Volvo FMX spēka pārvada specifikācijas

• Dzinēji,
• I-Shift,
• I-Shift programmatūru paketes,
• Manuālās pārnesumkārbas,
• Powertronic

• Aizmugurējie tilti,
• Aizmugurējo tiltu pārnesumskaitļi,
• Spēka pārvada varianti,
• Jaudas noņemšanas kārbas

Dzinēji

  D11K D13K
Cilindru skaits 6 6
Tilpums 10,8 dm³ 12,8 dm³
Virzuļa gājiens 152 mm 158 mm
Cilindra diametrs 123 mm 131 mm
Kompresijas pakāpe 17.0:1 17.0:1
Ekonomiskie apgriezieni 950–1400 apgr./min 900–1400 apgr./min
Izplūdes gāzu bremzes jauda (2400 apgr./min) 160 kW (2300 apgr./min) 200 kW
VEB jauda (2400 apgr./min) 290 kW  
VEB opcija  
VEB+ jauda   (2300 apgr./min) 375 kW
VEB+   opcija
Eļļas filtri 2 pilnplūsmas, 1 daļplūsma 2 pilnplūsmas, 1 daļplūsma
Nomaināmās eļļas tilpums, iesk. filtru 36 l 33 l
Dzeses sistēma, kopējais tilpums 36 l 38 l

Prasības degvielai

Tikai degviela bez sēra (EN590, maks. sēra daudzums 10 miljondaļas).

  

Pie dzinēja nostiprināmā jaudas noņemšanas kārba

  Izejas vārpstas griezes moments Pārnesumskaitlis
EPTT650 650 Nm* 1.26:1
EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1
* Griezes moments gan brauciena, gan stāvēšanas laikā
D11K – jauda/griezes moments

D11K – jauda/griezes moments

Jauda atbilstīgi ES 582/2011

D11K330 (243 kW)  
Maks. jauda ar 1600–1900 apgr./min 330 Zs
Maks. griezes moments pie 950-1400 apgr/min 1600 Nm
   
D11K370 (273 kW)  
Maks. jauda ar 1600–1900 apgr./min 370 Zs
Maks. griezes moments ar 950–1400 apgr./min 1750 Nm
   
D11K410 (302 kW)  
Maks. jauda ar 1600–1900 apgr./min 410 Zs
Maks. griezes moments ar 1000–1400 apgr./min 1950 Nm
   
D11K450 (332 kW)  
Maks. jauda ar 1600–1900 apgr./min 450 Zs
Maks. griezes moments ar 1000–1400 apgr./min 2150 Nm
D13K – jauda/griezes moments

D13K – jauda/griezes moments

Jauda atbilstīgi ES 582/2011

D13K420 (309 kW)  
Maks. jauda ar 1400–1800 apgr./min 420 Zs
Maks. griezes moments ar 860–1400 apgr./min 2100 Nm
   
D13K460 (338 kW)  
Maks. jauda ar 1400–1800 apgr./min 460 Zs
Maks. griezes moments ar 900–1400 apgr./min 2300 Nm
   
D13K500 (368 kW)  
Maks. jauda ar 1400–1800 apgr./min 500 Zs
Maks. griezes moments ar 1000–1400 apgr./min 2500 Nm
   
D13K540 (397 kW)  
Maks. jauda ar 1450–1800 apgr./min 540 Zs
Maks. griezes moments ar 1000–1450 apgr./min 2600 Nm
I-Shift

12-pakāpju pārnesumkārba ar pārnesumu un diapazonu dalītājiem un automatizētu pārnesumu pārslēgšanu. I-Shift iespējams aprīkot ar kompakto retarderu, jaudas noņemšanas kārbu, stūres pastiprinātāja avārijas sūkni un eļļas dzesētāju.

Specifikācijas

Veids
Augstākais pārnesums
Dzinēja griezes moments
Transportlīdzekļa pilna masa
AT2412F Tiešais 2400 Nm 44 t
AT2612F Tiešais 2600 Nm 100 t
ATO2612F Paaugstinātais 2600 Nm 100 t

I-Shift programmu paketes

Pamatversija (TP-BAS)
TP-BAS ir standarta programmatūras pakete, kas tiek piegādāta kopā ar I-Shift, un tajā ir ietvertas braukšanai nepieciešamās galvenās pārnesumkārbas funkcijas.

I-Shift pārnesuma pārslēgšanas programmatūra piegādei (TP-DIST)
TP-DIST pielāgo pārnesumkārbas funkciju atbilstoši specifiskajiem apstākļiem piegādes segmentā. Programmatūras paketē ir iekļautas funkcijas, kas atvieglo manevrētspēju kustības uzsākšanas laikā, uzlabo manevrētspēju, kā arī atvieglo braukšanu nelielā ātrumā.

