Pieaug pieprasījums pēc kravas automašīnām, kas darbināmas ar gāzi, jo transporta uzņēmumi uzskata, ka tās ir ērts risinājums CO2 emisijas samazināšanai, nemazinot produktivitāti un braukšanas iespējas. Bet vai visas ar gāzi darbināmās kravas automašīnas ir vienādas, vai arī izmantotās tehnoloģijas atšķiras?
Visā pasaulē automobiļu un transporta nozares saskaras ar pieaugošu spiedienu samazināt CO2 emisijas, ko nosaka ieinteresētās puses, piemēram, klienti un politikas veidotāji. Reaģējot uz to, Volvo Trucks strādā pie dažādām tehnoloģijām, piemēram, ūdeņraža un akumulatora elektriskajām tehnoloģijām. Turklāt ir arī ar gāzi darbināmas kravas automašīnas, kuru pieprasījums pieaug, jo tās ir dzīvotspējīga alternatīva tiem, kas meklē veidu, kā nekavējoties samazināt oglekļa dioksīda emisijas. Izmantojot pareizo tehnoloģiju, tās var piedāvāt līdzīgu veiktspēju kā dīzeļdzinēja kravas automašīnas.
Lielākā daļa tirgū pieejamo ar gāzi darbināmo kravas automobiļu ir balstīti uz Otto cikla dzinēju, kas būtībā ir dzirksteļaizdedzes benzīna dzinējs. Šo tehnoloģiju jau plaši izmanto vieglajos automobiļos. Tomēr kravas automašīnās, ņemot vērā dzinēja zemāko kompresijas pakāpi, tai ir ierobežojumi attiecībā uz jaudas un griezes momenta nodrošināšanu: abi šie faktori ir būtiski, pārvadājot smagas kravas un braucot kalnā.
Alternatīva iespēja, ko izvēlējās Volvo Trucks, ir izmantot parasto dīzeļdzinēju kā bāzi un pielāgot to darbināšanai ar gāzi. Šajā gadījumā galvenais elements ir HPDI (augstspiediena tiešā iesmidzināšana*) - tehnoloģija, kurā ar augstu spiedienu iesmidzina nelielu daudzumu aizdedzes degvielas, lai nodrošinātu kompresijas aizdedzi pirms gāzes pievienošanas. Izmantojot šo tehnoloģiju, ir iespējams sasniegt augstu kompresijas pakāpi, kas nodrošina augstāku energoefektivitāti ar mazāku degvielas patēriņu un lielāku motora jaudu. Tas ļauj sasniegt tādu pašu veiktspēju kā dīzeļdzinēja kravas automašīnām, tāpēc Volvo ar gāzi darbināmās kravas automašīnas var tikt galā ar lielām kravām un kalnainām ainavām, vienlaikus saglabājot ātrumu.
Ar gāzi darbināmas kravas automašīnas ir īsts ieguvums transporta uzņēmumiem, jo tās var apvienot zemas kopējās īpašumtiesību izmaksas ar samazinātu oglekļa dioksīda emisiju, vienlaikus saglabājot produktivitāti.
Var izvēlēties no dažādiem gāzes kurināmā veidiem. Tomēr lielākā daļa uzņēmumu izvēlas ar gāzi darbināmas kravas automašīnas, kas ir pielāgotas sašķidrinātai dabasgāzei (LNG). Šādas kravas automašīnas var darbināt vai nu ar parasto sašķidrināto dabasgāzi, vai arī ar biogāzi, biometānu vai atjaunojamo gāzi (RNG). Izmantojot parasto LNG degvielu var samazināt CO2 emisijas līdz pat 20 % salīdzinājumā ar dīzeļdegvielu. Tikmēr bio-LNG ir nefosilā gāze, ko ražo no organiskajiem atkritumiem, un tā piedāvā rentablu veidu, kā praktiski likvidēt CO2 emisijas, jo īpaši tirgos, kuros ir nodokļu atvieglojumi un valsts subsīdijas atjaunojamai degvielai.
Ar gāzi darbināmu kravas automašīnu labā īpašība ir tā, ka nav atšķirību starp to, vai izmanto parasto LNG vai bio-LNG. Tās var vienmērīgi pārslēgties starp abiem degvielas veidiem vai pat tos sajaukt kopā. Daudzi uzņēmumi jau tagad izvēlas aizstāt savas dīzeļdzinēja kravas automašīnas ar gāzes dzinējiem, lai samazinātu CO2 emisijas šeit un tagad. Tas ir īsts ieguvums transporta uzņēmumiem, jo tie var apvienot zemas kopējās īpašumtiesību izmaksas ar samazinātu oglekļa dioksīda emisiju, vienlaikus saglabājot produktivitāti.
Uzziniet vairāk par Volvo Trucks ar gāzi darbināmo klāstu. Jūs varētu arī interesēt tālāk minētais.
● Vai kravas automašīnu nozare bioloģisko sašķidrināto dabasgāzi (LNG) neuzskata par potenciālu nākotnes degvielu?
● Kāda ir LNG nākotne?
● Vai ar gāzi darbināmi kravas automobiļi atbilst tālsatiksmes operāciju vajadzībām?
● Kāpēc LNG uzpildes staciju skaits tik strauji pieaug
* HPDI sistēmu piegādā tehnoloģiju nodrošinātājs Cespira: www.cespira.com