Kravas automašīnas

Garantēts darbspējas laiks ASV

AMX viceprezidentam Teiloram Vaitam ir daudz iemeslu izvēlēties Volvo. Jaunais darbspējas laika centrs Grīnsboro, Ziemeļkarolīnā, viņa uzņēmumam ietaupa laiku un naudu.
Alabama Motor Express kravas automašīna
Ģimenes uzņēmums Alabama Motor Express savu darbību uzsāka 1980. gadā tikai ar dažām kravas automašīnām. Šobrīd uzņēmums ir ievērojami paplašinājis savu darbību un nodarbina 310 darbiniekus, un uzņēmumam pieder autoparks ar 240 kravas automašīnām.

AMX viceprezidentam Teiloram Vaitam ir daudz iemeslu izvēlēties Volvo. Viens no tiem ir jaunais darbspējas laika centrs Grīnsboro, Ziemeļkarolīnā, kurš uzņēmumam ietaupa laiku un naudu.

Ģimenes uzņēmums Alabama Motor Express savu darbību uzsāka 20. gadsimta 80. gados tikai ar dažām kravas automašīnām. Šobrīd uzņēmums ir ievērojami paplašinājis savu darbību un nodarbina 310 darbiniekus, un uzņēmumam pieder autoparks ar 240 kravas automašīnām – 70 procenti no tām ir Volvo kravas automašīnas. 

„Uzņēmumā esmu bijis iesaistīts visu savu mūžu,” saka Teilors Vaits, kurš Alabama Motor Express viceprezidenta pienākumus dala ar savu brāli Kolinsu Vaitu (Collins White), „bija periods, kad visas kravas automašīnas bija Volvo ražojums, un bija arī laiks, kad Volvo kravas automašīnas veidoja 40 procentus no autoparka. Taču, ja man vaicātu, kuras kravas automašīnas ir visuzticamākās, liekot roku uz sirds, es varētu teikt, ka tās ir Volvo kravas automašīnas.”

Papildus zīmola nodrošinātajai kvalitātei Teilors Vaits min vēl kādu iemeslu par labu Volvo: jaunais, 11 427 kvadrātmetru plašais darbspējas laika centrs, kas atrodas Volvo galvenajā filiālē Grīnsboro, Ziemeļkarolīnā, uzņēmumam AMX palīdz ietaupīt gan laiku, gan naudu, turklāt sekmē ilgstošu darba attiecību saglabāšanu ar autovadītājiem.

Kā tas ir raksturīgi lielam autoparkam, AMX kravas automašīnām laiku pa laikam rodas tehniskas problēmas; Teilors Vaits pastāsta, ka uzņēmums izmanto darbspējas centra pakalpojumus. Nesen notikušais incidents viņam atgādināja, cik ļoti uzņēmums paļaujas uz pakalpojumu un cik nozīmīgs tas ir AMX darbībai.

Autovadītājs bija devies tālā pārvadājuma uzdevumā, kad kravas automašīnā tika aktivizēts brīdinājums par pārnesumkārbas bojājumu, nekavējoties tika nosūtīts e-pasta ziņojums uzņēmumam AMX un aktivizēts bojājuma pieteikums darbspējas laika centrā. Volvo Action Service aģents noteica autovadītāja atrašanās vietu un piezvanīja tuvākajam izplatītājam, lai sagādātu vajadzīgo detaļu, taču detaļas piegāde bija aizkavējusies, un tās saņemšanai būtu bijusi vajadzīga nedēļa. Aģents mēģināja vēlreiz un atrada kādu citu izplatītāju, kas atradās 10 jūdzes tālāk par sākotnēji uzrunāto izplatītāju, bet kuram šī detaļa bija krājumā. Pēc dažām stundām autovadītājs varēja turpināt ceļu.

„Mums gāja secen piecu dienu dīkstāve. Pateicoties darbspējas centram, kas pieņēma šādu lēmumu un sazinājās ar citu darbnīcu, izmaksas bija minimālas, un tas nozīmē daudz,” stāsta Teilors Vaits.

Pirms dažiem gadiem tehniska ķibele autovadītāju varēja aizkavēt vairākas dienas. Tas ne tikai aizkavētu kravu, bet arī radītu uzņēmumam AMX papildu izmaksas par viesnīcas istabu, remontdarbiem un citu kravu zaudējumu.

Ja man vaicātu, kuras kravas automašīnas ir visuzticamākās, liekot roku uz sirds, es varētu teiktu, ka tās ir Volvo kravas automašīnas.”