I-Shift pārnesuma pārslēgšanas programmatūra būvniecībai (TP-CON)
TP-CON pielāgo pārnesumkārbas funkciju atbilstoši specifiskajiem apstākļiem būvniecības segmentā. Programmatūras paketē ir iekļautas funkcijas, kas atvieglo manevrētspēju kustības uzsākšanas laikā, uzlabo manevrētspēju, kā arī atvieglo braukšanu nelielā ātrumā. Šī programmatūra spēj palīdzēt arī sarežģītos braukšanas apstākļos.

I-Shift pārnesuma pārslēgšanas programmatūra tālajiem reisiem (TP-LONG)
TP-LONG ir ietvertas viedas funkcijas, kas samazina degvielas patēriņu. Šī programmatūras pakete ir ideāli piemērota tālajiem pārvadājumiem, kad degvielas ekonomija ir ārkārtīgi nozīmīga. Šajā paketē ir iekļauta I-Roll funkcija.

Lielas kravnesības pārvadājumi (TP-HD)
TP-HD optimizē I-Shift darbību lielas kravnesības pārvadājumiem ar lielu sastāva pilnu masu (>85 tonnas). Neatkarīgi no sastāva pilnas masas autovadītājs vienmēr var optimizēt vadāmību, aktivizējot vai deaktivizējot lielas kravnesības režīmu, kā arī aktivizējot tālo pārvadājumu režīmu. Programmatūras paketē ietvertās funkcijas nodrošina
priekšrocības arī kravas automašīnām, kas velk vairākas piekabes.

I-Shift programmu paketes

Tirdzniecības varianti TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Jaudas noņemšanas kārbas galvenās funkcijas (APF-BAS)
Jaudas noņemšanas kārbas paplašinātās funkcijas (APF-ENH) o o o o o
Pamata pārnesumu pārslēgšanas pielāgošana (AMSO-BAS)
Paplašinātā pārnesumu pārslēgšanas pielāgošana, arī „Kickdown” (AMSO-AUT) o o o
Galvenās profesionālās funkcijas (AVO-BAS)
Uzlabota veiktspēja – slikti ceļi (AVO-ENH) o o o
Pamata pārslēgšanas stratēģija
Pilnveidotā pārslēgšana
Pārnesumkārbas eļļas temperatūras uzraudzība
Kustības uzsākšana grūtos apstākļos.
I-Roll (•)
Viedā kruīza kontroles sistēma (•)
Launch Control
Uzlabota pārslēgšanas stratēģija (GCW ≤ 85 t)
Lielas kravnesības GCW vadība (85 t < GCW ≤ 180 t)
Īpaši zems lēngaitas pārnesums* (ASO-ULC) o o o
Lēngaitas pārnesums* (ASO-C) o o o
Vairāku pārnesumu atpakaļgaita* (ARSO-MSR) o o o
I-See (PVT-BAS) GPS datu izmantojums o o
I-See (PVT-EXT) GPS datu izmantojums o o
• Standarts (•) Funkciju var izmantot gadījumā, ja ir aktivizēta opcija TP-LONG. o Opcija – nav pieejama
* Tikai AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR nepieciešams ASO-ULC vai ASO-C.
** Tikai AT2612F un ATO2612F

I-Shift funkciju skaidrojums

Pamata pārslēgšanas stratēģija
Visatbilstošākā pārnesuma automātiska izvēle kustības sākšanai (1.–6. pārn.). Izvēlētais pārnesums atkarīgs no transportlīdzekļa pilnas masas un ceļa slīpuma.

Pilnveidotā pārslēgšana
Ātrāka un vienmērīgāka pārnesumu pārslēgšana, saskaņoti izmantojot dzinēja bremzi, transportlīdzekļa sajūgu un speciālu transmisijas bremzi.

Pamata pārnesumu izvēles koriģēšana
Nodrošina iespēju mainīt pārnesumu pārslēgšanu ar taustiņiem uz pārnesumu pārslēgšanas sviras, bremzējot ar dzinēja bremzi automātiskajā režīmā.

Pārnesumkārbas eļļas temperatūras uzraudzība
Informācijas displejā norāda pārnesumkārbas eļļas temperatūru.

Pilnveidotā pārslēgšanas stratēģija
EBS un ECS sistēmu saskaņota izmantošana atvieglo kustības sākšanu un manevrēšanu ierobežotās teritorijās. Palielina VEB/VEB+ bremzes jaudu, automātiski izvēloties atbilstošu pārnesumu, lai nodrošinātu augstus dzinēja apgriezienus. Pārslēdzot pārnesumu dzinēja bremzes izmantošanas brīdī, tiek izmantotas darba bremzes, lai kompensētu bremzēšanas spēku zudumu.

