Kravas automašīnas

Ieguldīšana gāzes risinājumos turpmākai izaugsmei

Vairāk nekā 25 procenti Transnugon kravas automašīnu ir darbināmas ar gāzi. Rīkotājdirektors Pavlo Bordilss Montero (Pablo Bordils Montero) saskata daudz ieguvumu – gan degvielas izmaksu ziņā, gan iespējās piesaistīt jaunus klientus. „Mūsu mērķis ir savā autoparkā turpmāk izmantot tikai gāzes kravas automašīnas, un jaunais Volvo FH LNG modelis pierāda, ka šo ieceri var īstenot.”
Volvo FH LNG uz ceļa Valensijā.
Transnugon dažas nedēļas izmēģināja Volvo FH LNG kravas automašīnas. „Tās ir nozīmīgs sasniegums gāzes kravas automašīnu attīstībā. Pirmo reizi gāzes kravas automašīnas rādītāji ir pielīdzināmi dīzeļdegvielas kravas automašīnai,” saka Pavlo Bordilss Montero.

Uzņēmums Transnugon atrodas vienmuļā rūpnieciskā apvidū Valensijas pievārtē, Spānijas austrumu krastā. Apmeklētājus sveic tikai neuzkrītoša plāksne pie sētas, un agrajā rītā kravas automašīnas plašajā asfaltētajā pagalmā ir izvietotas izklaidus. Birojs ir iekārtots dažās barakām līdzīgās ēkās, turpat netālu atrodas arī kravas automašīnu mazgāšanas zona un neliela darbnīca.

Patiesībā šeit maz kas liecina, ka Transnugon ir strauji augošs pārvadājumu uzņēmums ar nopietnām ambīcijām. Tikai divarpus gados uzņēmums no neliela ģimenes uzņēmuma ar dažiem klientiem un aptuveni 50 transportlīdzekļiem ir attīstījies līdz pārvadājumu uzņēmumam ar modernu autoparku, kas lepojas ar 250 kravas automašīnām. Un kravas automašīnu skaits ik dienu pieaug.

„Straujās attīstības pamatā ir mūsu drosme riskēt un spēja pielāgoties. Mēs nekad neatsakām. Ja klients pieprasa jaunu kravas automašīnu, mēs to iegādājamies, daudz neprātojot par nākotni. Uzņēmuma spēja apstrādāt apjomīgus pasūtījumus garantē klienta vēlmju īstenošanu. Ja klientam rīt nepieciešams Madridē veikt 25 piegādes, mēs to izdarīsim,” stāsta Pavlo Bordilss Montero, kas ir uzņēmuma rīkotājdirektors un viens no trim īpašniekiem.

Lielākā daļa uzņēmuma klientu darbojas pārtikas nozarē, un Transnugon piegādā saldētus, svaigus un sausus pārtikas produktus veikaliem un tirdzniecības centriem; lielākoties pārvadājumi tiek veikti Valensijas apkārtnē, taču dažas kravas ir jānogādā arī citās Spānijas daļās.
„Mēs gandrīz ik dienu mērojam vienus un tos pašus maršrutus, un mūsu pakalpojumi klientiem ir pieejami katru dienu visu diennakti visa gada garumā. Tā kā mēs pārvadājam pārtikas produktus, ir ārkārtīgi svarīgi gādāt par to, lai mūsu transportlīdzekļi ir labā stāvoklī un mēs varētu piegādāt kravas laikā,” stāsta Pavlo Bordilss Montero.

Pirms Pavlo pirms trim gadiem uzsāka darbu Transnugon, viņš bija viens no uzņēmuma klientiem. Viņa sievas ģimene vada uzņēmumu, kas vienam no Spānijas lielākajiem pārtikas produktu tīkliem piegādā minerālūdeni, un Transnugon bija viens no uzņēmuma pārvadājumu pakalpojumu sniedzējiem. Kad Transnugon izaugsmes temps palēninājās, uzņēmuma īpašnieki vērsās pie Pavlo un piedāvāja viņam uzņēmuma darba vadīšanu. „Man bija izveidojusies laba sadarbība ar Transnugon, taču neko daudz par loģistikas nozari es tobrīd nezināju. Taču rezultātā es iegādājos trešdaļu uzņēmuma un turpināju darbu kā tā daļas īpašnieks.”

Patlaban uzņēmums pieder Pavlo Bordilsam Montero un brāļiem Horhem Nunjesam Gonsalesam un Hosē Marijai Nunjesam Gonsalesam, kuru tēvs Hosē Marija Nunjess Romero nodibināja Transnugon 90. gadu beigās. Mēs visi zinām savu darāmo, mēs visi strādājam un nopelnām vienādi. Mūsu pašreizējos panākumus galvenokārt ir nodrošinājis saskanīgais kopdarbs.”

Pavlo pievienošanās uzņēmumam iezīmēja būtisku pārmaiņu periodu. Īsā laikā viņš bija visas vecās kravas automašīnas aizstājis ar jaunām. „Izmantojot modernus transportlīdzekļus, mēs varējām uzlabot saviem klientiem sniegto pakalpojumu, kas savukārt sekmēja pasūtījumu skaita pieaugumu un iespējas iegādāties vairāk kravas automašīnu.”

Mana lielākā motivācija ir vēlme izmēģināt ko jaunu un nemitīgi pilnveidoties.

