Kravas automašīnas

Volvo FMX šasiju specifikācijas

Šasiju augstums

Vidēja 

aptuv. 900 mm

Augsta

aptuv. 1000 mm

X-High 

aptuv. 1200 mm

Īpaši augstā (XX-High) 

aptuv. 1240 mm

Priekšējā tilta maks. noslodze (tonnas)

 

Pneimatiska 

Lokšņu 

Vidēja 

10/20*

10 

Augsta 

10/20*

10/20**

X-High 

10/20**

Īpaši augstā (XX-High) 

10/20***

* Ar diviem priekšējiem tiltiem FAL20 uz GRAS-GR
** Ar diviem priekšējiem tiltiem FAA20
*** Ar diviem priekšējiem tiltiem FAA21

Priekšējā tilta maks. noslodze (tonnas)

FA-LOW

Zems priekšējais tilts vidējā augstuma šasijai ar tilta slodzi līdz 9/18 tonnām.

FA-MED

Vidēja augstuma priekšējais tilts vidējā augstuma šasijai ar tilta slodzi līdz 10/20 tonnām.

FA-HIGH

Augstais priekšējais tilts augstajai šasijai, tilta noslodze līdz 10/20 tonnām.

FA-XHIGH

Īpaši augsts priekšējais tilts īpaši augstajai šasijai ar tilta slodzi līdz 10/20 tonnām.

FA-XXHIGH

Priekšējais dzenošais tilts ar tilta slodzi līdz 10/20 tonnām.

Priekšējais dubulttilts – FA-HIGH/FA-XHIGH

Pieejams 8 × 2, 8 × 4 un 10 × 4 piedziņas automašīnām, tilta noslodze līdz 20 tonnām.

Aizmugures balstiekārta

Tips

Tiltu konfigurācija

Balstiekārtas tips

Tilta/dubulttilta noslodze

Reduktors

Citi tilti

Viena ass

     

RAD-L90

4×2

Paraboliska/daudzslokšņu

13 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

 

RAD-GR

4×2

Pneimatiska 

13 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

 

RAD-G2

4×2

Pneimatiska 

13 t

Riteņu

 

RAD-G4

4×2

Pneimatiska

12 t

Viena

 

RAD-L90

4×4

Paraboliska/daudzslokšņu

13 t

Riteņu 

 

RAD-G2

4×4

Pneimatiska

13

Riteņu

 

      

Divas vai trīs asis

     

RADT-GR

6×2/8×2

Pneimatiska

19/20,5/22,5/23 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

Fiksētais/vadāmais/pašstūrējamais aizmugurējais papildtilts

RAPD-GR

6×2

Pneimatiska

16/19/22 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

Fiksēts/stūrējamais papildtilts pirms dzenošā tilta

RAPD-G4

6×2

Pneimatiska

16 t

Viena

Pastāvīgs

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Pneimatiska

21/23/26 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolisks

20/21 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Paraboliska/daudzslokšņu

23/26 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Daudzlokšņu

26/32 t

Riteņu

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneimatiska

17/21/23/26 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

 

RADD-BR

6×6

Parabolisks

21 t

Riteņu

 

RAPDT-GR

8×2

Pneimatiska

27/30/30,5/31,5/32 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

3 tilti/stūrējams papildtilts pirms dzenošā tilta un fiksēts vai stūrējams papildtilts aiz dzenošā tilta

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolisks

38 t

Riteņu

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneimatiska

27/33/36 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

piestūrējams papildtilts aiz dzenošā tilta

RAPDD-GR

8×4

Pneimatiska

27/30,5/32/35 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

stūrējams papildtilts pirms dzenošā tilta

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Pneimatiska

27/33/36 t

Galvenais pārvads/riteņu reduktori

3 asis/stūrējama papildass aizmugurē

RADD-TR1

6×6/8×6

Paraboliska/daudzslokšņu

26 t

Riteņu

 

RADD-TR2

6×6/8×6

Daudzlokšņu

26/32 t

Riteņu

 

Aizmugurējās šķērssijas
Centrālais, puszemais un uz priekšu pavirzītais vai zemais un uz priekšu pavirzītais šķērssijas stiprinājums centrālā tilta piekabēm. Šķērssijas var uzstādīt ar intervālu 25 milimetri. 
Degvielas tvertnes
Alumīnija vai tērauda tvertnes tilpumā no 150 līdz 900 litriem. 4 × 2 vilcējam maksimālais degvielas tvertņu tilpums ir 1480 litru.
Diviem priekšējiem tiltiem EU6 plastikāta degvielas tvertne starp priekšējiem tiltiem.
AdBlue tvertnes
Plastmasas. Tilpums: no 32 līdz 100 litriem. AdBlue sūknis ir integrēts ar AdBlue tvertnes moduli. 
Segli
Sertificēta uzstādīšana atļauj kravas līdz 36 tonnām. Piedāvājumā ir iekļautas dažāda augstuma ISO seglierīces ar L veida profilu, nodrošinot ievērojamu izvēles brīvību. Seglierīce ar piemetinātiem stiprināšanas atlokiem ir visvieglākais variants, jo tās nostiprināšanai nav vajadzīga montāžas plāksne. Seglu augstums no šasijas virsmas ir aptuveni 140 milimetri. Dažiem variantiem kā opcija pieejama centralizētā eļļošana un puspiekabes pievienojuma indikators.
Bremzes
Elektroniskā bremžu sistēma (EBS) nodrošina izcilu reakciju, veiktspēju un bremžu nostrādi, vienlaikus sniedzot piekļuvi vairākām noderīgām funkcijām. EBS tagad ir pieejama gan disku bremzēm, gan arī trumuļu bremzēm ar Z veida izciļņiem (noteiktām tiltu konfigurācijām un šasijas augstumiem). Uzlabojiet savu bremžu sistēmu, pievienojot EBS Medium paketi vai kādu no papildu opcijām.
EBS ir standarts visām specifikācijām.

