Kravas automašīnas

Ar Volvo Elastīgo zelta līgumu Maikla Vermāka kravas automašīnas tiek uzturētas darba gatavībā

| 5 min lasīšanai | 5 min lasīšanai
Dienvidāfrikas lauksaimniekam Maiklam Vermākam veiksme ir atkarīga no darbības laika. Tā kā viņam ir savs Volvo FH kravas automašīnu parks ar Elastīgo zelta līgumu, tas palīdz viņam nodrošināt rentabilitāti un pārspēt konkurentus.

Pērkot kravas automašīnu, es pievēršu uzmanību trim lietām: apkalpošanai, degvielas patēriņam un lietoto preču vērtībai. Bet apkalpošana man ir vissvarīgākā,” Maikls Vermaiks saka, ejot lielo tvertņu virzienā, kur glabājas viņa kukurūza. 

Ir agrs rīts, un saule tikai ceļas aiz kalniem, kas iezīmē ceturtās paaudzes zemnieka 2000 hektāru plašās zemes robežu. Visas viņa septiņas kravas automašīnas pēc kārtas tiek piekrautas ar produkciju, ko piegādāt klientiem visā Austrumkeipā. Lieli putekļu mākoņi piepilda gaisu, kravas automašīnām dodoties uz līkumotajiem grants ceļiem, kas ved ārā no fermas.

Dienvidāfrikā ir sausā sezona, un Austrumkeipu ir skāris spēcīgs sausums. Tādam lauksaimniekam kā Maikls tas varētu būt postoši, jo viņa bizness darbojas laikā, kad ir jāveic apūdeņošana, jānovāc raža, tā jāiesaiņo un jāpiegādā. Taču Maikls ir atrisinājis intensīvo Dienvidāfrikas klimata izaicinājumu, uzstādot divas ūdens turbīnas un lielu rezervuāru, lai nogādātu ūdeni no blakus esošā Zivju upes kanāla, pilnībā atbrīvojot savu saimniecību no tīkla un padarot to pašpietiekamu enerģijas piegādes ziņā. 

Uzticēšanās ir jānopelna. Pārdošana ir tikai sākotnējā daļa. Jums visu laiku jābūt pieejamam savam klientam.

Sausuma periodos augsni apgādā rezervuārs, un tāpēc viņš var izvairīties no ražas kvalitātes samazināšanās. Tieši tā pati vēlme kļūt efektīvākam bija arī viņa lēmuma pamatā pirms aptuveni 17 gadiem sākt pārvadāt savus produktus.

„Pašiem savas kravas automašīnas mums nodrošina iespēju savlaicīgi veikt piegādes. Labāka servisa nodrošināšana klientiem nozīmē arī to, ka mēs saņemam labākas cenas par mūsu produktiem,” saka Maikls un piebilst: „Tā kā esam augkopji, mūsu darbs ir ļoti sezonāls. Vasarā nelielā sešu līdz astoņu dienu posmā mēs novācam līdz 600 tonnām kviešu dienā. Jebkura dīkstāve šajā laika posmā varētu nozīmēt, ka zaudējam miljoniem randu.”

 

Darbspējas laika nodrošināšana ir galvenā prioritāte, un Maikls ir apmierināts ar savu ilggadējo sadarbību ar Volvo Trucks un pārdošanas vadītāju Kosu Van Roienu. Viņi abi strādā kopā kopš 2004. gada, kad Maikls izdzirdēja par Kosu. 

Maikls paskaidro, ka Koss atšķiras no lielākās daļas satikto pārdevēju, jo viņš vienmēr ir gatavs palīdzēt — no sākuma līdz beigām. „Ikreiz, kad rodas kāda problēma, viņš to mums atrisina. Mēs saņemam izcilu servisu, tāpēc esam viņa un Volvo klienti,” saka Maikls.

 

Kosa Van Roiena godīgums un maksimālais atbalsts, ko viņš mums vienmēr sniedz, ir veiksmīgas sadarbības pamatā. „Uzticēšanās ir jānopelna. Pārdošana ir tikai sākotnējā daļa. Jums visu laiku jābūt pieejamam savam klientam, ikdienā piedāvājot pilnu atbalstu,” viņš saka.

Koss skaidro, ka Maikla uzņēmējdarbības sezonālā specifika ir raksturīga Dienvidāfrikas pārvadātājiem, tādēļ Volvo Trucks ir izstrādājis jaunu pakalpojumu līgumu —
Elastīgo zelta līgumu. Izmantojot jauno Elastīgo zelta līgumu, plānotās apkopes un līguma maksājumi pielāgojas Jūsu autovadīšanas stilam — nodrošinot, ka gan apkopes, gan maksājumi ir saskaņoti ar Jūsu naudas plūsmu.

„Elastīgais Zelta līgums ievērojami ietekmē manu pārvadājumu uzņēmējdarbību. Darbības ir kļuvušas vienkāršākas, un man vairs nav jāuzņemas tik liela atbildība. Mums ir arī finansiāls ieguvums — braucot mazāk, mēs maksājam arī mazāk. Un Volvo rūpējas par visu kravas automašīnu operatīvo vadību un apkopi, lai es varētu koncentrēties uz sava biznesa attīstīšanu un jaunāko tehnoloģiju apsteigšanu,” saka Maikls.

