Kā e-tirdzniecība maina Ķīnas loģistikas nozari

E-tirdzniecība ne tikai maina Ķīnas iepirkšanās paradumus, bet arī tās loģistikas nozari. Darbspējas laiks un efektivitāte tagad ir galvenie spēles noteikumi.
Jaunais Volvo FH Šanhajā

Ķīnas strauji plaukstošā e-tirdzniecība ir ienesīga nozare tādiem pārvadājumu uzņēmumiem kā Sanxiao Logistics.

E-tirdzniecība ne tikai maina Ķīnas iepirkšanās paradumus, bet arī tās loģistikas nozari. Darbspējas laiks un efektivitāte tagad ir galvenie spēles noteikumi.

Ķīnas e-tirdzniecības nozare ir pārņēmusi ziņu virsrakstus visā pasaulē, jo pagājušajā gadā šī valsts apsteidza ASV, kļūstot par pasaulē lielāko e-tirdzniecības tirgu. Leģioni Ķīnas „balto apkaklīšu” (pārvaldes darbinieku) no stilīgiem jauniešiem līdz lauksaimniekiem gandrīz vienas nakts laikā ir pievērsušies preču iegādei tiešsaistē. Tikai vienā, rekordus pārsniedzošā dienā pagājušā gada novembrī Ķīnas patērētāji veica 280 miljonu pasūtījumu valsts lielākajā e-tirdzniecības uzņēmumā. Taču Ķīnas digitālie iepirkšanās centri ne tikai maina vietējos iepirkšanās paradumus, bet arī pārveido valsts loģistikas sektoru.

„Pašlaik lielākā nozīme ir ne tik daudz cenām kā preču savlaicīgai piegādei galamērķī,” stāsta Sanxiao Logistics vadītājs Džou Džili.

Džou Džili sēž pie tējas galda, kas izgrebts no 1500 gadu vecas koka saknes, birojā Šanhajas nomalē. Viņš lej tēju, ievērojot tradicionālu Ķīnas metodi, kas ietver tējas lapu samitrināšanu un noskalošanu, kā arī vairākkārtēju ūdens šļakstināšanu pāri krūzītēm un galdu, līdz ir iegūta vislabākā garša. Džou tiekas ar saviem piegādātājiem un klientiem, sēžot pie šī tējas galda.

Mūsu zīmola darbības pamatā ir Volvo kravas automašīnas. Tās ir uzticamas, un tas uzņēmējdarbības veicināšanai ir svarīgi.

Džou Džili (Zhou Zhili)

Sanxiao Logistics vadītājs

Džou Džili

Džou Džili, Sanxiao Logistics dibinātājs un īpašnieks, pieder 500 kravas automašīnu liels autoparks.

Pirmajā mirklī Džou Džili atgādina tradicionālu tēlu. Jau 7. gadsimtā Tanu dinastijas valstsvīri tāpat dzēra tēju un ļāva sevi apbrīnot pie līdzīgiem galdiem. Apaļā seja un uz aizmuguri atķemmētie melnie mati viņu padara līdzīgu arī citai vēsturiskai personai – Mao Dzedunam, kura attēls joprojām grezno publiskus laukumus un naudaszīmes Ķīnā.

Taču patiesībā Džou ir piemērs lielajām pārmaiņām, kas pēdējo 30 gadu laikā ir skārušas moderno Ķīnu.

Kā vienā no Ķīnas nabadzīgākajiem reģioniem dzīvojošs zemnieks Džou deviņdesmito gadu sākumā pa drusciņai vien savāca naudu no radiniekiem un draugiem, lai iegādātos un vadītu savu pirmo kravas automašīnu.

„Es biju tik laimīgs, ka pirmo nakti pavadīju kravas automašīnā,” ar plašu smaidu stāsta Džou.

No tā brīža viņš cītīgi strādāja, līdz kļuva par autoparka vadītāju uzņēmumā Sanxiao, kas tolaik piederēja valstij. Kad uzņēmuma loģistikas nodaļa atdalījās, lai izveidotu neatkarīgu loģistikas operatoru, Džou kļuva par tā vadītāju.

Pašlaik Sanxiao Logistics ir augošs uzņēmums, kam ir vairāk nekā 20 loģistikas centru visā Ķīnā un 500 kravas automašīnu liels autoparks, kas ietver arvien vairāk Volvo kravas automašīnu. Džou iegādājās pirmo Ķīnā pārdoto Volvo FH. Tagad viņam pieder astoņas FH kravas automašīnas no Volvo jaunā klāsta.

Uzņēmums ir arī piemērs tam, cik strauji pat lieli uzņēmumi Ķīnā pielāgojas pārmaiņām.

Neticami, ka pirms sešiem mēnešiem Sanxiao Logistics tikpat kā neveica nekādas e-tirdzniecības piegādes. Tagad tās veido vairāk nekā 50% no uzņēmuma darbības.

Volvo kravas automašīnām šajā pavērsienā bija būtiska nozīme, atklāj Džou Džili: „Mūsu zīmola darbības pamatā ir Volvo kravas automašīnas. Tās ir uzticamas, un tas ir svarīgi, lai saņemtu pasūtījumus.”

Džou Džili ielej tēju.

Savā birojā Šanhajas priekšpilsētā Džou Džili sēž pie tējas galda, kas izgrebts no 1500 gadu veca koka saknes.

