Kas atšķir ar akumulatoru darbināmo elektrisko kravas automašīnu no pārējā klāsta? Cik kilometrus ar tām var nobraukt un kādās nozarēs tās izceļas? Šajā jautājumu un atbilžu sadaļā mēs aplūkojam, kas veido elektriskās kravas automašīnas un pakalpojumus, kas tos atbalsta, unikālus.
Elektromobilitāte attiecas uz transportlīdzekļiem, tostarp automašīnām, autobusiem, vilcieniem un kravas automašīnām, kas pilnībā vai daļēji tiek darbināti ar elektrību, uz tiem ir enerģijas uzkrāšanas līdzekļi un parasti tiem tiek piegādāta elektroenerģija, izmantojot tīklu. Galvenais lielas kravnesības kravas automašīnu veids ar elektrisko piedziņu ir BEV (ar akumulatoru darbināmais elektriskais transportlīdzeklis), taču ir arī elektriskie transportlīdzekļi, kurus darbina ar ūdeņradi, ko sauc par degvielas elementu elektriskie transportlīdzekļi (FCEV). Elektromobilitāte ietver arī uzlādes infrastruktūru un atbalsta pakalpojumus nobraucamā attāluma un maršruta plānošanai un citām funkcijām.
Ar akumulatoru darbināmais elektriskais transportlīdzeklis (BEV) izmanto enerģiju, kas uzkrāta akumulatoros, kas uzlādēti ar elektroenerģiju no tīkla. Elektriskais transportlīdzeklis, kas izmanto degvielas elementu tehnoloģiju (FCEV), tiek darbināts ar ūdeņradi, kas tiek pārvērsts elektrībā, kamēr transportlīdzeklis ir gaitā. Degvielas elementu elektriskās kravas automašīnas ir elektriskas, tāpat kā akumulatoru darbināmās elektriskās kravas automašīnas, ar atšķirību, ka lielākā daļa enerģijas FCEV tiek uzglabāta kā ūdeņradis, un to atbalsta akumulatori. Volvo Trucks strādā ar abām tehnoloģijām. Kamēr ar akumulatoru darbināmās elektriskās kravas automašīnas var iegādāties jau šodien, degvielas elementu elektriskās kravas automašīnas komerciālai lietošanai būs pieejamas šīs desmitgades otrajā pusē.
Mēs uzskatām, ka līdz 2030. gadam vairāk nekā 50% no visām pārdotajām jaunajām Volvo kravas automašīnām būs elektriskas un izmantos akumulatoru vai degvielas elementu tehnoloģiju.
Volvo šobrīd piedāvā nozarē plašāko produktu klāstu ar astoņiem sērijas ražošanas modeļiem, kas nodrošina ļoti plašu transporta veidu klāstu pilsētās un starp tām. Pieejamie modeļi ir Volvo FH Aero, Volvo FH, Volvo FM, Volvo FM Low Entry, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL un Volvo VNR (pieejamais klāsts ir atkarīgs no tirgus: Volvo VNR ir pieejams Ziemeļamerikā). 2023. gadā tika uzsākta jauna kravas automašīnu sērijas ražošana, lai papildinātu esošo klāstu.
Volvo elektriskās kravas automašīnas atbilst tiem pašiem augstajiem sadursmju drošības standartiem kā citas mūsu kravas automašīnas un piedāvā tādas pašas drošības sistēmas kā dīzeļa modeļiem. Papildus tam ir pievienoti īpaši avāriju scenāriji elektriskajām kravas automašīnām, lai pārbaudītu akumulatora uzstādīšanas un citu elektrisko komponentu triecienizturību. Turklāt mēs esam īpaši pievērsuši uzmanību 600 voltu elektriskajai sistēmai lai to izveidotu tā, ka tā būtu droša kravas automašīnas ekspluatācijas un apkopes laikā.
Akumulatora enerģijas stāvokli visu laiku var izsekot informācijas panelī un attālināti. Ja tas tuvojas nullei, vadītājs tiek informēts un pieejamā jauda tiek samazināta, kas atstāj ietekmi uz tās vadāmību.
Apkopes intervāli ir aptuveni vienādi, taču apkope atšķiras no tradicionālās piedziņas apkopes. Rezerves daļu patēriņš ir atkarīgs no transporta lietojuma, reģiona, kurā kravas automašīna tiek ekspluatēta, un daudziem citiem faktoriem. Kravas automašīnas ir savienotas un var ziņot par dažādu komponentu stāvokli, kas nozīmē, ka servisa un apkopes darbus var ieplānot, lai palielinātu kravas automašīnu darbspējas laiku.