Lai arī Maikls jau ir sasniedzis savu bērnības sapni par 2000 hektāru lielas lauksaimniecības zemes iegādi, viņš joprojām plāno paplašināt savu biznesu. Tuvāko gadu laikā viņš uzstādīs vēl divas turbīnas, lai uzstādītu vairāk piena pārstrādes iekārtu un pārietu no 1500 slaucamām govīm uz 5000. Bet 1992. gadā, kad Maikls pārņēma zemi, kuru tēvs nopirka tikai dažus mēnešus pirms savas nāves, un sāka audzēt kartupeļus 10 hektāros zemes, daudzi cilvēki domāja, ka Maikls piedzīvos neveiksmi.

Elastīgais zelta līgums ievērojami ietekmē manu pārvadājumu uzņēmējdarbību. Darbības ir kļuvušas vienkāršākas, un man vairs nav jāuzņemas tik liela atbildība.

„Viņi bija pārliecināti, ka kartupeļu audzēšana ir slikta ideja, un teica, ka gada laikā es bankrotēšu. Tā vietā tas izrādījās mans laimīgais pārtraukums. Es domāju, ka zināmā mērā gribēju apliecināt sevi un pierādīt, ka citiem nav taisnība. Varbūt tieši to es joprojām turpinu darīt,” Maikls saka.

Viņš piebilst: „Man patīk zemkopība. Es vienmēr saku, ka man nav darba, bet ir hobijs, tāpēc man nekad nav nepieciešamas brīvdienas. Un es ļoti lepojos ar savu lojālo darbaspēku. Viņi lielā mērā nodrošina manus panākumus.” 

Maikls ir optimistisks par savas saimniecības nākotni. Ilgtermiņā viņš cer, ka Dienvidāfrikā uzlabosies drošība, mazināsies rasu problēma un viņa bērni sāks saimniekot pie viņa. 

Taču arī atzīst, ka ir izaicinājumi, un lielākais no tiem šobrīd ir ceļu stāvoklis. Ne tikai sliktās ceļu kvalitātes dēļ, bet arī saistībā ar nesenajiem draudiem kravas automašīnu vadītājiem. „Pēdējā laikā tas ir kļuvis bīstamāks,” viņš saka.

Dažu stundu brauciena attālumā no fermas Maikla autoparka vadītājs Narduss Rademeijers dodas veikt piegādi. Tas ir nelīdzens brauciens, jo kravas automašīna lielākoties brauc pa dažādas kvalitātes mazākiem grants ceļiem. Putekļi ir visur, pat kravas automašīnas iekšpusē. 

„Katru reizi, kad Volvo apkalpo vienu no mūsu kravas automašīnām, viņiem ir jāievieto jauni gaisa filtri,” saka Narduss, norādot uz sauso ainavu, kurā redzams mazs pērtiķis. Tas ir izplatīts skats Dienvidāfrikā, neskatoties uz žogiem, kas lielāko daļu ceļu atdala no apkārtējās dabas. 

Viņš skaidro, ka dažādu iemeslu dēļ, braucot pa šiem ceļiem, katra diena ir izaicinājums un ka jābūt ļoti vērīgam. Viņam ir jāpielāgojas arī ceļa kvalitātei, lai ietaupītu degvielu, vienlaikus pārliecinoties, ka produkcija tiek piegādāta laikā.

„Esmu pateicīgs, ka mēs braucam ar Volvo FH kravas automašīnām. Ne tikai tāpēc, ka tas ir videi draudzīgs kravas automobilis, bet arī servisa dēļ. Es zinu, ka Volvo cilvēki nekad mūs nepievils, un, ja man šeit gadīsies avārija, viņi nekavējoties palīdzēs.” 

 

Michael Vermaak Boerdery
Dibināts: 
1992. gadā.
Īpašnieks: Maikls Vermāks.
Darbinieku skaits: 200 (ieskaitot 7 autovadītājus).
Krava: kukurūza, kartupeļi, kvieši, lucerna, piena produkti.
Kravas automašīnu skaits: 7 (no tām visas ir Volvo FH 440 6x4).
Vēsture: Michael Vermaak Boerdery, kas 1992. gadā dibināta kā neliela kartupeļu audzēšanas saimniecība, paplašinājās, nopērkot blakus esošās zemes. Mūsdienās tā sastāv no 2000 hektāriem un ir viena no lielākajām Austrumkeipas fermām.
Pakalpojumi: Lauksaimniecības produktu, tostarp kartupeļi, kukurūza, kvieši un piena produkti, ražošana un piegāde klientiem Austrumkeipā un Rietumu zemesragā.   


Volvo Elastīgais zelta līgums
Izmantojot jauno Elastīgo zelta līgumu, plānotās apkopes un līguma maksājumi pielāgojas Jūsu autovadīšanas stilam — nodrošinot, ka gan apkopes, gan maksājumi ir saskaņoti ar Jūsu naudas plūsmu.