Volvo kravas automašīnas kabīnes montāža

Lai izveidotu Volvo kravas automašīnas kabīni, Volvo Trucks montāžas rūpnīcas kabīnes apdares līnijā Tuvē (Gēteborgā) tiek savienotas apmēram 900 detaļas — un tas tiek paveikts tikai sešās stundās.
Kabīnes montāžas galīgā apskate

Kabīņu montāžas līnijas beigās spoža gaisma izgaismo pilnībā nokomplektētu kabīni, lai varētu pārbaudīt krāsojumu un virsbūves apdari.

Paulīna Lundgrēna

Paulīna Lundgrēna (Paulina Lundgren), nodaļas vadītāja, ražošanas tehnoloģija, kabīņu apdare

Galvenais ir precīzi organizēts process, kur ikviena detaļa un darbība ir izstrādāta tā, lai panāktu maksimālu ātrumu, precizitāti un efektivitāti.

„Svarīga ir visu elementu mijiedarbība,” stāsta kabīņu apdares ražošanas tehnoloģijas nodaļas vadītāja Paulīna Lundgrēna (Paulina Lundgren). „Visam ir jādarbojas nevainojami: tehniskie risinājumi, ražošanas plānošana, materiālu piegāde un operatoru darba paņēmieni. Visam jānotiek nevainojami.”

Ražošanas procesa sākumā ir kabīnes korpuss, ko izgatavo un krāso Volvo Trucks kabīņu rūpnīcā Ūmeo Zviedrijas ziemeļos, lai pēc tam pa dzelzceļu nosūtītu uz Tuves rūpnīcu Gēteborgā. Darbinieki noņem kabīnes paneļa plāksni un priekšējo pārsegumu, lai sagatavotu to galvenajai montāžas līnijai. Pēc tam kabīni padod uz galveno montāžas līniju, kur tā tiks pārvietota ar ātrumu viens metrs minūtē.

Kabīne tiks apstrādāta 56 dažādās darba vietās, kur darbinieku rīcībā ir vidēji 5,5 minūtes, lai izpildītu savu uzdevumu, pirms tā tiek pārvietota uz nākamo darba vietu. Katra darba vieta ir rūpīgi konstruēta un iekārtota tā, lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti un ātrumu – visi vajadzīgie instrumenti un detaļas novietoti maksimāli ērti sasniedzamā attālumā. Svarīga ir arī drošība un ergonomika – darbiniekiem ir nodrošināts plašs klāsts celšanas un atbalsta palīglīdzekļu.

„Visas darba vietas ir izveidotas tā, lai ikviens tajās varētu strādāt,” stāsta Paulīna Lundgrēna.

Vējstikla piestiprināšana

Volvo FH kabīņu vējstiklu, sānu logu un jumta lūku montāžai izmanto divus robotus.

 

Montāžas līnija ir izveidota pēc asakas parauga: viena galvenā līnija centrā, no kuras atzarojas mazākas, lielākiem mezgliem paredzētas priekšmontāžas līnijas. Paneļu salikšanai ir atsevišķas priekšmontāžas līnijas, kur vispirms saliek: atsevišķas sastāvdaļas, lai izveidotu nelielus mezglus, ko pēc tam montē, veidojot paneli, kuru uz galvenās līnijas ievieto tieši kabīnē.

Visam ir jādarbojas nevainojami: tehniskie risinājumi, ražošanas plānošana, materiālu piegāde un operatoru darba paņēmieni. Visam jānotiek nevainojami.

Paulīna Lundgrēna

Nodaļas vadītāja, ražošanas tehnoloģija, kabīņu apdare

Jumta lūkas piestiprināšana

Katrs robots ir kalibrēts tā, lai tas ievietotu stiklu ar 0,1 mm precizitāti.

Parasti kabīnei ir apmēram 750–900 detaļu. Tomēr tām ir apmēram 3500 dažādu detaļu numuru un daudzveidīgas specifikācijas, tāpēc katra kabīne faktiski ir unikāla. Montāžas process ir ārkārtīgi sarežģīts, izstrādāts tā, lai samazinātu cilvēku kļūdu risku. Piemēram, lai nodrošinātu, ka montieris paņem katrai kabīnei atbilstīgo detaļu, gaismas signālu sistēma norāda, kuras detaļas vajadzīgas nākamajai kabīnei. Tiklīdz visi elementi ir paņemti un pārvietoti uz galveno līniju, montieris vienkārši nospiež pogu, kas iedarbina nākamo gaismas signālu secību.

Vairākums detaļu un elementu tiek uzstādīti manuāli. Tomēr Volvo FH kabīņu vējstiklu, sānu logu un jumta lūku montāžai izmanto robotus. Katrs no tiem paceļ stikla plāksnes, izmantojot piesūcekņus, un uzmanīgi rotē plākšņu malas zem līmes izsmidzinātāja. Dažādi sensori, kas ievietoti ap kabīni, pavērš to atbilstīgi robota roku pozīcijai. Katrs robots ir programmēts tā, lai precīzi zinātu, kuram kabīnes modelim konkrētajā brīdī jābūt uz līnijas, un ir kalibrēts tā, lai ievietotu stiklu ar 0,1 mm precizitāti.

Pēdējā darba vietā darbinieki pārbauda visas vadības funkcijas. Spoža gaisma izgaismo kabīni, lai pārbaudītu krāsas un virsbūves apdari. Pēc tam kabīni pārvieto uz šasiju montāžas līniju, kur tai pievieno šasijas un spēka pārvadu.

Kabīnes uz montāžas līnijas

Kabīņu montāža – Tuve

  • 3500: kabīnes montāžai izmantoto detaļu numuru skaits
  • 240: kabīņu montāžas zonā nodarbināto operatoru skaits ražošanas procesā
  • 56: kabīņu montāžas līnijas darba vietu skaits
  • 5,5 minūtes: vidējais laiks, lai katrā darba vietā izpildītu konkrēto darbību
  • 6 stundās kabīne ir pārvietojusies cauri montāžas līnijai
  • 120: patlaban Tuves rūpnīcā ik dienu izgatavoto kabīņu skaits

Saistītais saturs

Rūpnīca, kur top dzinēji

Uzziniet vairāk par Volvo dzinēju rūpnīcu Ševdē, Zviedrijā, kur top dzinēji, kā arī par inženieriem, kas izstrādāja Euro 6 tehnoloģiju....

Vienā minūtē – kabīnes ietilpība

Pēdējos gados, ieviešot uzlabojumus Volvo Trucks kabīņu konstrukcijā, Volvo FH salona ietilpība ir pieaugusi par vienu kubikmetru. Tas ļāvis radīt plašāku un atvērtāku interjeru, vienlaikus par 0,3 kubikmetriem palielinot glabāšanas nodalījumu ...

Vienā minūtē – redzamība

Ceļu satiksmē ierobežota redzamība apdraud gan autovadītāju, gan citu ceļu lietotāju drošību. Tāpēc Volvo Trucks savas kabīnes konstruē, lai samazinātu izklaidību un nodrošinātu maksimālu redzamību. Tāpat kabīne ir aprīkota ar īpaši lieliem logiem, ...

Rakstu filtrēšana

5 true 5