Kravas automašīnas

Ideāla salikuma nodrošināšana

Austrālijas autoparka īpašnieks Kregs Fokss (Craig Fox) savus panākumus skaidro ar diviem noteikumiem: pārvadāt kravas, kas atmaksājas, un pārvadāt iespējami dažādu preču daudzumu.
Fox Transport kravas automašīna
Uzņēmums Fox Transport atrodas Austrālijas pilsētā Portferijā un pārvadā dažāda veida beramkravas.

Austrālijas autoparka īpašnieks Kregs Fokss (Craig Fox) savus panākumus skaidro ar diviem noteikumiem: pārvadāt tikai kravas, kas atmaksājas, un pārvadāt iespējami dažādāku preču daudzumu.

Pirms sešiem gadiem Kregs Fokss par kravas automašīnām nezināja gandrīz neko.

„Es biju zvejnieks. Kad tika ieviestas kvotas, zvejot vairs nebija izdevīgi un man nācās meklēs jaunu nodarbošanos, tāpēc es iegādājos kravas automašīnu uzņēmumu no sava tēva.”

Tobrīd uzņēmumam Fox Transport, kura mītnes vieta bija Portferija Viktorijas štatā, Austrālijas dienvidrietumos, piederēja trīs kravas automašīnas un piekabes. Kregs nelaida garām izdevības paplašināt savu autoparku un pa šo laiku tam ir pievienojis divas graudu dubultpiekabes (B-double) pašizkrāvējus, piekabi Tite-liner un beramo ķimikāliju cisternu.

„Galvenā mītne joprojām ir Portferijā,” saka Kregs, „bet tagad mēs darbojamies visā Viktorijas štatā. Parasts maršruts ar dubultpiekabi varētu būt šāds: melnā dekoratīvā akmens krava no mūsu sijātāja tiek aizvesta uz Melburnu, no turienes mēslojuma krava tiek vesta uz Mildjūru, no kurienes graudu vai ģipša krava tiek vesta atpakaļ uz Gipslendu vai mūsu mītnes vietu. Šāds pārvadājums automašīnas vadītājam aizņems apmēram trīs dienas.”

Lai nerastos atkarība no viena veida kravām, Kregs pārvadājamās kravas ir iespējami dažādojis.

„Graudi, kaļķakmens, akmens, mēslojums, vispārīga rakstura kravas – mēs pārvadājam visu,” atklāj Kregs. „Mums ir arī ķimikāliju cisterna, tāpēc varam pārvadāt arī šķidrumus. Ja kādā no nozarēm iestājas klusums, citas parasti spēj to kompensēt. Dažādība arī neļauj autovadītājiem ieslīgt rutīnā, un viņiem tas patīk.”

Kregs ir visos līmeņos iesaistīts vadītājs, un pats katru dienu kravas automašīnā brauc uz Melburnu, Gipslendu vai Mildjūru. Kad viņš nevada kravas automašīnu, viņš pavada laiku sarunās ar klientiem, veido grafikus un pārliecinās, ka visi ir apmierināti.

„Manuprāt, klientu vajadzību īstenošana ir prioritāte. Ja kādam steidzami vajadzīga palīdzība, mēs darīsim visu iespējamo, lai pārplānotu grafikus un paveiktu prasīto”, stāsta Kregs.

„Es ar klientiem sazinos katru dienu, tāpēc es zinu, ko viņi sagaida, – spēja pielāgoties ir būtiska. Kravas automašīnas vadīšana arī palīdz, jo šādi es uzzinu, ar ko ikdienā saskaras pārējie autovadītāji, kā arī varu novērtēt, kā darbojas kravas automašīnas. Šādi es varu apjaust, kā iespējams mūsu darbību padarīt vēl efektīvāku.”

Manuprāt, klientu vajadzību īstenošana ir prioritāte.

Apstākļiem kļūstot arvien spiedīgākiem, Kreigs īpašu uzmanību pievērš degvielas ekonomijai.

„Es ļoti atbalstu degvielas ekonomiju,” atdzīst Kreigs, „tieši tāpēc es izvēlos Volvo. Mums palīdzēja Volvo braukšanas apmācības speciālisti, un atšķirība ir jūtama. Dažu vienkāršu braukšanas tehniku saprašana un pilnīga izmantošana patiesi iespaidoja mūsu degvielas patēriņa rādītājus. Pirms tam mēs ar litru degvielas spējām nobraukt ap 1,8 km, tagad – ap 2,1 km.”

