Kravas automašīnas

Latvija

×

Tas rada milzīgu atšķirību: ļoti lieli degvielas un AdBlue ietaupījumi uz Somijas izaicinošajiem ceļiem

| 4,5 min lasīšanai | 4,5 min lasīšanai
Somijas uzņēmums „Kuljetusliike Antti Airaksinen” nesen sāka izmantot Volvo FH ar I-Save pārtikas piegādes darbiem. Kopš tā laika degvielas patēriņš ir samazinājies par 4,5 litriem uz 100 kilometriem, ievērojami ietekmējot uzņēmuma rentabilitāti.

Klusā, miglainā pēcpusdienā Volvo FH dodas braucienā pa nomaļiem, ar sniegu klātiem meža ceļiem Somijas austrumos. Toni Korhonens (Toni Korhonen) sēž pie stūres, lai papildinātu saldētas pārtikas krājumus mazo ciematu veikalos ap Kuopio – pilsētu, kurā ir aptuveni 120 000 iedzīvotāju. 

„Ceļi šeit ir grūti izbraucami – ar biezas sniega segas klātiem daudziem pakalniem un asiem līkumiem. Man bieži ir jāapstājas, dažkārt vienā mazpilsētā pat vairāk nekā divpadsmit reižu. Tā var patērēt daudz degvielas.”

2018. gada vidū uzņēmums Kuljetusliike Antti Airaksinen (kas tulkojumā nozīmē Anti Airaksinena pārvadājumi) lauka testa programmā iegādājās savu pirmo Volvo FH ar I-Save. Tā kā D13 dzinējs ar paaugstinātas efektivitātes turbokompresoru izmanto lieko enerģiju, lai nodrošinātu lielāku griezes momentu, rezultāts ir jaudīga un degvielu taupoša kravas automašīna.

„Jaunā kravas automašīna jau ir atstājusi ievērojamu ietekmi uz mūsu darbībām,” saka Anti Airaksinens (Antti Airaksinen), kas ir 1990. gadā dibinātā ģimenes uzņēmuma izpilddirektors.

„Degvielas patēriņa starpība ir 4,5 litri uz 100 kilometriem. Ja, atbilstīgi vadot kravas automašīnu, tiek patērēts par 4,5 litriem mazāk dīzeļdegvielas, tad, patērējot divus miljonus litru gadā, tā ir milzīga atšķirība.” 

Katra uzņēmuma kravas automašīna vienā gadā nobrauc aptuveni 180 000–250 000 kilometru, un tāpēc Anti lielu uzmanību pievērš degvielas ekonomijai, pārraugot katra autovadītāja degvielas patēriņu un autovadīšanas manieres, izmantojot Volvo Trucks autoparka vadības sistēmu Dynafleet. Īpaša nozīme tiek piešķirta tukšgaitas laika samazināšanai, lai maksimāli palielinātu degvielas resursus. Dzinēja izslēgšana brīvgaitā ir tikai viena no I-Save funkcijām, un Anti uzskata, ka tas ir liels ieguvums.

Jaunā Volvo FH ar I-Save jau ir kļuvusi ļoti populāra darbinieku vidū. „Mūsu autovadītājiem ļoti patīk jaunā kravas automašīna,” smaidot saka Anti Airaksinens. „Plaši tiek slavēts maksimālais griezes moments, ko panāk ar minimālu apgriezienu skaitu. Braucot ceļa kāpumā, retāk ir jāmaina pārnesumi. Faktiski mūsu trīs cilvēku komandai šī kravas automašīna patīk tik ļoti, ka viņi nevēlas to nodot autovadītāju aizvietotājiem.”

Tā kā mūsu rīcībā bija tik jaudīga kravas automašīna, kas turklāt taupa degvielu, mūsu piegādes process ir ievērojami mainījies.

Apmēram 90 procentus Anti uzņēmuma ieņēmumu rada pārtikas nozare. Uzņēmuma transportlīdzekļi galvenokārt strādā Somijā, bet viens – arī Beniluksa valstīs. Maršruts no Somijas galvaspilsētas Helsinkiem uz Kuopio ir viens no autovadītāju regulārajiem maršrutiem. Piegādes no Kuopio veic uz apkārtējām mazajām pilsētām un tuvējiem ciematiem.

