Kravas automašīnas

Režģu meistars

Jau pa gabalu skatoties uz Volvo FH un FH16 priekšējiem režģiem, ir skaidrs, ka tie ir ikoniski un tos nevar sajaukt ar citiem. Un tie ir arī ļoti praktiski. Kas gan slēpjas šajā dizainā?
Ismails Ovaciks (Ismail Ovacik) un modeļi
„Jaunie režģi optimizēja dzesējošā gaisa plūsmu, kas ir tik ļoti svarīga dzinēja veiktspējas uzlabošanai un izmešu mazināšanai,” stāsta Volvo Trucks galvenais virsbūves dizainers Ismails Ovaciks.

Kad 2012. gadā tika laistas klajā uzlabotās Volvo FH un FH16 kravas automašīnas, dažas būtiskas izmaiņas iezīmēja jaunu sākumu šiem vadošajiem modeļiem. Gaidāmais Euro 6 standarts lika ieviest vairākas izmaiņas, lai kravas automašīnas atbilstu jaunajām tirgus prasībām. Konstrukcija, kas uzlabotu dzesējošā gaisa pievadi dzinējam, bija viena būtiska izmaiņa, ko Volvo Trucks dizaina komandai Gēteborgā nācās apsvērt.

Jau pie rasēšanas dēļa komandai abām kravas automašīnām izdevās radīt tāda dizaina režģus, kas uzlabotu dzesēšanu un gaisa cirkulāciju ap dzinēju. „Jaunie režģi optimizēja dzesējošā gaisa plūsmu, kas ir tik ļoti svarīga dzinēja veiktspējas uzlabošanai un izmešu mazināšanai,” stāsta Volvo Trucks galvenais virsbūves dizainers Ismails Ovaciks. Rūpīgāk apskatot abu kravas automašīnu režģu dizainu, var saskatīt, ka šīs detaļas izveidē ir ieguldīts liels darbs un prasmes. Katra šūna medus sešstūra šūnu tīklā ir veidota atsevišķi, lai tās kalpotu pēc iespējas efektīvāk, bet viss raksts kopumā ir veidots, iespaidojoties no dabā sastopamajām simetriskajām struktūrām. „Ikonas konstruēšanā liela uzmanība ir jāpievērš mūsu zīmola detaļām,” turpina Ismails Ovaciks. „Paturot šo prātā, režģa dizaina radīšanā tika ieguldīts ļoti daudz radošo pūļu. Patiesībā izmēra dēļ režģu ražošana sagādāja zināmas grūtības.”

Lai arī tie pieder vienai saimei, atšķirības starp abiem režģiem ir skaidri pamanāmas. Volvo FH ir aprīkots ar vienu režģi, kurā iestrādāts sešstūru dizains, savukārt Volvo FH16 modelim metāla režģis atrodas virs melna materiāla konstrukcijas, radot 3D efektu. „Klientiem patīk abi režģi, taču īpašu sajūsmu ir izraisījis FH16 režģis,” saka Ismails.

Daudzējādā ziņā tas ir mīlestības darba iznākums. To varētu pat dēvēt par Volvo mākslu.

Volvo FH un FH16 režģis bija pirmie jaunās paaudzes režģi, kas tika izmantoti 2012. gada izlaiduma uzlabotajām kravas automašīnām. Šis dizains bija kā veidne nākamo uzlaboto Volvo kravas automašīnu modeļu režģiem.

Ismails stāsta, ka FH režģis ir viena no lielākajām viengabala plastmasas detaļām kravas automašīnu nozarē. “Daudzējādā ziņā tas ir mīlestības darba iznākums. To varētu pat dēvēt par Volvo mākslu.”

Ismails Ovaciks

Amats: Volvo Group kravas automašīnu virsbūves galvenais dizainers.
Vecums: 37
Gadi Volvo: deviņi.
Darbavieta: Volvo Group Trucks Technology Eiropas dizaina studija Gēteborgā, Zviedrijā