Mērķtiecīga autovadītāju nepietiekamības novēršana

Kravas automašīnu nozare raizējas par autovadītāju trūkumu. Austrālijā, kur šī problēma ir īpaši saasinājusies, Pēters Vorhēve (Peter Voorhoeve), Austrālijas Volvo grupas prezidents un izpilddirektors, un viņa kolēģi ir nolēmuši to mērķtiecīgi risināt.
Pēters Vorhēve

Mēs vēlamies vērsties pie motivētiem autovadītājiem, kas vēlas strādāt šajā nozarē,” stāsta Pēters Vorhēve.

Kad Volvo Group Australia konstatēja, ka autovadītāju trūkums ir kļuvis par problēmu?
„Tā ir bijusi milstoša problēma jau vairākus gadus. Pirms diviem gadiem Viktorijas Pārvadājumu apvienības prezidenta rīkotajās pusdienās es runāju, ka par autovadītājiem jārūpējas vairāk un ka jaunā FH ir konstruēta, domājot par autovadītājiem, un publika vētraini aplaudēja. Visi bija patīkami pārsteigti, dzirdot šādu paziņojumu no kravas automašīnu ražotāja, jo viņi vēlējās piesaistīt jaunus autovadītājus. Tikai tad mēs sapratām, cik nopietna ir šī problēma.”

Kādas darbības jūs īstenojāt?
„Sākumā mēs aptaujājām klientus. Saņemtās atsauksmes liecināja, ka profesionālie autovadītāji noveco, ka darbu sāk ļoti maz jaunu autovadītāju un ka trūkst daudzveidības. Pēc tam mēs veicām plašāku aptauju, iesaistot gandrīz 600 uzņēmumus un 35 000 kravas automašīnu vadītāju. Mēs savus klientus augstu vērtējam kā sadarbības partnerus, tādēļ viss, ko mēs varam darīt, lai palīdzētu risināt šo problēmu, noteikti viņiem palīdzēs. Bet, būdami Austrālijas lielas kravnesības kravas automašīnu tirgus vadošais uzņēmums, mēs vēlamies dot ieguldījumu nozarē un sabiedrībā kopumā.”

Kas, Jūsuprāt, attur jauniešus no kravas automašīnu vadītāja karjeras veidošanas?
„To neuzskata par ļoti modernu darbu. Sabiedrības attieksme pret kravas automašīnu vadītājiem un pārvadājumu nozari kopumā joprojām ir slikta. Problēmu radījis arī tas, ka nozarē nav strukturētas izglītības un valsts atzītas kvalifikācijas. Mūsdienās autovadītājiem faktiski ir jābūt ļoti profesionāliem. Viņi ir savu uzņēmumu vēstneši, un mēs to vēlamies veicināt, uzlabojot saziņu. Informācijas līdzekļi, kas šeit, Austrālijā, nodarbojas ar kravas automašīnu tirdzniecību, ir ļoti palīdzējuši popularizēt mūsu vēstījumu, taču, būdami vadošie ražotāji, mēs cenšamies līdzsvarot savu nostāju, lai savu vēstījumu nodotu plašākai publikai.”

Kādas konkrētas iniciatīvas tiek īstenotas?
„2017. gadā Volvo Group Australia izveidos Autovadītāju akadēmiju, kas sniegs vajadzīgo apmācību un pieredzi, lai cilvēki, kam ir smago transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, kļūtu par profesionāliem kravas automašīnu vadītājiem. Mēs vēlamies vērsties pie motivētiem autovadītājiem, kas vēlas strādāt šajā nozarē. Tas būs nozarē atzīts sertifikāts, ko autovadītāji varēs izmantot darba meklējumos. Izmantojot mūsu ciešo dīleru tīklu, mēs sasniegsim visas nozīmīgākās vietas Austrālijā.”

Arī autovadītāju sieviešu trūkums ir bijusi nopietna problēma. Ko jūs darāt, lai mudinātu sievietes sēsties pie stūres?
„Mēs jo īpaši lepojamies, ka esam iesaistīti partnerībā ar organizāciju Pilbara Heavy Haulage Girls. Tā ir autovadīšanas akadēmija, kas sievietēm sniedz iespēju pievienoties šai nozarei. Mēs sponsorējam divas kravas automašīnas un pastāvīgi ar to sadarbojamies. Daudzas sievietes vēlas kļūt par kravas automašīnu vadītājām, un viņām ir kravas automašīnas vadīšanas tiesības, taču viņām nav pieredzes. Šī iniciatīva sekmē patiešām pozitīvas pārmaiņas.”

Autovadītāju trūkums Austrālijā skaitļos

  • 75 procenti iesaiņotu preču iekšzemes kravu tiek pārvadātas pa autoceļiem. Tiek prognozēts, ka pieprasījums pēc kravu pārvadājumiem pa autoceļiem līdz 2030. gadam dubultosies.
  • 46 procentos pārvadājumu uzņēmumu jau trūkst profesionālu kravas automašīnu vadītāju.
  • 88 procenti uzskata, ka Austrālijā pret kravas automašīnu vadītājiem ir negatīva attieksme.
  • Austrālijas kravas automašīnas vadītāja vidējais vecums: 47 gadi
  • Tikai 15 procenti autovadītāju ir jaunāki par 30 gadiem.
  • Volvo Group Australia aptaujātajos uzņēmumos tikai 3 procenti autovadītāju ir sievietes.

Šie skaitļi ir no Austrālijas Volvo grupas 2016. gada maija ziņojuma „Profesionālu kravas automašīnu vadītāju trūkums”.

Saistītais saturs

Ar 175 tonnu kravas autovilcienu pa Austrālijas tuksnesīgajiem klajumiem

Austrālijas tuksnesīgajos klajumos pie 175 tonnas smagās Volvo FH 16 trīsasu kravas automašīnas stūres sēžas 52 gadus veca vecmāmiņa. Aiz muguras viņai ir 4 piekabes, bet priekšā – gara, tveicīga diena uz ceļa. Kravas automašīnu vadītāja meita un ...

Ideāla salikuma nodrošināšana

Austrālijas autoparka īpašnieks Kregs Fokss (Craig Fox) savus panākumus skaidro ar diviem noteikumiem: pārvadāt kravas, kas atmaksājas, un pārvadāt iespējami dažādu preču daudzumu....

Izcila lietpratība

Autovadītāji ar izcilām prasmēm ir nozīmīgi. Zviedrijas pārvadājumu uzņēmums Jardlers Åkeri šādus autovadītājus augstu vērtē....

Rakstu filtrēšana

5 true 5