Drošība, kas taupa izmaksas

Volvo FH, viena no pasaulē drošākajām kravas automašīnām, ir inovācijas līdere augstas kvalitātes drošības funkciju jomā. Apvienojot autovadītāju apzinīgu izpratni par drošību ar ieguldījumiem drošības līdzekļos, transporta uzņēmumi var samazināt izmaksas. Mēs tikāmies ar Kārlu Jūhanu Almkvistu (Carl Johan Almqvist), Volvo Trucks Satiksmes un produktu drošības nodaļas vadītāju, lai par to runātu.
Kārls Jūhans Almkvists un Volvo FH

Kārls Jūhans Almkvists, Volvo Trucks Satiksmes un produktu drošības nodaļas vadītājs

Drošība vienmēr ir bijusi Volvo Trucks raksturīgākā iezīme. Gan trīspunktu drošības josta, gan uzlabota mūsdienu drošības tehnoloģija, piemēram, Volvo dinamiskās stūrēšanas funkcijas, – drošība vienmēr ir bijusi viena no uzņēmuma pamatvērtībām. Cits ievērojams drošības veicinātājs ir bremžu sistēma ar disku bremzēm, kas būtiski saīsina bremzēšanas ceļu. Turklāt ir arī elektroniskā stabilitātes kontrole, kas samazina slīdēšanas un apgāšanās risku asos ceļa līkumos. Stingrie testi un nepārtraukti uzlabojumi nodrošina, ka Volvo kravas automašīnas vēl joprojām ir drošākās kravas automašīnas pasaulē. Volvo FH nav izņēmums.

„Mūsu piedāvātajiem drošības līdzekļiem ir ļoti svarīga nozīme, lai klientu un autovadītāju darbības būtu labākas un drošākas. Bet jāatceras, ka nevainojama atbilstība tiek panākta, jaunākos risinājumus drošības jomā apvienojot ar drošu vadītāja uzvedību,” saka Kārls Jūhans Almkvists.

Saskaņā ar Volvo Trucks 2017. gada drošības pārskatu satiksmē ir tikai viens pieņemams satiksmes negadījumu skaits: nulle. Satiksmes negadījumu riska samazināšana nozīmē drošību izvirzīt ikdienas pārvadājumu priekšplānā un izprast saikni ar iesaistītajiem cilvēkiem, transporta uzņēmumiem un sabiedrību. Droša kravas automašīna un autovadītāja drošība ir vissvarīgākie elementi, kas vēl vairāk samazinās negadījumu skaitu, un paši par sevi tie mudina investēt Volvo FH kravas automašīnā, kas iemieso drošību un palīdz glābt dzīvības. Bet tā var piedāvāt vairāk. Pat nelieliem negadījumiem ir sekas – pirmkārt, ne vien iesaistītajiem cilvēkiem, bet arī transporta uzņēmumiem un sabiedrībai.

„Patiesība ir tā, ka ieguldījumi drošībā var samazināt izmaksas un dīkstāves. Tālāk redzamais skaitlis * parāda, kā var viegli izmērīt tiešās izmaksas – autovadītāja veselības stāvokļa atjaunošana, transportlīdzekļa remonta izmaksas un transportlīdzekļa dīkstāve kravas automašīnas remonta laikā. Tomēr tās veido tikai nelielu daļu no kopējām ar negadījumu saistītajām izmaksām. Netiešās izmaksas bieži vien ir ievērojami lielākas. Piemēram, bojātas preces, transportlīdzekļa atjaunošana un autovadītāja atveseļošanās / nāves gadījumu skaits, kā arī uzņēmuma ikdienas darba pārtraukums izraisa piegāžu kavēšanos, un tas rada slēptās izmaksas, kuras būtu bijis iespējams novērst, ja negadījumi nenotiktu. Vienkārši sakot, ieguldīt drošībā nozīmē palielināt produktivitāti un darbspējas laiku,” skaidro Kārls Jūhans Almkvists.

Attēls, kurā norādītas ar negadījumu saistītās izmaksas.

* Attēls, kurā norādītas ar negadījumu saistītās izmaksas.


Uzņēmumā, piemēram, pārvadājumu uzņēmumā, dīkstāvēm ir izšķiroša nozīme. Kā stāsta Kārls Jūhans Almkvists, risks zaudēt naudu var būt tikpat labs pamudinājums kā jebkurš cits, lai drošību izvirzītu pirmajā vietā.

„Būtībā augstākās prioritātes noteikšana drošībai ir abpusēji izdevīga. Ja Jums ir maz negadījumu vai to nav vispār, Jums ir vairāk laika ceļā, un Jūs, skarbi izsakoties, samazināt izmaksas. Turklāt Jūs gādājat par savu autovadītāju un citu autovadītāju, riteņbraucēju un gājēju drošību. Visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi, Jūs arī izvairāties no nemateriālām izmaksām, t. i., savas reputācijas vai tēla bojāšanas.”

Bet, kā jau iepriekš minēts, tikai drošības funkcijas vienas pašas nedarbosies. Kārls Jūhans Almkvists norāda, ka tā vienmēr būs mijiedarbība starp sistēmām un vissvarīgāko faktoru – autovadītāju.

„Volvo Trucks drošības funkcijas nav komforta sistēma. Tās veido autovadītāja atbalsta sistēmu. Visiem, kas gādā par drošību uz ceļa, vissvarīgākais ir apmācība un drošs autovadītājs. Kad runa ir par drošību, degvielas efektīvu patēriņu un produktivitāti, vissvarīgākais faktors ir autovadītājs un autovadītāju galvenā loma. Faktiski, lai sasniegtu vispārējus panākumus uzņēmējdarbībā, vadītājs nosaka visu.”