Transnugon savas pirmās gāzes kravas automašīnas izmēģināja vienlaikus ar autoparka atjaunošanu. Izmēģinājumi bija sekmīgi, un tas veicināja lēmuma pieņemšanu par vienu no lielākajiem uzņēmuma ieguldījumiem – 30 gāzes kravas automašīnu iegādi un savas gāzes uzpildes stacijas izveidi.

„Mana lielākā motivācija ir vēlme izmēģināt ko jaunu un nemitīgi pilnveidoties. Man ātri kļūst garlaicīgi, un tas mani mudina turpināt attīstību un plānošanu. Piemērs tam ir mūsu gāzes uzpildes stacija. Ideja par to radās, kad kādā vakarā pārlūkoju internetu. Visa pamatā ir zinātkāre,” stāsta Pavlo Bordilss Montero.

 

Ieguldījumam gāzes kravas automašīnās pamatā bija tikai ekonomiski apsvērumi. Tobrīd dīzeļdegvielas cena bija augsta un gāze bija daudz lētāka. Sava gāzes uzpildes stacija bija izdevīgs ieguldījums. Lai gan dīzeļdegvielas cena ir kļuvusi zemāka, Transnugon gāzes izmaksas tāpat ir par 35 procentiem mazākas. Iegādājoties lielākus krājumus, uzņēmuma gāzes izmaksas ir mazākas nekā tad, ja kravas automašīnas tiktu uzpildītas citviet. Turklāt tādējādi tiek ietaupīts arī laiks.

Patlaban Transnugon pieder 58 gāzes kravas automašīnas, kas veido vairāk nekā ceturto daļu no kopējā autoparka transportlīdzekļu skaita. Lai gan ieguldījumam gāzes kravas automašīnās pamatā bija finansiāli apsvērumi, Pavlo saskata arī daudzas citas priekšrocības – pārvadājumi ar gāzes kravas automašīnām nodara mazāku kaitējumu apkārtējai videi un nodrošina ieguvumus arī klientiem.
„Mūsu klienti augstu vērtē gāzes kravas automašīnas, jo tās nodrošina papildu priekšrocības, ko klienti var izmantot savā tirgvedības stratēģijā. Pilsētu piesārņojuma problēmas nākotnē sekmēs stingrāku ierobežojumu ieviešanu, un arvien vairāk uzņēmumu pieprasīs pārvadājumiem izmantot gāzes kravas automašīnas,” apgalvo Pavlo.

Volvo FH LNG ir pirmā gāzes kravas automašīna, kuras veiktspēja un vadāmība ir pielīdzināma dīzeļdegvielas kravas automašīnai.

Pavlo nākotnē plāno autoparkā iekļaut tikai gāzes kravas automašīnas. Pēc Volvo FH LNG izmēģināšanas dažu nedēļu garumā šī iecere ir ieguvusi reālas aprises. „Volvo FH LNG ir pirmā gāzes kravas automašīna, kuras veiktspēja un vadāmība ir pielīdzināma dīzeļdegvielas kravas automašīnai. Tās rādītāji ir vienlīdz labi – gan mērojot ceļu līdz Madridei un atpakaļ, gan īsākos pārvadājumu maršrutos.”

Transnugon šobrīd plāno papildināt autoparku ar vairākām Volvo FH LNG kravas automašīnām. Šo kravas automašīnu var ne tikai izmantot dažādu veidu pārvadājumiem, būtiska priekšrocība ir arī nelielais degvielas patēriņš. Ieguldījumu ienesīguma rādītāji Spānijas pārvadājumu uzņēmumiem nav lieli, un Pavlo uzņēmumam svarīgs ir ikviens procentpunkts.

„Volvo FH LNG degvielas patēriņš ir par 7–8 procentiem mazāks nekā citām gāzes kravas automašīnām. Un salīdzinājumā ar līdzīgām dīzeļdegvielas kravas automašīnām starpība sasniedz pat 15 procentus,” viņš saka. Gāzes kravas automašīnu izmantošana uzņēmumu Transnugon atšķir no konkurentiem, un Pavlo ir pārliecināts, ka uzņēmuma izaugsme turpināsies. 

„Sākotnēji mēs plānojām, ka uzņēmumam piederēs 100 kravas automašīnu – šobrīd to skaits ir sasniedzis 250. Apsverot mūsu pašreizējo progresu un visas pieejamās iespējas, esmu secinājis, ka ierobežojumu nav. Es domāju, ka, piesaistot labus darbiniekus un jaunus partnerus, mūsu uzņēmums var kļūt par lielāko pārvadātāju Spānijā.”

Daži fakti par Transnugon

Dibināšanas gads: 1998. g.
Pārvadājumi: lielākoties reģionālie pārvadājumi dažādiem pārtikas uzņēmumiem.
Rīkotājdirektors: Pavlo Bordilss Montero
Īpašnieki: Pavlo Bordilss Montero, Horhe Nunjess Gonsaless un Hosē Marija Nunjess Gonsaless
Apgrozījums 2016. gadā: 12 miljoni eiro
Paredzamais apgrozījums 2017. gadā: 22 miljoni eiro
Darbinieku skaits: Aptuveni 288
Autoparks aptuveni 250 kravas automašīnu, no kurām 34 ir Volvo kravas automašīnas un 58 ir gāzes kravas automašīnas
Ekspluatācijas laiks (pirms pārdošanas): 3–5 gadi