Jaunākais Volvo FH sērijas modelis tirgū nonāca 2013. gadā. Tas ir lielāks, drošāks un ergonomiskāks nekā iepriekšējais modelis – ar jauno kravas automašīnu tālo pārvadājumu transportlīdzekļu nozarē tika noteikti jauni standarti. Kopējie uzlabojumi ietver arī izmaiņas kravas automašīnas aerodinamikā. Volvo FH modelis tika izstrādāts īpaši tālajiem pārvadājumiem, un tā ātrums visbiežāk pārsniedz 70 km/h, tāpēc ieguvums no uzlabotās aerodinamikas būs ievērojams.
Jūakimam Sellbergam (Joakim Sällberg) un viņa kolēģiem Volvo Trucks Gēteborgas rūpnīcā pilnveidot meistarīgi veidotu transportlīdzekli bija sarežģīts uzdevums. „Lai arī kabīne ir par vienu kubikmetru lielāka, mums izdevās uzlabot aerodinamiku. Kravas automašīnas daļu saskaņotība ir visbūtiskākais faktors. Tā vietā, lai pievērstos tikai vienai konkrētai vietai vai detaļai, ieviešot izmaiņas, mums ir jāņem vērā visa kravas automašīna. Tas vienmēr ir vairāku faktoru apvienojums.”
Mainīti tika vairāki jaunākā Volvo FH modeļa elementi, taču vispamanāmākais uzlabojums ir pagarinātie virsbūves elementi kravas automašīnas priekšpusē. Plūdlīniju konstrukcija sniedz iespēju uzlabot degvielas ekonomiju, jo tā samazina gaisa pretestību braukšanas laikā. Šādi pielāgoti aerodinamikas uzlabojumi var sekmēt būtiskas izmaiņas nozarē, kurā kravnesības un attāluma attiecība ir jāsamēro ar finansiālo izdevīgumu.
Volvo FH veiktspēju, braucot ātri, uzlabo arī mainītie gaisa deflektori, riteņa loki, bufera spoileris un dubļusargi. Tāpat komandai ir arī izdevies paplašināt salonu par vienu kubikmetru, saglabājot kravas automašīnas izcilo aerodinamiku. Kā saka pats Jūakims Sellbergs – kravas automašīnas konstrukcijas mainīšana ir māksla rast līdzsvaru.
„Aerodinamikas ziņā visas detaļas iedarbojas cita uz citu, lai kur arī šīs detaļas atrastos – kravas automašīnas priekšpusē, apakšā, piekabē vai aizmugurē. Konstrukcijas izstrādes posmā mēs mērām komponentu savstarpējo attālumu un savienojuma vietas dziļumu, lai noteiktu virsmu salāgojumu. Piemēram, izstrādājot jaunākā Volvo FH modeļa pagarinātos virsbūves elementus, mums bija jāņem vērā tas, kā uz kravas automašīnas nokļūst un izplatās dubļi. Lai rastu piemērotu risinājumu, mums bija jāizpēta visa kravas automašīna.”
Mūsdienu kravas automašīnas konstrukcijas izstrādes process ir modernizēts un sarežģīts, tomēr Jūakims Sellbergs sevi raksturo kā „zīmuļa un papīra” metodes piekritēju, un atšķirīgos projektu izstrādes posmos sadarbojās ar 15–20 dažādu speciālistu komandu.
Aerodinamikas ziņā visas detaļas iedarbojas cita uz citu, lai kur arī šīs detaļas atrastos – kravas automašīnas priekšpusē, apakšā, piekabē vai aizmugurē.
„Ieviešot aerodinamikas uzlabojumus, klienta vajadzības ir pirmajā vietā. Tās vienmēr ir prioritāte, lai pie kāda jautājuma mēs strādātu. Mums ir svarīgi, ka konstrukcijas attīstība sekmē arī klienta uzņēmējdarbību; kravas automašīnām ir jābūt ilgstoši lietojamām. Ikvienas konstrukcijas īpašības atspoguļo Volvo pamatvērtības. Tās ir ikviena mūsu darba pamatā.”
Amats: galvenais dizainers
Vecums: 40
Gadi Volvo: 10