Kravas automašīnas

Jebkādos laikapstākļos Volvo vienmēr būs Volvo

Zviedru ģimenes uzņēmums Sanfridssons brauc ar Volvo kravas automašīnām kopš uzņēmuma dibināšanas 1961. gadā. Pirms divdesmit pieciem gadiem šis uzņēmums kļuva par vienu no pirmajiem pasaulē, kas iegādājās Volvo FH kravas automašīnu.
Sanfrīdsonu (Sanfridssons) uzņēmums laika gaitā no maza reģionāla pārvadājumu uzņēmuma ir attīstījies par modernu pakalpojumu uzņēmumu, kas darbojas visā valstī.

Pulkstenis ir 5.45, un Jērans Sanfrīdsons (Göran Sanfridsson) jau strādā. Lai arī viņš ir ģimenes uzņēmuma direktors, viņam patīk iesaistīties praktiskajos darbos, un viņš nevilcinās doties palīgā piekraut vai izkraut kravas automašīnu vai piedalīties remontdarbos.

„Es un brāļi – mēs uzaugām laukos starp kravas automašīnām un autovadītājiem. Kad biju mazs zēns, es sapņoju vadīt kravas automašīnu un vienmēr lūdzos tētim, lai ļauj man braukt līdzi, kad viņš veda pienu uz ciematu. Jau tad es biju cīrulis,” smaidot atceras Jērans.

Brāļu tēvs, Alfs Sanfrīdsons, bija zemnieku zēns, kam jāizdomā, kā nopelnīt iztikai, kad viņa brālis pārņēma ģimenes saimniecību. Sagadīšanās pēc uzņēmums Gäsene Dairy bija izveidojis jaunu piegādes maršrutu, un viņiem vajadzēja kādu, kas no rītiem piegādātu pienu. Alfs nolēma kļūt par pienvedēju un iegādājās savu pirmo Volvo kravas automašīnu. Jau drīz vien viņam piedāvāja pārvadāt granti pēcpusdienās, un laika gaitā klientu skaits pieauga. Alfs bija apmierināts ar savu Volvo kravas automašīnu, un viņš pasūtīja aizvien vairāk transportlīdzekļu un nodarbināja aizvien vairāk autovadītāju. Gadu gaitā viņš sāka sadarbību ar lieliem klientiem, piemēram, Herrljunga Cider, kas ir Zviedrijā plaši pazīstams sidra zīmols, un viņa uzņēmums auga, attīstoties no maza reģionāla pārvadātāja par modernu pakalpojumu uzņēmumu, kas darbojas visā valstī.

Alfa trīs dēli jau agri iepazinās ar uzņēmuma darbību, un bija tikai dabiski, ka kādu dienu viņi pārņemtu tēva darbu. Kad viņš 2006. gadā devās pensijā, viņi jau vairākus gadus bija strādājuši uzņēmumā un nolēma sadalīt uzņēmējdarbību, lai cits citam netraucētu. Vecākais dēls, Jērans, ir direktors, Matss vada lauksaimniecības preču uzņēmumu Ljungs foder, un jaunākais brālis, Tūrbjērns, ir pārvadājumu menedžeris. Alfs izbauda pensiju, taču vienmēr ir pieejams, kad vajadzīgs padoms.

„Mūsu tēvs ir paveicis lielisku darbu, attīstot šo uzņēmumu kopā ar klientiem un rūpējoties par attiecībām ar viņiem. Tas pats sakāms par mūsu darbinieku sadarbību ar Volvo Trucks. Tēvs vienmēr teica – ja jutīsi, ka par tevi labi rūpējas, tu izvēlēsies palikt. Tā ir viena no svarīgākajām mācībām, ko viņš nodeva man un brāļiem,” secina Jērans.

Viena no Sanfridssons panākumu atslēgām ir talantīgu darbinieku piesaistīšana un noturēšana. Uzticami transportlīdzekļi un izteiktas rūpes par satiksmes drošību ir būtisks faktors, kas ļāvis noturēt gan darbiniekus, gan klientus.

„Ir cilvēki, kas uzskata, ka mūsu ģimene ir īsteni Volvo lojālisti, taču mums svarīgākais ir tas, lai kravas automašīnas darbotos bez nevajadzīgiem remontiem. Tie ir mūsu darbarīki, un gadu gaitā ar savām Volvo kravas automašīnām esam pievārējuši neskaitāmus kilometrus, turklāt mūsu autovadītāji ir ļoti apmierināti. Tāpēc mums nekad nav bijis iemesla mainīt piegādātāju,” skaidro Jērans.

Rūpes par autovadītājiem – tas ir iemesls, kāpēc daudzi darbinieki ir nostrādājuši uzņēmumā lielu daļu savas profesionālās dzīves. Autovadītājs ar lielāko stāžu (34 gadi) ir Svante Aleksandešsons. Viņš arī ir tas autovadītājs, kurš brauca ar uzņēmuma pirmo Volvo FH, kad tas pirmo reizi tika laists klajā 1993. gadā, un viņš joprojām atceras, kādas sajūtas bija pārņēmušas viņu un pārējos.

