvēku iesaistīšanās visos līmeņos,” stāsta Koliņons. „Esmu lepns par paveikto un ar nepacietību gaidu nākamo nozīmīgo sasniegumu.”

Redaktora piezīme. No 1. oktobra ir izveidota jauna North American Manufacturing struktūra efektīvākai un pielāgojamākai vietējām vajadzībām atbilstošai ražošanai. Ņūriveras ielejas rūpnīcas viceprezidents Frenkijs Mārčends (Franky Marchand) turpmāko darbību koordinēs ar GTO izpildvadības komandu un vecāko viceprezidentu Jānu Ulsonu (Jan Ohlsson). Patriks Koliņons (attēlā) uzņēmumā Volvo Group ieņems jaunu amatu.

Ņūriveras ielejas rūpnīca

Pārstrāde

NRV rūpnīca ir likvidējusi izgāztuvēs nogādāto atkritumu daudzumu. Tas nozīmē, ka pilnīgi visi ražošanas atkritumi tiek pārstrādāti, kompostēti vai izmantoti elektroenerģijas ražošanai.

Izgatavo VNL, VNR, VNX, VHD un VAH modeļus.
2400 darbinieku.
149 000 kvadrātmetru liela telpu platība.
Kopš 2014. gada izmanto elektroenerģiju, kas nerada oglekļa izmešus.
Kopš 2013. gada uzņēmumam ir piešķirts pilnīgas atkritumu pārstrādes statuss.

Saistītais saturs

Volvo kravas automašīnas kabīnes montāža

Lai izveidotu Volvo kravas automašīnas kabīni, Volvo Trucks montāžas rūpnīcas kabīnes apdares līnijā Tuvē (Gēteborgā) tiek savienotas apmēram 900 detaļas — un tas tiek paveikts tikai sešās stundās....

Rūpnīca, kur top dzinēji

Uzziniet vairāk par Volvo dzinēju rūpnīcu Ševdē, Zviedrijā, kur top dzinēji, kā arī par inženieriem, kas izstrādāja Euro 6 tehnoloģiju....

Rakstu filtrēšana

5 true 5