Kravas automašīnas

Lieliskas redzamības konstrukcija

Jaunais Volvo FH atpakaļskata spogulis ir konstruēts tā, lai nodrošinātu lielisku redzamību, vienlaikus pilnveidojot kravas automašīnas identitāti.
Ismails Ovadžiks veido uzmetumu
„Ģeometrija ir ļoti svarīga. Bija jāiebūvē četri atsevišķi spoguļi, tādēļ mēs centāmies panākt, lai tie izskatītos kā viens vesels,” stāsta Ismails Ovadžiks (Ismail Ovacik).

Cik detalizēta ir kravas automašīnas konstrukcija? Un kāds varētu būt konstrukcijas detaļu vēstījums? Izstrādājot jauno atpakaļskata spoguli, lai uzlabotu redzamību,

Volvo Trucks galvenais apsvērums, protams, bija drošība. Tomēr par šiem uzlabojumiem bija svarīgi arī paziņot, veidojot novatorisku estētisko izskatu.

Jaunā Volvo FH tika izlaista 2012. gadā ar vairākiem tehnoloģiskiem atjauninājumiem. Vienam no pasaulē visveiksmīgākajiem lielas kravnesības kravas automašīnu modeļiem tika izveidota arī jauna

konstrukcija. Funkcionalitāte un ergonomika bija atslēgvārdi, kas tika lietoti, aprakstot jauno FH kabīni, savukārt vairāku uzlaboto drošības funkciju dēļ to ārkārtīgi labi uzņēma tirgū.

Jau iepriekš, 2006. gadā, Volvo komanda sāka konstruēt jaunu atpakaļskata spoguli. Ismails Ovadžiks ir Volvo Group kravas automašīnu tehnoloģijas galvenais virsbūves dizainers. Viņš uzsver, ka svarīga nozīme bija dažādiem Volvo partneriem inženiertehnisko risinājumu un ergonomikas jomā, kuri bija iesaistīti atpakaļskata spoguļu jaunās konstrukcijas izstrādē. „Mēs kopīgi centāmies panākt

maksimālu uzlabojumu. Kā mēs varam paziņot tirgum, ka Volvo kravas automašīnas nodrošina vislabāko redzamību? Tā kā drošība ir viena no mūsu pamatvērtībām, bija būtiski izplatīt šo vēsti.”

Jaunā FH modeļa galvenais uzlabojums tika veikts attiecībā uz tiešo redzamību. Iepriekšējās paaudzes Volvo FH galvenā problēma bija priekšējās statnes – vertikālie balsti abās kravas automašīnas vējstikla malās.

Mums bija svarīgi ne vien nodrošināt autovadītājam nevainojamu redzamību vai labāku funkcionalitāti, bet arī veidot spoguļus kā saskanīgu kravas automašīnas sastāvdaļu

Jaunajai versijai ir lielāka atstarpe starp balstiem un spoguļiem. Tādējādi autovadītājs var labāk vērot zemi tieši pa sānu logu. Šo atstarpi papildus uzlabo plānā konstrukcija – stiklam faktiski nav ietvara un tie rotē ap vienu šarnīru, neietverot lielu korpusa daļu. Starp spoguļiem ir sprauga – tādējādi redzamības uzlabošanai tiek izmantotas visas mazās virsmas.

Skaidrs, ka konstruēšanā tika domāts par to, lai pielāgotu katru leņķi. Arī spoguļu izvietojums kabīnes aizmugurē tika pedantiski plānots, jo tie ir glīti piestiprināti pie kabīnes augšējā un apakšējā daļā. 

 

„Ģeometrija ir ļoti svarīga,” turpina Ismails Ovadžiks. „Bija jāiebūvē četri atsevišķi spoguļi, tādēļ mēs centāmies panākt, lai tie izskatītos kā viens vesels.”

Lai izstrādātu kravas automašīnas iezīmi, kurai ir iespaidīga identitāte, inženiertehniskie risinājumi ir cieši jāsaista ar radošumu. Klientu un plašsaziņas līdzekļu atsauksmes par uzlabotajiem atpakaļskata spoguļiem bija pozitīvas, un tika atzīts, ka tie būtiski uzlabo iepriekšējo variantu.

Lai gan galvenais mērķis acīmredzami ir bijis drošības uzlabošana, darba grupai svarīgi bija arī izveidot īpašu estētisko izskatu.

„Mēs gribējām izstrādāt iezīmi, kas atspoguļo Volvo pieeju,” stāsta Ismails Ovadžiks. „Mums bija svarīgi ne vien nodrošināt autovadītājam nevainojamu redzamību vai labāku funkcionalitāti, bet arī izveidot to kā neatņemamu kravas automašīnas sastāvdaļu. Lietu izskatam ir īpašs iemesls. Mēs izvēlējāmies pamatīgu pieeju un izstrādājam visaptverošu konstrukciju, kas veido kravas automašīnas īpašo identitāti. Volvo identitāti.”

Ismails Ovaciks

AMATS: Volvo Group kravas automašīnu virsbūves galvenais projektētājs
VECUMS:
 36
GADI VOLVO:
 8
DARBVIETA:
 Volvo GTT Eiropas projektēšanas studija Gēteborgā, Zviedrijā