Turklāt, ja gadās dīkstāve, autovadītāji sāk meklēt citu darbu, lai varētu apgādāt savas ģimenes, taču pašreizējais autovadītāju rotācijas koeficients saglabājas par vismaz desmit procentiem mazāks nekā vidējais nozares koeficients. 

„Tas ir neiedomājami svarīgi. Ir grūti precīzi aprēķināt, cik lielus sarežģījumus rada dīkstāve un cik tā izmaksā,” saka Teilors Vaits.

Volvo Trucks labi apzinās, ka kravas automašīnu dīkstāve liek uzņēmumiem zaudēt ieņēmumus. Tāpēc Volvo Action Service darbinieki darbspējas laika centrā ir pieejami katru dienu visu diennakti 365 dienas gadā. Ik mēnesi darbspējas laika centrā tiek apstrādāti gandrīz 20 000 pieteikumu. Pēc jaunu pakalpojumu pievienošanas piedāvājuma klāstam pieteikumu skaits palielinās. Aģenti mēnesī vidēji atbild uz 18 000 ienākošajiem zvaniem un veic aptuveni 28 000 izejošos zvanus.

 

Attālā diagnostikas sistēma brīdina autovadītāju par aktuālajiem mehāniskajiem bojājumiem, kā arī atgādina par plānotajām apkopēm. Ārkārtas gadījumos VAS darbinieks nekavējoties ķeras pie darba, iegūst autoparka informāciju, nosaka kravas automašīnas atrašanās vietu un attālumu līdz izplatītājiem. 

Jaunā tehnoloģija ir aizraujoša, saka Teilors Vaits, piebilstot, ka detalizētā saziņa starp kravas automašīnu un Volvo Attālās diagnostikas platformu demonstrē visas kravas automašīnu pārvadājumu nozares ievērojamo attīstību.

„Kļūdīšanās iespēja praktiski ir likvidēta. Šādā veidā mūsu mehāniķim, izplatītājam un Volvo pārstāvim nav jāpaļaujas tikai uz autovadītāja sniegto informāciju. Viņi paši var apskatīt un pārbaudīt problēmas cēloni.”

Arī informācijas glabāšana un darba statusa atjaunināšana ir kļuvusi vienkāršāka – to sekmē ASIST, Volvo tīmekļa saziņas platforma, kas reģistrē ikvienu incidentu, sākot ar brīdi, kad kravas automašīnai tiek konstatēts bojājums, līdz brīdim, kad kravas automašīna turpina ceļu. 

„Bez šīs sistēmas būtu grūti izvērtēt, vai darbs tiek paveikts labi vai slikti. Tā saglabā informāciju par ikvienu aspektu, un, ja uz ceļa ir kas atgadījies, mēs varam redzēt precīzu informāciju. Kravas automašīnas nestāv uz vietas.”

Līdz ar Volvo pakalpojumu klāsta paplašināšanos, arī AMX izvērš savu darbību, un Vaits paredz, ka šī tendence turpināsies. Liela nozīme uzņēmuma panākumu gūšanā, kā viņš apgalvo, ir AMX izveidotā sadarbība ar Volvo Trucks. 

„Mēs savu darbu darām ļoti labi, un tas ir ārkārtīgi svarīgi. Mums ir vajadzīgais atbalsts un izstrādājumi, kuru kvalitāte atbilst mūsu uzņēmuma sniegumam, tāpēc mēs esam apmierināti,” saka Teilors Vaits.

 

VOLVO TRUCKS DARBSPĒJAS LAIKA CENTRS

Atrašanās vieta: Grīnsboro, Ziemeļkarolīna

Atklāts: 2014. g.

Darbinieki: centrā strādā 40 Volvo Action Service aģentu. Aģenti ir pieejami 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā un 365 dienas gadā. Darbspējas laika centra komandā ir arī izstrādājumu uzticamības inženieri, kas atbild par diagnostiku, apkopes informācijas veidošanu un izplatītāja rīkiem, kā arī par bojājumu novēršanu. Pieejami ir arī izplatītāja tehniskie darbinieki un rezerves daļu speciālisti.

Pieteikumi: aģenti mēnesī atbild uz vidēji 18 000 zvaniem un veic aptuveni 28 000 zvanus. Vairāk nekā 13 000 no tiem bija ar telemātiku vai plānveida apkopi saistīti pieteikumi.

Bezmaksas pakalpojums: darbspējas laika atbalsts pirmos divus gadus bez maksas ir pieejams jebkurai jaunai Ziemeļamerikā iegādātai Volvo kravas automašīnai.