Bet izpratne par to, ka autovadītājs ir vissvarīgākais faktors, rodas pamazām, un dažkārt to saprot tikai pēc negadījuma. Kārls Jūhans Almkvists turpina skaidrot:

„Mēs redzam, ka pēc negadījuma, kurā uzņēmumā ir bijuši nāves gadījumi, ir vieglāk ieguldīt drošā transportlīdzeklī. Tas parāda, ka drošība daudzos veidos ir saistīta ar emocionālām vērtībām. Mēs vēlētos redzēt vairāk uzņēmumu, kuri domā par nākotni, ieguldot drošībā, pirms kaut kas ir noticis.”

Volvo Trucks daudz dara, lai palielinātu šo izpratni, izmantojot kampaņas, piemēram, „Apstājies, paskaties, pamāj” un „Redzi un esi redzams!”, kuru mērķis ir palīdzēt bērniem saprast, kā sadarboties ar kravas automašīnas vadītāju, lai satiksmē būtu drošāki.

„Viņi maina cilvēku domāšanas veidu. Mums visiem ir jāsadarbojas, un, pateicoties mūsu kravas automašīnu drošības funkciju augstajai kvalitātei, mēs jau drīz vien varēsim īstenot savu redzējumu par nulles nelaimes gadījumiem, vienlaikus samazinot izmaksas. Tā atkal ir abpusēji izdevīga situācija,” papildina Kārls Jūhans Almkvists.

4 revolucionāras Volvo Trucks drošības iezīmes

Volvo transportlīdzekļi ir savienoti, izmantojot mākoņsaziņu


Vienota drošība
Izmantojot tehnoloģiju „Vienota drošība”, starp Volvo transportlīdzekļiem var notikt informācijas apmaiņa. Tas ir svarīgs faktors drošības uzlabošanai uz ceļa. Transportlīdzekļi var savstarpēji apmainīties ar informāciju par satiksmes apstākļiem, tādējādi samazinot negadījumu risku. Tehnoloģija Connected Safety Volvo atver durvis uz nākotni. „Vienotā drošība” patlaban ir pieejama Zviedrijā un Norvēģijā.

Divas rokas uz stūres rata


Volvo dinamiskā stūrēšana
Kopš novatoriskās Volvo dinamiskās stūrēšanas sistēmas (VDS) ieviešanas 2013. gadā tā ievērojami ir mainījusi daudzu cilvēku autovadīšanas stilu. Nevainojama stabilitāte, braucot ar lielu ātrumu, pilnīga kontrole, braucot ar nelielu ātrumu, un ievērojami samazināta muskuļu un locītavu spriedze. Joslas saglabāšanas palīgsistēma iejaucas un palīdz autovadītājam ievadīt kravas automašīnu atpakaļ joslā, ja kravas automašīna nejauši tuvojas joslas atzīmēm. Kopā ar stabilizācijas palīgsistēmu tas palīdz samazināt izslīdēšanas risku. Šie faktori uzlabo drošību un samazina risku gūt savainojumus darbā.

Volvo FH ar kameru un radaru, kas konstatē priekšā esošos objektus


Sadursmes brīdinājuma sistēma ar ārkārtas bremzēšanu
2012. gadā Volvo Trucks ieviesa sadursmes brīdinājuma sistēmu ar ārkārtas bremzēšanu. Tā ir aktīvās drošības funkcija, kas apvieno radara un kameras darbību, lai identificētu priekšā esošos transportlīdzekļus. Ja kravas automašīna pievirzās pārāk tuvu priekšā braucošajam transportlīdzeklim, ieslēdzas sadursmes brīdinājuma sistēma ar ārkārtas bremzēšanu, un tā brīdina autovadītāju. Ja nepieciešams, sistēma aktivizē bremzes, lai izvairītos no sadursmes.

Vīrietis piesprādzē drošības jostu


Drošības josta
Drošības jostas izmantošana ir vienkāršs veids, kā pasargāt sevi sadursmes laikā. Volvo Trucks drošības jostas savos transportlīdzekļos sāka izmantot 1979. gadā.

Related News

Paaudzes satiekas Volvo dzinēju rūpnīcā Ševdē

Kad 1993. gadā sāka ražot pirmo Volvo FH, viņa vēl pat nebija dzimusi.
Toties viņš tajā pašā laikā jau gadiem ilgi bija strādājis pie montāžas konveijera.
Lūk, Nesma un Dāniels, kas tagad ir kolēģi Volvo dzinēju rūpnīcā Ševdē, kur atdzīvojas ...

D12 dzinējs – paradigmas maiņa

Kad 1993. gadā sākās D12 dzinēja ražošana, tā patiešām bija revolūcija. Daži teica, ka Volvo ir apsteidzis laiku par desmit gadiem. Jērans Nīholms (Göran Nyholm), kas tagad ir pensionēts Volvo inženieris, stāsta mums šo stāstu no sākuma....

Volvo FH – inovācija 25 gadu garumā

Volvo FH ir guvis milzīgus panākumus. Un jaunievedumi, no kuriem iegūst autovadītāji, īpašnieki, drošība un uzņēmējdarbība, turpina celt latiņu. „Ir jāizkopj kultūra, kurā ir iespējams izpētīt jaunas idejas. Un jāattīsta struktūra, kas realizē ...