Volvo dinamiskā stūrēšana
Aktīvā stūrēšanas sistēma ar maināmu griezes momentu. Atvieglo stūrēšanu mazā ātrumā, mazina stūres rata pretsitienus un atvieglo stūres turēšanu taisnvirziena kustībai atbilstošā stāvoklī, bremzējot uz virsmas ar nevienādu saķeri. Stūre automātiski atgriežas neitrālajā pozīcijā, gan braucot uz priekšu, gan atpakaļgaitā.
Volvo dinamiskā stūrēšana tagad ir pieejama visām tiltu konfigurācijām, izņemot konfigurācijām ar priekšējo dzenošo tiltu (4 × 4, 6 × 6, 8 × 6 un 10 × 6).
Papildu aktīvās stūrēšanas funkcijas, piemēram, personīgie iestatījumi un vadības norādes, lai braukšanu padarītu vēl baudāmāku un drošāku.
Tandēma tilta pacelšana
Sniedz iespēju deaktivizēt un pacelt tandēma paceļamā tilta dzenošo tiltu, samazinot degvielas patēriņu un pagrieziena rādiusu. Kad kravas automašīna ir bez kravas, nospiežot pogu panelī, automašīnas vadītājs var pacelt tiltu. Kad kravas automašīnā ir krava, tilts automātiski nolaižas un pieslēdzas.
Tandēma tilta pacelšana ir pieejama pneimobalstiekārtas konfigurācijām 6 × 4 un 8 × 4 (ar tandēma dubulttiltu), kas aprīkotas ar disku bremzēm.
Automātiskā saķeres kontrole (ATC)
Automātiski pieslēdz priekšējo dzenošo tiltu, kad tas ir nepieciešams, un atslēdz tiltu, kad to atļauj braukšanas apstākļi; tādējādi samazinās degvielas patēriņš un uzlabojas manevrētspēja. ATC standartā tiek izmantots visās Volvo FMX konfigurācijās ar priekšējo dzenošo tiltu (4 × 4, 6 × 6, 8 × 6 un 10 × 6).
Papildtilti aiz dzenošā tilta
Pieejamas vairākas konfigurācijas – fiksētie ar monoriteņiem vai dubultriteņiem, pašpiestūrējošie vai aktīvi piestūrējamie. Tilta noslodze: 7,5, 9,5, 10 vai 16 tonnas. 
Pirms dzenošās ass novietoti papildtilti
Pieejami kā fiksētie vai aktīvi piestūrējamie tilti gan vilcējiem, gan kravas automašīnām. Tilta noslodze: 4,5, 7,5 vai 9 tonnas.

EBS medium

Salīdzinājumā ar EBS standarta paketi EBS vidējā pakete nodrošina tālāk nosauktās funkcijas.

EBS statusa vadība 
EBS statusa noteikšana, izmantojot transportlīdzekļa elektronisko sistēmu TEA2+ un Volvo Tech Tool.
Braukšanas uzsākšana kāpumā
Bremzes tiek atslēgtas tikai pēc tam, kad dzenošajiem riteņiem tiek pievadīts kustības uzsākšanai pietiekams griezes moments.
Bremžu kluču nodiluma analīze
Bremžu kluču uzraudzība – nosaka atlikušo nobraukumu, ņemot vērā bremžu kluču biezumu. (Tikai disku bremzēm.)
Stāvbremzes automātiska izslēgšana
Stāvbremze tiek izslēgta, ja autovadītājs ir nospiedis akseleratora pedāli un ir ieslēgts pārnesums (tikai I-Shift pārnesumkārbai).

 

Papildu iespējas

Programmu paketes iespējams papildināt ar tālāk minētajām iespējām.
Stretch Brake
Sniedz iespēju nepieciešamības gadījumā impulsveidīgi piebremzēt piekabi. Bremzēšana tiek nodrošināta automātiski, samazinot transportlīdzekļa sastāva “salocīšanās” iespējamību.
ESC (Elektroniskā stabilitātes sistēma)
Stabilitātes sistēma individuāli piebremzē attiecīgos riteņus, tādā veidā stabilizējot visa transportlīdzekļa sastāva kustību, novēršot tā „salocīšanās”, apgāšanās un piekabes sānslīdes iespēju. ESC atbilst elektroniskajām transportlīdzekļa stabilitātes sistēmām izvirzītajām normatīvu prasībām un ir pieejama automašīnām ar 2, 3, 4 un 5 tiltiem.
Ārkārtas bremžu gaisma
Braucot ātrāk par 50 km/h un intensīvi bremzējot, bremžu lukturi sāk periodiski mirgot — četri gaismas impulsi sekundē. 
Hidrauliskais retarders
Pie pārnesumkārbas nostiprināts kompaktais retarders, maksimālā jauda 440 kW.

VAI PATĪK? VADIET TO

Tikai, sēžot pie stūres, iespējams patiešām izmēģināt mūsu jaunās, dinamiskās šasijas. Vietējam Volvo Trucks dīlerim ir atslēgas.