Kādas ir akumulatoru priekšrocības salīdzinājumā ar citiem degvielas avotiem un kāda ir pāreja uz akumulatoru elektrisko tehnoloģiju? Ja vēlies padziļināti izprast, kā un kāpēc akumulatoru elektriskās tehnoloģijas var būt piemērotas tavam uzņēmumam nākotnē, izpēti jautājumus un atbildes šeit.
Mēs pieprasām, lai visi mūsu piegādātāji un viņu piegādātāji ievērotu mūsu vērtības attiecībā uz cilvēktiesību ievērošanu, vidi un biznesa ētiku.
Litija jonu akumulatori satur dažus ierobežotas pieejamības materiālus, piemēram, smagos metālus un retzemju elementus. Daži no retajiem materiāliem, ko var atrast litija jonu akumulatoros un citos elektromobilitātes komponentos, dažkārt nāk no piegādātājiem, kas tieši vai netieši dod labumu bruņotām grupām izcelsmes apgabalā. Bieži vien šie materiāli tiek saukti par konfliktējošiem minerāliem. Volvo Trucks novērtē visu savu piegādes ķēdi, lai nodrošinātu, ka viss tantals, volframs, telūrs, zelts un kobalts, kas tiek izmantots kravas automašīnu akumulatoros, tiktu iegūts no piegādātājiem, kas nav saistīti ar konfliktu. Volvo Group ciena cilvēktiesības un nepieļauj bērnu nodarbināšanu vai piespiedu darbu. Mēs sadarbojamies arī ar Eiropas autobūves nozari, izmantojot iniciatīvu “Drive Sustainability” (www.drivesustainability.org). Šīs sadarbības mērķis ir kopīgi veidot pozitīvas izmaiņas automobiļu piegādes ķēdē attiecībā uz cilvēktiesībām un vidi.
Līdz šim nolietoto akumulatoru skaits ir bijis diezgan zems, taču, palielinot mūsu ražošanas apjomus elektrificēto kravas automašīnu ražošanā, pieaugs nepieciešamība pēc pārstrādes un atkārtotas izmantošanas. Lai tam būtu gatavi, Volvo Trucks sadarbojas ar atkritumu apsaimniekošanas uzņēmējiem un citiem uzņēmumiem, lai maksimāli palielinātu elektrisko akumulatoru pārstrādes apjomu. Mēs arī pētām veco akumulatoru otrās izmantošanas iespējas, lai atrastu veidus, kā pagarināt to lietderīgās lietošanas laiku citos veidos, piemēram, enerģijas uzkrāšanā ēkās.
Volvo Group ir izveidojis Volvo Energy, biznesa jomu, kas pārvaldīs akumulatorus pēc to izmantošanas pirmajā kravas automašīnā. Būs iespējas pārprofilēt, piem., enerģijas uzglabāšanu, kā arī iespējas saistībā ar atkārtotu ražošanu, atjaunošanu un pārstrādi. Mēs rūpīgi sekojam otrreizējās pārstrādes tehnoloģiju attīstībai un piedalāmies vairākos projektos, kuros elektrisko transportlīdzekļu (EV) akumulatori pēc darbības jaudas robežas sasniegšanas tiek pārveidoti citiem lietojumiem, piemēram, uzglabāšanai saules enerģijas sistēmām.
Katrā valstī pieejamība ievērojami atšķiras. Taču no atjaunojamiem avotiem iegūtas enerģijas pieejamība strauji pieaug, un šī enerģija bieži vien ir rentablāka nekā fosilais kurināmais. Kā vienam no pasaulē lielākajiem smago kravas automašīnu ražotājiem mums ir iespēja sadarboties ar citām ietekmīgām ieinteresētajām pusēm, piemēram, enerģijas piegādātājiem. Mēs esam apņēmušies būt līderi ceļā uz nākotni bez fosilā kurināmā, un tāpēc pēc iespējas vairāk reklamējam zaļo enerģiju saviem klientiem, politiku veidotājiem, kā arī ar dažādu projektu un forumu palīdzību. Lai iegūtu papildinformāciju par ES enerģijas veidu sadalījumu, lūdzu, skatiet Volvo Trucks ietekmes uz vidi kalkulatoru.
Elektrisko transportlīdzekļu uzlādes laikā ir nepieciešams liels enerģijas daudzums. Viens no veidiem, kā to pārvaldīt, ir mudināt lietotājus uzlādēt savus transportlīdzekļus vienas nakts laikā un viedā veidā izplatīt un līdzsvarot pieprasījumu gan lielos, gan vietējos elektrotīklos. Tagad tiek veikti lieli ieguldījumi – un tie ir steidzami nepieciešami – infrastruktūras attīstībā un vairāku uzlādes staciju izveidē. Sākotnēji lielākā daļa kravas automašīnu būs jāuzlādē mājas bāzē. Uzņēmumā Volvo mēs uzsveram, ka valdībām ir jāievieš stimuli publisko lādēšanas staciju uzstādīšanai ar lielu jaudu un pietiekami daudz vietas kravas automašīnām.
