1993. gadā Volvo Trucks tirdzniecībā pirmoreiz laida tolaik visprogresīvāko kravas automašīnu – Volvo FH.
Tehniskā specifikācija ar tādam iezīmēm kā D12A dzinējs un Volvo dzinēja bremze bija iespaidīga. Taču, iespējams, vēl ievērības cienīgāks faktors bija autovadītāja izvirzīšana priekšplānā. Volvo FH bija – un joprojām ir – ikviena autovadītāja sapņu piepildījums. Jaunā kabīne tika izstrādāta, ņemot vērā autovadītāju vajadzības. Kravas automašīna nav tikai darba vieta, autovadītāji tajā arī atpūšas vai guļ. Veicot visaptverošus izmēģinājumus, kuros piedalījās vairāk nekā 1500 autovadītāju un kravas automašīnu operatoru, Volvo Trucks izstrādāja pilnīgi jaunu kabīni, kas nodrošināja vēl nebijušu pieredzi.
„Priekšplānā tika izvirzītas autovadītāja vajadzības. Un tā mēs darām joprojām,” apgalvo Matss Kārlsons Linds, Group Trucks Technology produktu plānošanas direktors.
Arī mūsdienās Volvo FH turpina sekmēt kravas automašīnu attīstību. Ieviešot tādas iezīmes kā unikālā Volvo dinamiskā stūrēšana, kas uzlabo stūres vadību un vienlaikus samazina autovadītāja saspringuma radīto traumatismu, Volvo Trucks joprojām sekmē progresa virzību.
Volvo FH vēsture aizsākas 80. gadu vidū. Volvo Trucks piedāvā plašu kravas automašīnu klāstu vairākās nozarēs, taču ar laiku radās vajadzība izveidot platformu ražošanas uzlabošanai un pamatproduktu izstrādes programmai. Izstrādājot FH modeli, Volvo Trucks radīja pamatu nākotnes jaunievedumiem. Viens no visbūtiskākajiem sasniegumiem bija jaunās šasijas izstrāde. Dinamiskais dizains inženieriem pavēra iespējas turpmāk izstrādāt un izveidot jebkuram lietojumam pielāgotas iezīmes.
„Esmu šo rūpnieciskā procesa uzlabojumu salīdzinājis ar Volvo Trucks sirds un smadzeņu pārstādīšanas operāciju. Tas pilnībā mainīja mūsu darba metodiku,” saka Jāns Junsons (Jan Johnsson), kas šo pārmaiņu laikā bija projektu vadītājs.
Kā iepriekš tika minēts, Volvo FH ir autovadītājiem izstrādāta kravas automašīna, taču Volvo ņem vērā arī klienta uzņēmējdarbības vajadzības. Tas bija svarīgi laikā, kad šis modelis tika laists tirgū, un tas ir svarīgi vēl tagad.
„Konstrukcijas aerodinamikas izpēte, ko veicām, tolaik bija unikāla. Tā ļāva klientiem samazināt degvielas patēriņu,” saka Matss Kārlsons Linds (Mats Karlsson Lindh).
Arī šasija tika izstrādāta, ņemot vērā pārvadājumu mērķus un paredzot pielāgojamus risinājumus dažādiem kravnesības veidiem. Mūsdienās Volvo Trucks rūpīgi izpēta katru iespēju, mērķtiecīgi meklējot jaunus degvielas patēriņa samazināšanas risinājumus saviem klientiem. Atjaunināta I-Shift programmatūra, paceļamie dzenošie tilti, I-park Cool dzesēšanas sistēma, Fuelwatch autovadītāju apmācība un I-see kruīza kontrole ar tās prognozes iespējām ir tikai daži no jaunākajiem jaunievedumiem, kas uzlabo klientu darba produktivitāti.
Progress ne mirkli neaprimst. Un FH modelis arvien tiek pilnveidots. Volvo Trucks darbs turpinās. „Savu darbu mēs bieži sākam ar konkrētas klienta problēmas izpēti. Piemēram, pirms Volvo dinamiskās stūrēšanas izstrādes mēs vēlējāmies atrast risinājumu, kas samazinātu stūrēšanai nepieciešamo piepūli apļveida krustojumos. Pētījumu laikā mēs atklājām tik daudz jaunu iespēju, ka tika izstrādāts daudzpusīgāks risinājums: šodien pieejamā Volvo dinamiskā stūrēšana,” stāsta Stafans Rēdjedāls.
Radošums un labu ideju attīstība ir divi no sekmīgas inovācijas stūrakmeņiem. Trešais ir smags darbs.
„Ir jāiegulda ilgstošs un sarežģīts darbs. Katra iezīme ir gadiem ilgi testēta un pārbaudīta, līdz tā darbojas tā, kā to esam paredzējuši, un tā, kā to sagaida mūsu klienti.”