Visi izplatītāji, kas pārdod elektriskās kravas automašīnas, ir gatavi uzņemties pilnu atbildību par kravas automašīnu tehniskajām sistēmām un funkcijām. Daudzām servisa darbnīcām jau ir liela pieredze elektrisko autobusu apkalpošanā.
Elektrisko kravas automašīnu veiktspējas raksturlīkne atšķiras no kravas automašīnām ar iekšdedzes dzinēju. Piemēram, jauda ieslēdzas, tiklīdz kā jūs uzliekat kāju uz akseleratora. Tas, ka elektriskās kravas automašīnas izmanto mazāk pārnesumu, arī veido atšķirīgu braukšanas pieredzi.
Elektriskās kravas automašīnas rada mazāk vibrāciju un izdala mazāk trokšņa, kas garantē ērtu un relaksējošu braucienu.
Sazinieties ar vietējo Volvo izplatītāju un uzziniet par pieejamajām iespējām.
Pilnībā elektrisko kravas automašīnu sērijveida ražošanu klientiem uzsākām 2019. gadā, bet jau krietni pirms tam sākām pārdot hibrīda kravas automašīnas, kas darbojas ar elektrības un citu degvielu kombināciju. Citām Volvo Group daļām, jo īpaši Volvo autobusiem, ir liela pieredze elektrisko transportlīdzekļu jomā. Volvo piegādāja pirmo pilnībā elektrisko autobusu 2016. gadā un līdz šim ir piegādājis vairāk nekā 5000 elektrisko autobusu visā pasaulē.
Mūsu elektriskajām kravas automašīnām ir kopīga platforma ar citām mūsu piedziņas līnijām, un tās atbilst tiem pašiem augstajiem kvalitātes standartiem. Volvo darbinieki palīdz klientiem konfigurēt kravas automašīnas atbilstoši viņu īpašajām prasībām un sniedz ekspertu atbalstu, kamēr kravas automašīna darbojas. Akumulatori un kravas automašīnu vispārējais stāvoklis tiek pastāvīgi uzraudzīti, lai varētu laikus noteikt visas darbības, kas jāveic nākamās apkopes laikā. Lai nodrošinātu augstu akumulatoru ikdienas veiktspēju, ir pieejams tehnoloģiskais pakalpojums Ready to Run. Tas sagatavo kravas automašīnu produktīvai darba dienai, pamatojoties uz ārējām temperatūrām. Ja nepieciešams, tas iepriekš uzsilda akumulatorus vai, darbam ļoti siltā laikā, tos atdzesē. Optimālā temperatūra akumulatoriem ir ap +25 °C.
Visi mūsu esošie maksājumu risinājumi būs pieejami mūsu elektriskajiem transportlīdzekļiem: skaidras naudas apmaksa, līzings un noma. Tie tiks pielāgoti katra klienta individuālajām vajadzībām.
Jā, sērijveida ražošana tika uzsākta 2019. gadā, un tiek veiktas piegādes klientiem visā pasaulē.
Lai iegūtu plašāku informāciju, lūdzu, sazinieties ar vietējo Volvo Trucks pārstāvi.
Jā, mēs turpināsim piedāvāt dažādu piedziņas līniju klāstu un ieteiksim piemērotāko risinājumu katram klientam un ģeogrāfiskajai atrašanās vietai. Mēs piedāvāsim arvien efektīvākas iekšdedzes dzinēju kravas automašīnas, ar gāzi darbināmās kravas automašīnas un elektriskās kravas automašīnas.
Mēs piedāvājam savas elektriskās kravas automašīnas ar Zelta servisa līgumiem, kas nozīmē, ka uzturēšanas izmaksas tiek iekļautas kopējās īpašumizmaksās. Mēs nodrošinām, ka kopējās īpašuma izmaksas ir konkurētspējīgas.
Tas ir atkarīgs no lietojuma un transportlīdzekļa specifikācijas. Akumulatori pievieno svaru, un, lai to kompensētu, ES pieļauj papildu kopējo kombinēto svaru līdz 2 tonnām. Lēmums un īstenošana ir katras valsts ziņā.