Paredzamais pieaugošais pārvadājumu pieprasījums rada spiedienu uz kvalificētu autovadītāju pieejamību visā pasaulē. Piemēram, aplēses rāda, ka Eiropā ir apmēram 20 procenti autovadītāju vakanču. Lai palīdzētu klientiem pieņemt darbā un noturēt vislabākos autovadītājus, Volvo Trucks ļoti lielu uzmanību ir pievērsis jauno kravas automašīnu izstrādei, lai radītu drošākus, efektīvākus un pievilcīgākus darba instrumentus kvalificētiem autovadītājiem.
“Autovadītāji, kuri ar savu kravas automašīnu rīkojas droši un efektīvi, ir nenovērtējams darbaspēks jebkuram pārvadājumu uzņēmumam. Atbildīga autovadīšana var palīdzēt samazināt CO2 izmešus un degvielas izmaksas, kā arī palīdzēt samazināt negadījumu, traumu un neplānotas dīkstāves risku. Mūsu jaunās kravas automašīnas palīdzēs autovadītājiem strādāt vēl drošāk un produktīvāk un sniegs mūsu klientiem spēcīgākus argumentus, piesaistot vislabākos autovadītājus,” turpina Rodžers Alms.
Volvo Trucks klāsta dažādie kravas automašīnu modeļi ir pieejami ar daudziem dažādiem kabīnes modeļiem, un tos var optimizēt plašam lietojuma klāstam. Tālo pārvadājumu kravas automašīnu kabīne bieži vien ir autovadītāja otrās mājas. Reģionālo pārvadājumu kravas automašīnas bieži vien ir arī pārvietojamais birojs, bet būvniecībā kravas automašīnas ir izturīgs un praktisks darba instruments. Tāpēc, izstrādājot visus jaunos kravas automašīnu modeļus, galvenā uzmanība tika pievērsta redzamībai, komfortam, ergonomikai, trokšņa līmenim, manevrētspējai un drošībai. Kravas automašīnas virsbūve arī ir modernizēta, atspoguļojot jauno kravas automašīnu īpašības un radītu pievilcīgu kopējo dizainu.
Jauna kabīne, kas piedāvā vairāk telpas un uzlabotu redzamību — Volvo FM un Volvo FMX
Jaunajai Volvo FM un Volvo FMX ir pilnīgi jauna kabīne, kā arī daudzas no tām pašām mērierīču displeja funkcijām, kādas ir to lielākajiem Volvo līdziniekiem. To salona ietilpība ir palielināta par vienu kubikmetru, nodrošinot labāku komfortu un plašāku darba telpu. Redzamība tagad ir vēl labāka, pateicoties lielākiem logiem, pazeminātai durvju līnijai un jauniem spoguļiem.
Stūre ir aprīkota ar regulējamu statni, kas garantē iespēju individuāli lielākā diapazonā pielāgot braukšanas sēdpozīciju. Guļamkabīnes pazeminātā gulta ir novietota augstāk nekā iepriekš, nodrošinot lielāku komfortu un zem tā izveidojot papildu glabāšanas nodalījumu. Dienas kabīnei ir jauns 40 litru glabāšanas nodalījums ar iekšējo apgaismojumu uz aizmugurējās sienas. Kabīnes komfortu vēl vairāk palielina pastiprinātā izolācija, kas aizsargā pret aukstumu, karstumu un trokšņiem, savukārt ar sensoru vadītā klimata kontroles ierīce ar oglekļa filtru paaugstina gaisa kvalitāti visos apstākļos.
Visi modeļi ir aprīkoti ar jaunām autovadītāja vadības un informācijas ierīcēm
Autovadītāja zonā tagad ir pilnīgi jaunas autovadītāja vadības un informācijas ierīces, kas paredzētas informācijai un saziņai, lai varētu vieglāk pārskatīt un pārvaldīt dažādas funkcijas, radot mazāku spriedzi un apjukumu. Mērierīču displejs ir pilnībā digitāls ar 12 collu ekrānu, kurā autovadītājs var jebkurā laikā ērti izvēlēties nepieciešamo informāciju. Vadītājam ērti sasniedzamā vietā ir papildu 9 collu sānu displejs, kas izmantojams Infotainment, navigācijai, pārvadāšanas informācijai un kameru uzraudzībai. Funkcijas var vadīt, izmantojot pogas uz stūres, ar balss vadību vai ar skārienekrānu un displeja vadības paneli.
Uzlabotas drošības sistēmas, kas palīdz izvairīties no negadījumiem
Drošība ir vēl vairāk uzlabota ar tādām funkcijām kā Volvo FH un Volvo FH16 adaptīvajām tālajām gaismām — risinājumu, kuru kā pirmais kravas automašīnu ražotājs ir izlaidis Volvo Trucks. Sistēma uzlabo drošību visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, automātiski atspējojot konkrētos LED tālo gaismu segmentus, kad kravas automašīna tuvojas pretimbraucošam transportlīdzeklim vai citam transportlīdzeklim no aizmugures.
