Kravas automašīnas

Pirmo reizi Valmierā aizvadīts “Volvo Trucks Driver Challenge 2018” Latvijas fināls

Sestdien, 30. jūnijā, Valmierā aizvadīts “Volvo Trucks Driver Challenge 2018” autovadītāju sacensību Latvijas fināls. Tajā sacentās TOP 10 Latvijas kravas autovadītāji, kas uzrādījuši zemākos degvielas patēriņa rezultātus kvalifikācijas braucienos visa jūnija garumā. Par Latvijas čempionu sīvā cīņā un mainīgos laika apstākļos kļuva Andris Pļavenieks no uzņēmuma SIA “Kreiss”.
Pirmo reizi Valmierā aizvadīts “Volvo Trucks Driver Challenge 2018” Latvijas fināls

Par nozīmīgu tradīciju kravas autovadītājiem jau vairāku gadu garumā kļuvušas autovadītāju sacensības "Volvo Trucks Driver Challenge". Šogad sacensības notika jau sesto reizi. Sacensību mērķis ir izcelt autovadītāju un uzsvērt pieredzējuša un zinoša autovadītāja svarīgumu. "Volvo Trucks Driver Challenge" kvalifikācijas braucieni norisinājās no 29. maija līdz 28. jūnijam, kad autovadītāji sacentās par iespēju iekļūt Latvijas finālā, vērtējot degvielas patēriņu braucienā. Latvijas sacensību uzvarētājam būs unikāla iespēja piedalīties pasaules finālā, kas norisināsies 13.-16. septembrī Gēteborgā, Zviedrijā.

"Mums ir patiess prieks, ka "Volvo Trucks Driver Challenge" sacensības nu jau ir kļuvušas par neatņemamu notikumu un svētkiem Latvijas kravas autovadītājiem. Šogad bija vairāki jaunumi - teorētisko zināšanu pārbaude, kas bija jāveic visiem autovadītājiem, reģistrējoties sacensībām, kā arī kā fināla norises vieta šogad tika izvēlēta Valmiera. Svarīgākais ir tas, ka šī gada Latvijas finālists savu nākamo kārtu aizvadīs jau pasaules finālā, kas nozīme, ka Latvijas čempionam - Andrim Pļaveniekam - ir iespēja kļūt par labāko kravas autovadītāju pasaulē. Turam īkšķus par mūsu finālistu!" stāsta "Volvo Group Trucks Latvija" rīkotājdirektors Emils Junsons (Emil Jonsson).

Autovadītāju sacensību mērķis ir parādīt vadītājiem, ka vadīt var gan droši, gan ekonomiski. "Schmitz Cargobull" piekabes palīdz vairāk nekā tikai ar degvielas ekonomiju. Ātri iekraušanas un izkraušanas procesi, vienkārša slodzes nostiprināšana un augstas izturības korpuss veido pamatu ikdienas darbībai bez traucējumiem. Ja nepieciešams, arī "S.CS Universal" var modificēt, lai nodrošinātu specializētus nozares risinājumus. ""Schmitz Cargobull" puspiekabes ir droši un efektīvi transporta risinājumi. Jo tuvāk sacensības atspoguļo reālās ikdienas transporta apstākļus, jo lielāks ir ieguvums visiem iesaistītajiem," stāsta "Schmitz Cargobull" Latvija SIA pārdošanas vadītājs Arvis Tērauds.

Šogad kvalifikācijas braucienos pie sacensību automašīnu stūres sēdās ap 80 šoferu, no kuriem 10 labākie finālā sacentās par Latvijas čempiona titulu. Šie braucieni notika ar divām identiskām "Volvo FH" kravas automašīnām ar 500 Zs jaudu, nepārtrauktas vilkmes pārnesumkārbu un Volvo dinamisko stūres sistēmu (VDS). Automašīnas aprīkotas ar "Schmitz Cargobull" krautām puspiekabēm. Sacensību kvalifikācijas braucieni norisinājās pa koplietošanas ceļiem izveidotajā maršrutā 24 km garumā. Latvijas Finālā varēja piedalīties 10 labākie autovadītāji no kvalifikācijas braucieniem, kur labākais rezultāts bija 21,33 l/100 km un 10. rezultāts - 22,83 l/100 km.  Latvijas fināla kvalifikācijas braucieni notika 24,60 km garā trasē ar 2 automašīnām izlozētā secībā. Grand Fināls, kurā tika izvēlēti 2 labākie autovadītāji no katras automašīnas fināla kvalifikācijas braucienos, notika 28,30 km garā trasē ar vienu automašīnu.  Fināla un Grand Fināla braucienu trases autovadītāji uzzināja tieši pirms brauciena. Laika apstākļi nebija labvēlīgi autovadītājiem - stiprs vējš (brāzmas līdz 19 m/s), stiprs lietus radīja papildu grūtības trasē, lai panāktu maksimāli zemu degvielas patēriņu. Dramatiska cīņa norisinājās Grand Finālā, kur sacentās 4 dalībnieki un labākā rezultāta īpašnieks šajos braucienos Didzis Delzkalējs tika diskvalificēts, jo neiekļāvās braucienam atvēlētajā laikā, pārsniedzot to tikai par 2 sekundēm.

