Kravas automašīnas, kas darbojas ar zaļo ūdeņradi, nevis fosilajiem kurināmajiem, nodrošina vienu no veidiem, kā dekarbonizēt transportu. Ūdeņraža kravas automašīnas būs īpaši piemērotas garākiem attālumiem un reģioniem, kuros ir ierobežota uzlādes infrastruktūra vai ierobežots laiks akumulatoru uzlādei.
Volvo sāks klientu darba apstākļos izmēģināt kravas automašīnās, kurās tiek izmantots ūdeņradis iekšdedzes dzinējos, 2026. gadā, un kravas automašīnas būs komerciāli pieejamas šīs desmitgades beigās. Jau pašlaik notiek testi laboratorijās un transportlīdzekļos. Ūdeņraža dzinēju darbināti kravas auto papildinās Volvo alternatīvo risinājumu, piemēram, baterijas elektrisko automašīnu, degvielas šūnu elektrokravas automašīnu un automašīnu, kas darbojas ar atjaunojamajiem kurināmajiem – biogāzi un HAE (Hidroapstrādāta Augu Eļļa) - , piedāvājumu.
“Kravas automašīnas, kurās tradicionālais iekšdedzes dzinējs tiek saglabāts, bet darbojas ar ūdeņradi, nodrošinās tādu pašu veiktspēju un uzticamību kā mūsu dīzeļdzinēju kravas automašīnas, bet ar papildu ieguvumu - potenciāli neto nulle CO2 emisijas. Tās būs vērtīgs papildinājums mūsu baterijas elektriskajām automašīnām, kas tirgū ir pieejamas jau vairākus gadus,” saka Jans Hjelmgrens, Volvo Trucks produktu vadības un kvalitātes vadītājs.
Volvo kravas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, ko darbina zaļais ūdeņradis, potenciāli var nodrošināt neto nulles CO2 emisijas, kā aizdedzes kurināmo izmantojot HAE, un tās var tikt klasificētas kā “Bezizmešu Automašīnas” saskaņā ar jaunajiem ES CO2 emisijas standartiem.
“Ir skaidrs, ka nepieciešmi vairāki tehnoloģiju veidi, lai dekarbonizētu smago transportu. Kā globālam kravas automašīnu ražotājam, mums ir jāatbalsta mūsu klienti, piedāvājot dažādus dekarbonizācijas risinājumus no kuriem klienti var izvēlēties savu alternatīvu, pamatojoties uz transportlīdzekļa mērķi, pieejamo infrastruktūru un zaļās enerģijas cenām,” saka Jans Hjelmgrens.
Volvo kravas automašīnās ar ūdeņraža dzinējiem būs augstspiediena tiešās iesmidzināšanas (HPDI) tehnoloģija, kur neliels aizdedzes degvielas daudzums tiek iesmidzināts ar augstu spiedienu, lai nodrošinātu kompresijas aizdedzi pirms ūdeņraža pievienošanas. Šīs tehnoloģijas priekšrocības ietver augstāku energoefektivitāti ar zemāku degvielas patēriņu un lielāku dzinēja jaudu.
Volvo Grupa ir parakstījusi līgumu ar Westport Fuel Systems, lai izveidotu kopuzņēmumu, izmantojot HPDI tehnoloģiju. Tiek plānots, ka kopuzņēmums sāks darbību 2024. gada otrajā ceturksnī.
FAKTI
SAITE uz augstas izšķirtspējas fotogrāfijām
Helena Lind
Media Relations Director, Volvo Trucks
Email: helena.lind@volvo.com
Tel: +46 76 5536257
Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,200 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2023 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.