Pasaules iedzīvotāju skaits turpina palielināties. Atbilstīgi Apvienoto Nāciju ziņojumiem pasaules iedzīvotāju skaits līdz 2050. gadam no 7 miljardiem (2014. g.) sasniegs aptuveni 9 miljardus. ANO aplēses liecina, ka līdz 2050. gadam pilsētās dzīvos divas trešdaļas pasaules iedzīvotāju, – pašreiz pilsētās dzīvo nedaudz vairāk par pusi iedzīvotāju. Paralēli urbanizācijai, pieaugot pieprasījumam pēc e-komercijas un piegādēm, sabiedrības vajadzību pēc efektīviem pārvadājumu risinājumiem ietekmēs arī jaunu patērētāju ieradumi.
„Lai novērstu satiksmes problēmas, kas pasliktina gaisa kvalitāti, piemēram, sastrēgumus un izmešus, mums ir jādomā daudzpusīgi. Mums ir jāizvērtē, cik daudz vietas mūsu transporta sistēma ielās aizņem un kādi enerģijas avoti tiek izmantoti,” saka Lāšs Mortensons, Volvo Trucks Vides un inovāciju nodaļas direktors.
Pastāv viedoklis, ka mazi furgoni būs pārvadājumu risinājums nākotnes pilsētās, taču tas nav tik vienkārši – skaidro Lāšs Mortensons.
„Mazie furgoni varētu būt risinājums dažās jomās. Taču kopumā platības izmantošanas ziņā pilnīgi piekrauta kravas automašīna ir optimālākais pārvadājuma veids. Pārvadājumu kravas automašīnas kravnesība vairāk nekā desmit reizes pārsniedz maza furgona kravnesību.”
Elektriskās kravas automašīnas pārvadājumu efektivitāti var uzlabot vēl vairāk. To klusā darbība ļauj īstenot daudzus un dažādus uzdevumus tajā diennakts laikā, kad satiksme nav tik blīva, piemēram, agri no rīta, vēlu vakarā vai pat naktī. Tādējādi tiek samazināts ceļu noslogojums intensīvas satiksmes laikā. Elektrisko kravas automašīnu, kura nerada izplūdes gāzu emisijas, var izmantot termināļos telpās, kā arī zonās, kur īpaši jārūpējas par vidi.
„Ja vairāk pārvadājumu tiktu veikti samazinātas satiksmes laikā, tad dienas laikā, kad cilvēki pārvietojas visvairāk, satiksmē piedalītos mazāk transportlīdzekļu un sastrēgumi būtu retāka parādība. Tas uzlabotu arī drošību. Nākotnes pilsētās resursu, piemēram, enerģijas, telpas un laika, lietojumam vajadzēs būt daudz efektīvākam nekā mūsdienās, un elektriskās kravas automašīnu izmantošana var to veicināt,” nobeigumā saka Lāšs Mortensons.