Varētu šķist, ka attīstīt uzņēmējdarbību plašā un strauji augošā ekonomikā, kāda ir Ķīna, vajadzētu būt diezgan vienkārši. Taču, neskatoties uz tirgus izmēru un straujo ekonomisko izaugsmi valstī, pārvadājumu nozare cieš no pārmērīga piedāvājuma un neefektivitātes, tāpēc daudziem operatoriem ir sarežģīti gūt peļņu.

Pēc ievērojamiem valdības atbalstītiem infrastruktūras projektiem, kas tika īstenoti, lai ierobežotu pasaules finanšu krīzes ietekmi Ķīnā, kravas automašīnu tirgus ievērojami pieauga, pārdošanas rādītājiem 2010. gadā sasniedzot 1,3 miljonus.

Pašlaik uz Ķīnas ceļiem kravas automašīnu netrūkst. Tas nozīmē, ka kravas automašīnas bieži stāv ārpus pilsētām nedarbinātas un gaida savu kravu, bet trešā daļa kravas automašīnu pēc piegādes atgriežas tukšas.

Uzņēmumam Sanxiao Logistics panākumus šajā sīvajā tirgū ļāva gūt koncentrēšanās uz augstas vērtības preču, tostarp e-tirdzniecības produktu, piegādi un laikā ierobežotu uzdevumu pieņemšana.

Mana pieeja ir sekmēt pārmaiņas, nevis tām tikai pielāgoties.

Džou Džili

Sanxiao Logistics vadītājs

Lai vairotu efektivitāti un pārvaldītu sarežģījumus šajā uzņēmējdarbības nozarē, Sanxiao piesaistīja talantus, tostarp uzņēmuma pašreizējo autoparka vadītāju, kuram ir loģistikas pieredze starptautiskajā uzņēmumā TNT. Un, kamēr daudzi konkurenti savas kravas automašīnas ekspluatē, līdz vairs nedarbojas motors vai tās sabojājas ceļā, Sanxiao par katru Volvo transportlīdzekli noslēdza Volvo Zelta servisa līgumu, lai nodrošinātu maksimālu darbspējas laiku un nelielu degvielas patēriņu.

„Pašlaik mūsu kravas automašīnām ir jāveic 40 000 km mēnesī – tās darbojas bez pārtraukuma,” stāsta Džou.

Daļēji e-tirdzniecības nozares plašo izaugsmi Ķīnā radīja valsts milzīgā platība. Izmantojot internetu, iedzīvotāji pat tālākajos rietumu reģionos var iegūt tās pašas modernās preces, kas pieejamas kosmopolītiskajā Šanhajā.

Aptvert tik milzīgu tirgu ir izaicinājums. Taču šie lielie attālumi arī ļāva Sanxiao plaukt. Tieši šajos ilgajos pārbraucienos atmaksājas uzņēmuma veiktie ieguldījumi, izmantojot transportlīdzekļus ar efektīvu degvielas patēriņu un darbspējas laiku. Pirmais uzņēmuma iegādātais melnais FH modelis, piemēram, savā maršrutā no Šanhajas uz Ķīnas tālākajiem rietumu reģioniem nobrauc 4000 kilometru.

Pats Džou vairās runāt par izaicinājumiem uzņēmējdarbības attīstīšanā. „Izaicinājumi ir arī iespējas,” viņš uzsver. „Mana pieeja ir sekmēt pārmaiņas, nevis tām tikai pielāgoties.”

 

Džou Džili ar Volvo kravas automašīnu

Tikai sešu mēnešu laikā e-tirdzniecības piegāžu apjomi Sanxiao ieņēmumos no nulles sasniedza vairāk nekā 50 %.

AUTOPARKS:

Tikai Volvo

Transportlīdzekļi: astoņi FH 440 6×2 vilcēji, seši FH 480 6×2 vilcēji un astoņi FH 460 6×2 vilcēji no jaunā klāsta
Darba apstākļi: tālie pārvadājumi visos klimatiskajos apstākļos. Ķīnas dienvidos klimats ir daļēji tropisks, taču Ķīnas ziemeļrietumu reģionos temperatūra var sasniegt –20 °C.
Lietojums: visām Volvo kravas automašīnām ir I-Shift pārnesumkārba un divas guļvietas. Astoņiem FH 460 6x2 vilcējiem ir arī papildu funkcijas, piemēram, Volvo dinamiskā stūrēšana, joslas saglabāšanas sistēma un adaptīvā kruīza kontrole.
Degvielas patēriņš: 37 litri uz 100 km transportlīdzekļiem ar sastāva pilnu masu 55 tonnas.

Saistītais saturs

IT METODE

Ir būtiski pārzināt, kur atrodas kravas automašīnas un ko tieši tās attiecīgajā brīdī pārvadā. Tas ir tas, ko uzņēmuma Frigolanda projektu vadītājs Bens van Leuvens ir sasniedzis....

Garantēts darbspējas laiks ASV

AMX viceprezidentam Teiloram Vaitam ir daudz iemeslu izvēlēties Volvo. Jaunais darbspējas laika centrs Grīnsboro, Ziemeļkarolīnā, viņa uzņēmumam ietaupa laiku un naudu....

Pirmais Volvo FH16 Grieķijā

Grieķijas parāda krīze ir lielā mērā ietekmējusi loģistikas nozari. Spītējot grūtajiem apstākļiem, uzņēmums Marinos Vasilopoulos International Transport turpina plaukt....

Rakstu filtrēšana

5 true 5