Volvo Group, Daimler Truck un Traton Group ir izveidojuši kopuzņēmumu, kura mērķis ir piecu gadu laikā pēc darbības sākuma uzstādīt un ekspluatēt vismaz 1700 publiskos uzlādes punktus pie lielceļiem un loģistikas centros un izkraušanas zonās. Uzlādes stacijas darbosies tikai ar zaļo elektrību un piedāvās uzlādi visiem lieljaudas akumulatoru elektriskajiem transportlīdzekļiem neatkarīgi no zīmola.
Volvo elektriskās kravas automašīnas atbilst abiem tālāk norādītajiem kritērijiem.
a) Atkārtoti lietojami vai pārstrādājami vismaz līdz 85% no svara
b) Atkārtoti lietojami vai pārstrādājami vismaz līdz 95% no svara
Tās atbilst šīm prasībām ar rezervi, kas balstīta uz ISO 22628. Ir pieejami ziņojumi, kas parāda detalizētu informāciju par materiālu sastāvu katrā kravas automašīnu modelī, kā arī turpmākos pārstrādes un reģenerācijas rādītājus.
Kad mēs piegādājam kravas automašīnu, mēs rūpīgi izvērtējam maršrutu kopā ar klientu un aprēķinām, kur būs nepieciešama uzlāde, lai izpildītu pārvadājumu prasības. Volvo pastāvīgi pēta jaunas iespējas un sadarbību saistībā ar mūsu transportlīdzekļu uzlādi.
Sākotnēji mēs uzskatām, ka lielākā daļa kravas automašīnu tiks lādēta klienta mājas bāzē pa nakti. Kļūstot arvien izplatītākiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, radīsies arī nepieciešamība un iespēja tos uzlādēt daudzās dažādās vietās, piemēram, iekraušanas laukumos, servisa darbnīcās, kravas automašīnu pieturvietās un citās vietās, kur tiek novietotas kravas automašīnas.
Mūsu lieljaudas kravas automašīnas var uzlādēt ar maiņstrāvas lādētāju (piemēram, uzlādes kārbu) ar jaudu līdz 43 kW un ar līdzstrāvas sistēmu (stacionāro uzlādes staciju), kuras jauda ir 250 kW.
Izmantojot maiņstrāvas lādētāju, akumulatoru pilnīgai uzlādēšanai nepieciešamas aptuveni 9 stundas. Izmantojot līdzstrāvas lādētāju, uzlādes laiks tiek samazināts līdz aptuveni 2 stundām. Akumulators, tāpat kā viedtālruņi, ātrāk uzlādējas līdz 80% , jo lādētājs uzlādes procesa beigās palēnina darbību, lai aizsargātu akumulatora elementus.
Akumulatora kalpošanas laiku nosaka daudzi dažādi faktori. Laika gaitā notiek dabiska novecošanās, taču to ietekmē arī tas, cik daudz enerģijas tiek cirkulēts caur akumulatoru. Zelta servisa līgums attiecas ne tikai uz kravas automašīnas apkopi un remontu, bet arī nodrošina, ka akumulatori darbojas visā līguma darbības laikā.
Vadītājs var izsekot uzlādes stāvoklim kravas automašīnas instrumentu panelī. To var uzraudzīt arī attālināti izmantojot Volvo Connect portālu, kas dažādos skatos parāda kravas automašīnas atrašanās vietu un pašreizējo uzlādes statusu. Volvo lietotnei MyTruck ir arī uzlādes uzraudzības funkcija un vairākas citas noderīgas funkcijas elektriskajām kravas automašīnām.
Volvo elektrisko kravas automašīnu servisa līgums ietver akumulatoru uzraudzību, lai nodrošinātu, ka to kapacitāte saglabājas to kalpošanas laikā. Līgums arī garantē akumulatora darbību, pārsniedzot divu gadu piedziņas garantiju, kas tiek piegādāta kopā ar kravas automašīnu. Akumulatora kalpošanas laiku nosaka daudzi dažādi faktori, piemēram, laika gaitā notiek dabiska novecošanās, taču to ietekmē arī tas, cik daudz enerģijas tiek cikliski izmantots akumulatorā. Mēs piedāvājam servisa līgumu (Zelta servisa līgumu), kas ne tikai sedz kravas automašīnas apkopi un remontu, bet arī nodrošina, ka akumulatori darbojas visā līguma darbības laikā.
Mēs izmantojam litija jonu akumulatorus. Atkarībā no modeļa, kravas automašīnas var piedāvāt ar jebko no 2 līdz 6 akumulatoru pakotnēm. Katra akumulatora pakotne ir ar kopējo enerģiju 90 kWh. Katrs akumulators sver 505 kg. 2022. gadā mēs atvērām savu pirmo akumulatoru montāžas rūpnīcu Gentē, Beļģijā. Rūpnīca piegādā akumulatorus mūsu elektriskajām lielas kravnesības kravas automašīnām.
Volvo pēta un piedāvā atkārtotas ražošanas, pārstrādes un otrās dzīves risinājumus, kuros akumulatorus var izmantot dažādiem mērķiem.
Līdzstrāvas uzlādei, izmantojot CCS2 līdz 250 kW (600–750 V) vai maiņstrāvas uzlādei, izmantojot 2. tipu līdz 43 kW.