Volvo FM spēka pārvada specifikācijas
Dzinēji
D11K | D13K | G13C | |
---|---|---|---|
Izmešu standarts | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Cilindru skaits | 6 | 6 | 6 |
Tilpums | 10,8 dm3 | 12,8 dm3 | 12,8 dm3 |
Virzuļa gājiens | 152 mm | 158 mm | 158 mm |
Cilindra diametrs | 123 mm | 131 mm | 131 mm |
Kompresijas pakāpe | 17:1 | 18:1 | 17:1 |
Ekonomiskie apgriezieni | 1000–1500 apgr/min | 950–1400 apgr./min | 1000–1400 apgr/min |
Izplūdes gāzu bremzes jauda | 160 kW (2400 apgr./min) | 200 kW (2300 apgr./min) | |
VEB jauda | 290 kW (2400 apgr./min) | ||
VEB | opcija | ||
VEB+ jauda | 375 kW (2300 apgr./min) | 375 kW (2300 apgr./min) | |
VEB+ | opcija | opcija | |
Eļļas filtri | 2 pilnplūsmas, 1 daļplūsma | 2 pilnplūsmas, 1 daļplūsma | 2 pilnplūsmas, 1 daļplūsma |
Nomaināmās eļļas tilpums ar filtru | 36 l | 33 l | 33 l |
Dzeses sistēma, kopējais tilpums | 36 l | 38 l | 39,5 l |
Eļļas maiņas intervāls
līdz 100 000 km vai reizi gadā saskaņā ar VDS4.
Prasības degvielai
Degviela bez sēra (EN590, maks. sēra saturs – 10 miljondaļas)
Biodīzeļdegvielas 2. paaudze (EN15940, sintētiskā dīzeļdegviela)
LNG autobūves kvalitāte.
Pie dzinēja nostiprināmā jaudas noņemšanas kārba
Izejas vārpstas griezes moments | Pārnesumskaitlis | |
---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
* Griezes moments gan brauciena, gan stāvēšanas laikā

D11K – JAUDA/GRIEZES MOMENTS
Jauda atbilstīgi ES 582/2011
D11K330 (243 kW) | |
---|---|
Maks. jauda ar 1600–1900 apgr./min | 330 Zs |
Maks. griezes moments pie 950-1400 apgr/min | 1600 Nm |
D11K380 (280 kW) | |
Maks. jauda ar 1700–1800 apgr./min | 380 Zs |
Maks. griezes moments ar 950–1400 apgr./min | 1800 Nm |
D11K430 (316 kW) | |
Maks. jauda ar 1700–1800 apgr./min | 430 Zs |
Maks. griezes moments ar 1000–1400 apgr./min | 2050 Nm |
D11K460 (338 kW) | |
Maks. jauda ar 1700–1800 apgr./min | 460 Zs |
Maks. griezes mom. pie 1050–1400 apgr/min | 2200 Nm |

D13K – JAUDA/GRIEZES MOMENTS
Jauda atbilstīgi ES 582/2011
D13K420 (309 kW) | |
---|---|
Maks. jauda ar 1400–1800 apgr./min | 420 Zs |
Maks. griezes moments ar 860–1400 apgr./min | 2100 Nm |
D13K460 (338 kW) | |
Maks. jauda ar 1400–1800 apgr./min | 460 Zs |
Maks. griezes moments ar 900–1400 apgr./min | 2300 Nm |
D13K500 (368 kW) | |
Maks. jauda ar 1400–1800 apgr./min | 500 Zs |
Maks. griezes moments pie 980-1270 apgr/min | 2500 Nm |

G13C – JAUDA/GRIEZES MOMENTS
Jauda atbilstīgi EC 582/2011
G13C420 (309 kW) | |
---|---|
Maks. jauda ar 1400–1800 apgr./min | 420 Zs |
Maks. griezes moments ar 1000–1400 apgr./min | 2100 Nm |
G13C460 (338 kW) | |
Maks. jauda ar 1700–1800 apgr./min | 460 Zs |
Maks. griezes mom. pie 1050–1400 apgr/min | 2300 Nm |
12-pakāpju pārnesumkārba ar pārnesumu un diapazonu dalītājiem un automatizētu pārnesumu pārslēgšanu. I-Shift iespējams aprīkot ar kompakto retarderu, jaudas noņemšanas kārbu, stūres pastiprinātāja avārijas sūkni un eļļas dzesētāju.