Savukārt Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen) uzsver, ka "esam gandarīti atbalstīt "Volvo Trucks Driver Challenge", jo arī Neste tāpat kā Volvo, izmantojot inovācijas un mūsdienu progresīvākās tehnoloģijas apvienojumā ar labāko inženieru prātiem, izstrādā  ilgtspējīgus produktus un risinājumus, kas ir videi draudzīgi un vienlaicīgi nodrošina mazāku degvielas patēriņu. Ekonomiskas braukšanas pamatāir atbilstošs autotransports, kvalitatīva degviela un prasmīgs šoferis. Kā apliecina šī gada sacensības, mums, Latvijai, ir visi priekšnosacījumi, lai sacensību finālā cīnītos par galveno uzvaru. To arī novēlu!"

Atšķirībā no citiem gadiem šogad ir nedaudz izmainīts sacensību norises formāts - sacensībās varēja piedalīties ne vairāk kā 200 dalībnieku, kuri kvalificējās braucieniem, veicot teorētisko zināšanu pārbaudi. Tas ietvēra 30 jautājumus par satiksmes drošību, ekonomisku braukšanu un Volvo Trucks produktiem. Nākošās "Volvo Trucks Driver Challenge" sacensības paredzētas 2020. gadā. Sacensībās tiek aicināts piedalīties ikviens autovadītājs, neskatoties uz to, ar kādas markas kravas automobili brauc ikdienā. Jābūt derīgai CE kategorijas autovadītāja apliecībai un digitālā tahogrāfa kartei.

"Volvo Trucks Driver Challenge 2018" Latvijas Grand fināla rezultāti:

  1. Andris Pļavenieks (SIA "Kreiss"), degviela 24,30 l/100 km, laiks 32:23:00
  2. Aleksandrs Arefjevs (SIA "Head"), degviela 25,56 l/100 km, laiks 32:46:00
  3. Andrejs Šēfers (SIA "Kreiss"), degviela 25,67 l/100 km, laiks 32:18:00
  4. Didzis Dzelzkalejs (SIA "Kreiss"), degviela 24,26 l/100 km, laiks 33:02:00 DSQ*

*Distance 28,30 km, maksimāli pieļaujamais laiks distancē 33 minūtes, pārsniegts laiks.

"Volvo Trucks Driver Challenge 2018" Latvijas Fināla kvalifikācijas braucienu rezultāti:

  1. Andris Pļavenieks (SIA "Kreiss"), degviela 25,89 l/100 km, laiks 25:50:00
  2. Didzis Dzelzkalejs (SIA "Kreiss"), degviela 26,10 l/100 km, laiks 25:45:00
  3. Aleksandrs Arefjevs (SIA "Head"), degviela 26,27 l/100 km, laiks 25:10:00
  4. Andrejs Šēfers (SIA "Kreiss"), degviela 26,80 l/100 km, laiks 24:59:00
  5. Guntars Kāršinieks (GA Logistics) degviela 27,34 l/100 km, laiks 25:05:00
  6. Guntis Līpiņš (Guntis Līpiņš) degviela 28,63 l/100 km, laiks 25:51:00        
  7. Oļegs Gluhaņuks (SIA CAPOTE), degviela 29,25 l/100 km, laiks 23:35:00
  8. Arturs  Malahovskis (SIA VIALINE GROUP) degviela 30,83 l/100 km, laiks 24:32:00    
  9. Sergejs Kuceba (SIA Alegria DeLaVida), degviela 32,83 l/100 km, laiks 24:37:00, 1 soda punkts = + 1 litrs pie rezultāta
  10. Deniss Krotovs (SIA KSN), degviela 28,84 l/100 km, laiks 26:30:00, 1 soda punkts = + 1 litrs pie rezultāta, DSQ**

**Distance 24,3 km, maksimāli pieļaujamais laiks distancē 26 min, pārsniegts laiks.

"Volvo Trucks Driver Challenge 2018" Latvija skaitļos:

  • Dalībnieku skaits kvalifikācijas braucienos - 80
  • Nobrauktie kilometri kvalifikācijas braucienos - 1944 km
  • Ceļā pavadītas 2080 minūtes
  • Kvalifikācijas distances garums - 24 km
  • Labākais rezultāts kvalifikācijas braucienos - 21,33 l degvielas/100 km
  • Pēdējais rezultāts kvalifikācijas braucienos - 34,90 l degvielas/100 km
  • Finālā nobraukti 383,80 km
  • Finālā ceļā pavadītas 392 minūtes

"Volvo Trucks Driver Challenge 2018" sacensības Latvijā norisinās kopš 2012. gada, taču starptautiskā mērogā tās notiek jau kopš 2009. gada. 2018. gadā autovadītāju sacensībās savas braukšanas prasmes pārbaudīja 80 pieredzējuši kravas automašīnu vadītāji, bet visos iepriekšējos gados kopā - vairāk nekā 1000 autovadītāju.

"Volvo Trucks Driver Challenge 2018" sacensības Latvijā atbalsta CrossChem SIA, Neste Latvija SIA, Schmitz Cargobull Latvija SIA.

2018. gada 3. jūlijā