Jaunā Volvo FH ar I-Save strādā ilgas stundas trīs maiņās, sešas dienas nedēļā. „Dziļā ziemā Somijas austrumdaļas laukos ir sarežģīti pārvietoties,” saka Anti Airaksinens. „Iegūstot savā īpašumā jaudīgu, bet vienlaikus degvielu taupošu kravas automašīnu, mūsu piegādes paradumi ir ievērojami mainījušies. Esam arī ļoti priecīgi, ka Volvo nodrošinātā centralizētā apkope un uzturēšana notiek Kuopio. Vietējās garāžas darbojas loti elastīgi, kas mums ir ērti.”

Vēl viena D13TC dzinēja priekšrocība ir atgāzu recirkulācijas sistēma ar dzesēšanu, kas degšanas procesā samazina slāpekļa oksīda daudzumu. Tāpēc ir vajadzīgs mazāks daudzums AdBlue. „Dzinējs patērē par 50 procentiem mazāk AdBlue nekā iepriekšējie modeļi, mēs to, protams, pieskaitām mūsu kopējiem ietaupījumiem,” stāsta Anti Airaksinens. „Tā kā mēs veicam lielākus attālumus, mēs ceram, ka I-Save palielinās uzņēmuma rentabilitāti.” 

Atkal ceļā – autovadītājs Toni Korhonens dodas uz mazo Kāvi ciematu ar saldētas maizes sūtījumu. 

Mūsu darbinieki un es vēlamies šo kravas automašīnu sev. Mēs neatdodam to nevienam citam!

Viņš piecus gadus ir vadījis kravas automašīnas un četrus no tiem strādājis uzņēmumā „Kuljetusliike Antti Airaksinen”, bieži naktī veicot piegādes uz mazajām pašvaldībām Kuopio apkārtnē. „Šī ir ļoti skaista un nomaļa vieta, un es priecājos, ka esmu pie tik uzticamas kravas automašīnas stūres. Esmu vadījis arī citu zīmolu kravas automašīnas, bet Volvo man patīk labā braukšanas sēdpozīcija un ērtības,” viņš saka un piebilst: „Es jau sešus mēnešus vadu kravas automašīnu Volvo FH ar I-Save. Mēs ar kolēģiem jūsmojam par maksimālo griezes momentu, ko panāk ar minimālu apgriezienu skaitu, un spēju pārvarēt ceļa kāpumu ar nelielu piepūli. Mūsu darbinieki vēlas šo kravas automašīnu sev – mēs to neatdodam nevienam citam!”

 

Volvo FH ar I-Save, kas nogriežas uz sniegota ceļa, tuvplāns

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Dibināšanas gads:
1990. gads
Īpašnieks: Anti Airaksinens (Antti Airaksinen)
Darbinieku skaits: 80, no kuriem 50 ir autovadītāji
Krava: saldētas un temperatūras kontrolētas preces
Kravas automašīnu skaits: 27, no kurām 23 ir Volvo
Lielākais klients: Kesko
Vēsture: ģimenes uzņēmums tika dibināts 1990. gada martā Kuopio, Somijā. Sākotnēji veicot gan vietējās, gan starptautiskās piegādes, 1997. gadā uzņēmums nolēma galvenokārt pievērsties vietējiem pārvadājumiem.
Pakalpojumi: uzņēmums specializējas saldētu un atdzesētu pārtikas produktu izplatīšanā un ekspluatē 26 kravas automašīnas ar piekabju kombinācijām, no kurām gandrīz visas ir Volvo.

Volvo FH ar I-Save
Volvo FH ar I-Save ir līdz šim ekonomiskākais Volvo Trucks tālo pārvadājumu transportlīdzeklis. Tā D13TC dzinējs un uzlabotās degvielas ekonomijas funkcijas tika izstrādātas, lai samazinātu degvielas izmaksas par 7%. D13TC dzinējā izmanto paaugstinātas efektivitātes turbokompresora tehnoloģiju, kas pārņemta no lieljaudas lidmašīnu dzinējiem un pielāgota ceļa apstākļiem, un TK bloks atkārtoti izmanto kravas automašīnas izplūdes gāzu radīto lieko siltumu un enerģiju. Viss spēka pārvads arī ir kalibrēts tā, lai panāktu maksimālu degvielas patēriņa efektivitāti, ieviešot jaunu virzuļa konstrukciju, kas nodrošina iespēju zaudēt mazāk siltumenerģijas. Turklāt I-Save ir integrētas Volvo Trucks modernākās tehnoloģijas, piemēram, programmatūra I-See, kas izmanto karti, un I-Cruise ar I-Roll. Tā ir īpaši piemērota tālo pārvadājumu operatoriem, kas parasti nobrauc vairāk nekā 120 000 km vienā gadā.