I-Shift
Tips | Augstākais pārnesums | Griezes moments | Maks. pilnā masa |
---|---|---|---|
AT2412F | Tiešais | 2400 Nm | 44 t |
AT2612F | Tiešais | 2600 Nm | 100 t |
ATO2612F | Paaugstinātais | 2600 Nm | 100 t |
I-Shift divsajūgu pārnesumkārbas specifikācijas
Tips | Augstākais pārnesums | Griezes moments (Nm) | Transportlīdzekļa pilna masa (tonnas) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Paaugstinātais | 2800 | 80 |
I-Shift programmu komplekti
Pamatversija (TP-BAS)
TP-BAS ir standarta programmatūras komplekts, kas tiek piegādāta kopā ar I-Shift, un tajā ir ietvertas braukšanai nepieciešamās galvenās pārnesumkārbas funkcijas.
I-Shift pārnesuma pārslēgšanas programmatūra piegādei (TP-DIST)
TP-DIST pielāgo pārnesumkārbas funkciju atbilstoši specifiskajiem apstākļiem piegādes segmentā. Programmatūras komplektā ir iekļautas funkcijas, kas atvieglo manevrētspēju kustības uzsākšanas laikā, uzlabo manevrētspēju, kā arī atvieglo braukšanu nelielā ātrumā.
I-Shift pārnesuma pārslēgšanas programmatūra būvniecībai (TP-CON)
TP-CON pielāgo pārnesumkārbas funkciju atbilstoši specifiskajiem apstākļiem būvniecības segmentā. Programmatūras komplektā ir iekļautas funkcijas, kas atvieglo manevrētspēju kustības uzsākšanas laikā, uzlabo manevrētspēju, kā arī atvieglo braukšanu nelielā ātrumā. Šī programmatūra spēj palīdzēt arī sarežģītos braukšanas apstākļos.
I-Shift pārnesuma pārslēgšanas programmatūra tālajiem reisiem (TP-LONG)
TP-LONG ir ietvertas viedas funkcijas, kas samazina degvielas patēriņu. Šis programmatūras komplekts ir ideāli piemērots tālajiem pārvadājumiem, kad degvielas ekonomija ir ārkārtīgi nozīmīga. Šajā komplektā ir iekļauta I-Roll funkcija.
Lielas kravnesības pārvadājumi (TP-HD)
TP-HD optimizē I-Shift darbību lielas kravnesības pārvadājumiem ar lielu sastāva pilnu masu (>85 tonnas). Neatkarīgi no sastāva pilnas masas autovadītājs vienmēr var optimizēt vadāmību, aktivizējot vai deaktivizējot lielas kravnesības režīmu, kā arī aktivizējot tālo pārvadājumu režīmu. Programmatūras komplektā ietvertās funkcijas nodrošina priekšrocības arī kravas automašīnām, kas velk vairākas piekabes.
I-Shift programmu komplekti
Tirdzniecības varianti | TP-BAS | TP-DIST | TP-CON | TP-LONG | TP-HD** |
---|---|---|---|---|---|
Jaudas noņemšanas kārbas galvenās funkcijas (APF-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Jaudas noņemšanas kārbas paplašinātās funkcijas (APF-ENH) | o | o | o | o | o |
Pamata pārnesumu pārslēgšanas pielāgošana (AMSO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Paplašinātā pārnesumu pārslēgšanas pielāgošana, arī „Kickdown” (AMSO-AUT) | – | – | o | o | o |
Galvenās profesionālās funkcijas (AVO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Uzlabota veiktspēja – slikti ceļi (AVO-ENH) | – | o | ● | o | o |
Pamata pārslēgšanas stratēģija | ● | ● | ● | ● | ● |
Pilnveidotā pārslēgšana | ● | ● | ● | ● | ● |
Pārnesumkārbas eļļas temperatūras uzraudzība | ● | ● | ● | ● | ● |
Kustības uzsākšana grūtos apstākļos. | ● | ● | ● | ● | ● |
I-Roll | – | – | – | ● | (•) |
Viedā kruīza kontroles sistēma | – | – | – | ● | (•) |
Launch Control | – | ● | ● | ● | ● |
Uzlabota pārslēgšanas stratēģija (GCW ≤ 85 t) | – | ● | ● | ● | ● |
Lielas kravnesības GCW vadība (85 t < GCW ≤ 180 t) | – | – | – | – | ● |
Īpaši zems lēngaitas pārnesums* (ASO-ULC) | – | – | o | o | o |
Lēngaitas pārnesums* (ASO-C) | – | – | o | o | o |
Vairāku pārnesumu atpakaļgaita* (ARSO-MSR) | – | – | o | o | o |
I-See, GPS datu izmantojums | – | – | – | o | o |
• Standarts (•) Funkciju var izmantot gadījumā, ja ir aktivizēta iespēja TP-LONG.
o Funkcija nav pieejama
* Tikai AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR nepieciešams ASO-ULC vai ASO-C.