Autovadīšana ir arī atvieglota ar uzlaboto adaptīvo kruīza kontroli (ACC) līdz 0 km/h un nogāzes kruīza kontroli, kas automātiski aktivizē riteņu bremzes, kad nepieciešams papildu bremzēšanas spēks, lai uzturētu pastāvīgu ātrumu lejup pa kalnu. Jaunās kravas automašīnas standartaprīkojumā tagad ir bremžu sistēmu ar elektronisko vadību (EBS), kas ir priekšnoteikums tādām drošības funkcijām kā sadursmes brīdinājuma sistēma ar ārkārtas bremzēšanu un elektroniskās stabilitātes kontroles sistēma. Papildaprīkojumā ir pieejama arī Volvo dinamiskā stūrēšana ar drošības sistēmām — joslas saglabāšanas palīgsistēmu un stabilizācijas palīgsistēmu. Ceļa zīmju atpazīšanas sistēma nosaka ceļu satiksmes zīmes, piemēram, apdzīšanas ierobežojumus, ceļa seguma veidu un ātruma ierobežojumus, un parāda tās mērierīču displejā.
Redzamību var vēl vairāk uzlabot, pievienojot pasažiera stūra kameru, kas sānu displejā nodrošina papildu skatu uz kravas automašīnas sāniem.
Efektīvi dzinēji un alternatīvi spēka pārvadi
Pārvadājumu uzņēmumiem nozīmīgi faktori ir gan vide, gan ekonomika. Tā kā nav viena atsevišķa enerģijas avota, kas atrisinātu visus ar klimata pārmaiņām saistītos jautājumus, un tā kā dažādiem pārvadājumu segmentiem un veicamajiem uzdevumiem ir nepieciešami dažādi risinājumi, pārskatāmā nākotnē paralēli pastāvēs vairāki spēka pārvadu veidi.
Daudzos tirgos Volvo FH un Volvo FM ir pieejamas ar Euro 6 saderīgu ar gāzi darbināmu sašķidrinātās dabasgāzes dzinēju, kas piedāvā efektīvu degvielas patēriņu un veiktspēju, kas līdzvērtīga Volvo ekvivalentām dīzeļdegvielas kravas automašīnām, taču ar daudz mazāku ietekmi uz klimatu. Gāzes dzinēju var darbināt ar jebkuru biogāzi, kas samazina CO2 līdz 100 procentiem, vai dabasgāzi, kas samazina CO2 izmešu daudzumu līdz pat 20 procentiem, salīdzinot ar Volvo līdzvērtīgajām dīzeļdegvielas kravas automašīnām. Tas attiecas uz transportlīdzekļa izmešiem tā izmantošanas laikā („tank-to-wheel”).
Jauno Volvo FH var pielāgot arī jaunam efektīvam Euro 6 dīzeļdzinējam, kas ir iekļauts I-Save paketē, kas nodrošina ievērojamus degvielas un CO2 ietaupījumus. Piemēram, tālajiem pārvadājumiem jaunā Volvo FH ar I-Save apvieno jauno D13TC dzinēju ar funkciju paketi un var ietaupīt līdz 7%*. Ir veikti uzlabojumi arī Euro 3 un 5 versijām ar tādām funkcijām kā Volvo Torque Assist.
* Degvielas uzlabošanas mērķi aprēķina, salīdzinot dīzeļdegvielas un AdBlue izmaksas D13TC Euro 6 D pakāpes dzinējam ar tālsatiksmes degvielas paketi (I-Save) ar D13 eSCR Euro 6 D pakāpes dzinēju bez tālsatiksmes degvielas paketes. Faktiskā degvielas ekonomija var atšķirties atkarībā no daudziem faktoriem, piemēram, autovadītāja pieredzes, kruīza kontroles izmantošanas, transportlīdzekļa specifikācijām, transportlīdzekļa slodzes, faktiskās topogrāfijas, transportlīdzekļa apkopes un laika apstākļiem.
SAITE uz klāsta filmu
SAITE uz augstas izšķirtspējas attēliem
SAITE uz papildu produktu laidieniem; Volvo FH16, Volvo FM un Volvo FMX
Madara Šenberga
Volvo Trucks Latvija Mārketinga asistente
Tālr. nr.: +371 20293004
E-pasts : madra.senberga@volvo.com
Volvo Trucks piedāvā pilnu vidējas un lielas kravnesības kravas automašīnu klāstu, nodrošinot pilna klāsta transporta risinājumus, kas atbilst visaugstākajām profesionālo klientu prasībām. Klientu atbalstu nodrošina pasaules izplatītāju tīkls ar 2200 servisiem vairāk nekā 130 valstīs. Volvo kravas automašīnas tiek ražotas 12 pasaules valstīs. 2023. gadā Volvo visā pasaulē pārdeva aptuveni 145 000 kravas automašīnu. Volvo Trucks ir daļa no Volvo Group, kas ir viens no vadošajiem kravas automašīnu, autobusu, būvtehnikas, kā arī peldošo transportlīdzekļu un rūpniecisko dzinēju ražotājiem pasaulē. Grupa piedāvā arī finanšu un apkalpošanas risinājumus. Volvo Trucks darba pamatā esošās vērtības ir kvalitāte, drošība un rūpes par apkārtējo vidi.