Kad biju mazs zēns, es sapņoju braukt ar kravas automašīnu un vienmēr lūdzos tētim, lai viņš ņem mani līdzi.

„Alfs Sanfrīdsons man teica, ka grasās iegādāties jaunu kravas automašīnu. Kad ieradās jaunais Volvo FH, tas bija kas īpašs. Un mēs sākotnēji bijām gandrīz vai vienīgie, kam tāds piederēja, tāpēc tas izpelnījās daudz uzmanības – visi atskatījās, kad mēs pabraucām garām. Es braucu ar šo kravas automašīnu divpadsmit gadus, līdz tā tomēr tika pārdota tālāk,” viņš nosaka.

 

Kopš tā laika Svante ir paspējis izmēģināt vēl divas Volvo FH paaudzes un ir cieši sekojis līdzi kravas automašīnas attīstībai. Viņš uzskata, ka pneimatiskā balstiekārta un I-Shift ieviešana ir pasargājusi viņa ķermeni no posta, savukārt elektroniskā stūrēšanas sistēma ir bijis lielisks palīgs, braucot ar piekabēm, braucot atpakaļgaitā un izkraujot kravu piegāžu laikā. Viņš ir jo īpaši apmierināts ar savu jauno Volvo FH16 550.

„Volvo FH attīstība ir bijusi fantastiska. Stūres ratu un sēdekļus šajā jaunajā kravas automašīnā var noregulēt līdz šim nebijušos veidos. Apsildes sistēma darbojas nevainojami, jumta lūka nodrošina labu apgaismojumu, un palielinātais attālums līdz vējstiklam nozīmē, ka kabīnē ir vairāk gaisa, tāpēc braukšanas laikā jūtos labāk. Un gulta ir vislabākā no visām Volvo FH kabīnēs pieejamajām,” viņš saka, piebilstot:

„Sanfridssons rūpējas par saviem darbiniekiem. Nevienam nekad nav bijušas ne mazākās šaubas par to, vai autovadītājiem ir vajadzīgs vislabākais aprīkojums, piemēram, saprātīgas ērtību paketes kabīnēs. Tās ir lietas, ko tu kā darbinieks novērtē.”

Gan Svante, gan Jērans ir arī apmierināti ar Volvo dzinējiem. Viņi nu jau divarpus gadu izmanto sintētisko dīzeļdegvielu HVO. Izmantojot atjaunojamo resursu degvielu, Sanfridssons ir spējis mazināt savu ietekmi uz klimatu. Savukārt Jērans rūpīgi seko informācijai par jaunu ilgtspējīgu spēka pārvadu izstrādi nākotnes transportam. Sanfrīdsonu ģimene ir uzaugusi laukos, mežu un lauku ieskauta, tāpēc vides problēmas tai vienmēr bijusi svarīga tēma. Tāpēc ir tikai saprotams, ka viņi izmanto visas iespējas, taupa resursus un apmāca savus autovadītājus par efektīvu degvielas patēriņu.

Uzņēmuma kravas automašīnas tiek rūpīgi apkoptas, un bieži pirms tālākpārdošanas tiek nobraukti pat 1,2 miljoni kilometru. Dažas no tām pēc tam ir aizceļojušas pat līdz Āfrikai. Pirms dažiem gadiem Alfs nejauši uzgāja vienu no savām vecajām Volvo FH kravas automašīnām ceļojuma laikā Zambijā. Tās kopējais nobraukums tobrīd bija 3,4 miljoni kilometru, un afrikāņu autovadītājs un viņa divi krāvēji bija ļoti lepni par savu kravas automašīnu, uz kuras joprojām gozējās Herrljunga Cider logotips.

Volvo FH attīstība ir bijusi fantastiska.

„Viņi man izstāstīja, ka kravas automašīna darbojas lieliski un kopš iegādes nav bijis nepieciešams veikt neko vairāk par standarta apkopes darbiem. Mums šķiet apbrīnojami, ka mūsu vecajām Volvo FH kravas automašīnām ir bijis tik ilgs mūžs citā pasaules daļā,” stāsta Jērans Sanfrīdsons.

Sanfridssons

Dibināts: 1961. gads
Īpašnieki: Jērans, Matss un Tūrbjērns Sanfrīdsoni.
Kravas automašīnu skaits: 37, no kurām 32 ir Volvo. 
Darbinieki: 58, no kuriem 50 ir autovadītāji.
Galvenās kravas: dzērieni, plastmasas caurules, cements, kokmateriāli, akmens, garšvielas.
Ekspluatācijas ilgums (kravas automašīnas): 8–10 gadi.
Lielākie klienti: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset un citi.
Pirmā Volvo FH: iegādāta 1993. gadā. Pārdota 2006. gadā.
Sertifikāts par drošību uz ceļa: Kopš 2015. gada.