** Tikai AT2612F un ATO2612F
Aizmugurējie tilti
Tips | Ass | Reduktors | Maks. griezes moments | Tilta/dubulttilta maks. noslodze | Maks. pilnā masa |
---|---|---|---|---|---|
Asis ar vienu reduktoru | |||||
RSS1144 | Viena ass | Hipoidālais | 2800 Nm | 11,7 t | 44 t |
RSS1344C/D | Viena ass | Hipoidālais | 2600 Nm | 13 t | 44 t |
RSS1356 | Viena ass | Hipoidālais | 2400/2800 Nm | 13 t | 56/44 t |
RSS1360 | Viena ass | Hipoidālais | 3550 Nm | 13 t | 70 t |
RTS2370A | Dubulttilts | Hipoidālais | 3550 Nm | 23 t | 80 t |
Asis ar galveno pārvadu un riteņu reduktoriem | |||||
RSH1370F | Viena ass | Koniskais, spirālzobu | 3550 Nm | 13 t | 70 t |
RTH2610F | Dubulttilts | Koniskais, spirālzobu | 3550 Nm | 26 t | 100 t |
RTH3210F | Dubulttilts | Koniskais, spirālzobu | 3550 Nm | 32 t | 100 t |
RTH3312 | Dubulttilts | Koniskais, spirālzobu | 3550 Nm | 33 t | 120 t |
Aizmugures tiltu pārnesumskaitļi
RSS1144 | RSS1344C/D | RSS1356 | RSS1360 | RTS2370A | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210F | RTH3312 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 | 2.31:1* | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.43:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.57:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 |
2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.83:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 3.09:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 |
3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 3.40:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 3.78:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
3.70:1 | 4.11:1 | 4.13:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |||
4.11:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||
4.63:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | |||||
5.29:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | ||||||
6.17:1 |
* Modelim RSS1344D
Spēka pārvada kombinācijas
D11K330 | D11K370 | D11K410 | D11K450 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | G13C420 | G13C460 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift | |||||||||
AT2412F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
AT2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
ATO2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
AT2812F | |||||||||
ATO3112F | |||||||||
ATO3512F | |||||||||
I-Shift divsajūgu pārnesumkārba | |||||||||
SP02812 | ● | ● | |||||||
Dzenošie tilti ar vienpakāpes reduktoru | |||||||||
RSS1144A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C/D | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1144 | ● | ● | ● | ● | ● | ||||
Dzenošie tilti ar riteņu reduktoru | |||||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Jaudas noņemšanas kārbas
Piedāvājam ļoti plašu no sajūga darbības režīma atkarīgo un neatkarīgo jaudas noņemšanas kārbu rindu dažādu mehānismu piedziņai.
PIE DZINĒJA PIESTIPRINĀMĀS
PTER-DIN
Dzinēja aizmugurē nostiprināma jaudas noņemšanas kārba hidrauliskā sūkņa tiešai piedziņai.
PTER1400
Dzinēja aizmugurē nostiprināma jaudas noņemšanas kārba ar pievienošanas atloku hidrauliskā sūkņa piedziņai.
PTER100
Dzinēja aizmugurē nostiprināma jaudas noņemšanas kārba ar pievienošanas atloku hidrauliskā sūkņa piedziņai.
PIE PĀRNESUMKĀRBAS PIESTIPRINĀMĀS
PTR-F
Savienošana ar pievienošanas atloku, zemi vai augsti izejas vārpstas apgriezieni.
PTR-FL/FH
Savienošana ar pievienošanas atloku, zemi vai augsti izejas vārpstas apgriezieni.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Zemi/vidēji/augsti apgriezieni, ar DIN pievienojumu hidrauliskā sūkņa tiešai pievienošanai.
PTRD-F
Augsti apgriezieni, savienošana ar pievienošanas atloku, piedziņas vārpstas tiešai pievienošanai.
PTRD-D
Augsti apgriezieni, divas izejas. Ar DIN pievienojumu priekšpusē un aizmugurē, hidraulisko sūkņu tiešai pievienošanai.
PTRD-D1
Augsti apgriezieni, divas izejas. Savienošana aizmugurē ar pievienošanas atloku, priekšpusē – ar DIN pievienojumu.
PTRD-D2
Augsti apgriezieni, divas izejas aizmugurē un viena izeja priekšpusē. Divas savienojumu vietas aizmugurē ar pievienošanas atlokiem, viena – priekšpusē ar DIN pievienojumu.