Šādi nedēļas laikā viena kravas automašīna ietaupa līdz pat 240 litriem degvielas Nav grūti redzēt, cik izdevīgi tas ir uzņēmumam Fox Transport. „Iemācījušies pilnībā izmantot manuāli pārslēdzamo automātisko pārnesumu kārbu I-Shift un neturēt kāju uz akseleratora pedāļa, bet izmantot katru izdevību braukt brīvskrējienā, mūsu autovadītāji ietaupa daudz degvielas,” stāsta Kregs, „turklāt tas nepaildzina ceļā pavadīto laiku. Nākamnedēļ mēs nedaudz padarbosimies ar FH diferenciāļiem un mēģināsim noskaidrot, vai ir iespējams paildzināt laiku, kas pavadīts, braucot augstākajā pārnesumā.”

 

Apjaušot, ka efektivitāte ir viens no veidiem, kas vēl var uzlabot ienesīgumu, Kregs tagad meklē tehnoloģijas, kas viņam sniegtu pārsvaru pār konkurentiem.

„Es izmantoju Volvo sistēmu Dynafleet abām savām FH kravas automašīnām,” atklāj Kregs, „šādi es varu pilnīgāk ievākt datus par katras kravas automašīnas veiktspēju. Piemēram, ar Dynafleet tapa skaidrs, ka mēs gandrīz vispār neizmantojam iespēju braukt brīvskrējienā. Tiklīdz to bijām apzinājušies, mēs sākām meklēt veidus, kā izmantot šo tehniku, un tagad līdz 10 % laika mēs pavadām brīvskrējienā. Tas ļauj būtiski ietaupīt degvielu.

Fox Transport ir būtiska Viktorijas štata lauksaimniecības industrijas daļa; šobrīd uzņēmums piedzīvo augšupeju, tāpēc nākamajos gados tas plāno atjaunināt autoparku.

Dynafleet nodrošina noderīgus datus par katras kravas automašīnas veiktspēju.

„Mēs uzlabosim piekabes, iemainīsim veco FH pret jaunu Euro5 modeli, un visticamāk iegādāsimies 340 Zs FE, lai palielinātu kravnesību vietējos pārvadājumos. Lai gan mēs daudz pārvadājam visā štatā, mēs neaizmirstam vietējos klientus.”

Uzņēmumā pavadīti tikai seši gadi, bet nav šaubu, ka Kregam ir ļoti skaidra izpratne par to, kā vadīt transporta uzņēmumu.

„Klientu apmierinātība, efektivitāte, daudzveidība un detaļu ievērošana – lūk, kas man ir svarīgi,” stāsta Kregs. „Lai gan šobrīd mēs galveno uzsvaru liekam uz tehnisko pusi, ir skaidrs, ka vissvarīgākais ir uzticami pakalpojumi klientiem. Bez tiem mums nebūtu nekā; mēs esam ieguvuši labu reputāciju, jo kā mazs ģimenes uzņēmums spējam piedāvāt personalizētus un pielāgotus pakalpojumus.

„Viena lieta, ko esmu sapratis,” viņš secina, „ir tas, ka šajā jomā visu laiku iespējams iemācīties ko jaunu.”

AUTOPARKS:

Transportlīdzekļi: FH Globetrotter XXL 6x4 ar dubultpiekabi (B-Double), FH 6x4 ar dubultpiekabi (B-Double), NH 6x4 ar dubultpiekabi (B-Double); FM kravas automašīna ar piekabi pašizgāzēju; FE kravas automašīna ar Tite-liner korpusu. Kravas automašīnu izlaiduma gads ir no 2002. līdz 2012. gadam.
Darba apstākļi:
 Foksa autoparks pārvadā kravas ļoti dažādos apvidos, arī pa smiltīm, laukiem un dubļiem, bieži vien izmantojot diferenciāļu bloķētājus, lai sekmīgi brauktu pa mīkstu virsmu, un turpina ceļu, dodoties tālos pārbraucienos pa lielceļu.
Lietojums:
 visām kravas automašīnām, izņemot NH, ir manuāli pārslēdzamā automātiskā pārnesumkārba I-Shift. Abi FH modeļi aprīkoti ar sistēmu Dynafleet un joslas saglabāšanas un adaptīvās kruīza kontroles sistēmām
Degvielas patēriņš:
 540 Zs FH modelis ar dubultpiekabi (B-Double) spēj sasniegt rādītāju 2 km/l, un, izmantojot tikai vienu piekabi, pat 2,5 km/l; 520 Zs FH rādītājs ir līdz 1,9 km/l.