Launch Control
Optimizē pārnesuma izvēli un EBS funkcijas, manevrējot ar nelielu ātrumu, kā arī nodrošina to, ka braukšanas sākuma atvieglošanas funkcija tiek aktivēta tikai ceļa kāpumos.

I-Roll
Neitrālā pārnesuma automātiska ieslēgšana un izslēgšana, lai izmantotu brīvskrējienu un samazinātu degvielas patēriņu. I-Roll funkcija tiek izmantota tikai tad, ja nav nepieciešama dzinēja jauda vai bremzēšana ar dzinēju, piemēram, braucot pa līdzenu ceļu.

Pilnveidotā kruīza kontroles sistēma
Kopā ar bremžu aktivēšanas funkciju nodrošina, lai nevajadzīgi netiktu izmantotas papildbremzes. Tas ļauj biežāk izmantot transportlīdzekļa brīvskrējienu.

I-See
Vieda I-Shift programmatūras sastāvdaļa, kurā var glabāt topogrāfiskos datus, lai pēc tam izmantotu tos degvielas taupīšanai un braukšanas komforta uzlabošanai. Dati glabājas datubāzē, kur tie pieejami citiem I-See lietotājiem. Pasūtot I-See, papildus tai tiek pievienota arī I-Cruise kontroles sistēma. (I-Cruise iespējams pasūtīt arī atsevišķi.)

Smagsvara transportlīdzekļa vadība
Optimizē pārnesumu izvēli, kad transportlīdzekļa noslodze ir ievērojama (85–180
tonnas).

 

 

 

Papildu iespējas

Paplašinātās jaudas noņemšanas kārbas funkcijas
Vairākas funkcijas, kas atvieglo jaudas noņemšanas kārbas izmantošanu.

Pilnveidotā pārnesumu izvēles koriģēšana, ieskaitot pārnesuma samazināšanu
Nodrošina iespēju izmainīt pārnesumu ar taustiņiem uz pārnesumu pārslēgšanas sviras, uzsākot kustību vai braukšanas laikā, ja tiek izmantots automātiskais režīms. Kickdown funkcija automātiski izvēlas tādu pārnesumu, lai panāktu maksimālu paātrinājumu.

Palielināta jauda – uz sliktiem ceļiem
Vairākas funkcijas, kuras maina pārnesumu pārslēgšanu, atvieglojot kustības sākšanu un braukšanu pa sliktas kvalitātes vai kalnainiem ceļiem.

Powertronic

Automātiskā Power Shift pārnesumkārba ar hidrotransformatoru un eļļas dzesētāju. Pārslēdz pārnesumus bez jaudas zudumiem. Powertronic kārbu jau rūpnīcā iespējams aprīkot ar jaudas noņemšanas kārbu, integrēto palēninātāju un stūres pastiprinātāja avārijas sūkni.

Powertronic

Tips Augstākais pārnesums Griezes moments (Nm) Transportlīdzekļa pilna masa (tonnas)
PT2106 Tiešais 2100 44
PT2606 Tiešais 2600 60

Powertronic, integrētās vadības programmas

ekonomija

Paredzēta optimālam degvielas patēriņam. Pārnesumu pārslēgšana notiek pie visekonomiskākajiem apgriezieniem.

Sniegums

Paredzēta gadījumiem, kad nepieciešama dzinēja papildu jauda. Ieslēdz nākošo pārnesumu pie augstākiem dzinēja apgriezieniem.

Manuālās pārnesumkārbas

14 pakāpju manuālā pārnesumkārba ar pārnesumu un diapazonu dalītājiem – tai ir divi lēngaitas pārnesumi, divpadsmit sinhronizētie turpgaitas pārnesumi un četri atpakaļgaitas pārnesumi. Trošu pievads nodrošina īsus un precīzus pārslēgšanas sviras gājienus un novērš pārnesumu pārslēga vibrāciju. Patentēti sinhronizatori ar servo-funkciju samazina pārnesumu pārslēgšanai nepieciešamos spēkus. Pārnesumkārbas ir iespējams aprīkot ar kompakto retarderu, jaudas noņemšanas kārbu, stūres pastiprinātāja avārijas sūkni un eļļas dzesētāju.

Manuālās pārnesumkārbas

Tips Augstākais pārnesums Griezes moments (Nm) Transportlīdzekļa pilna masa (tonnas)
VT2009B Tiešais 2000 60
VT2214B Tiešais 2200 100
VTO2214B Paaugstinātais 2200 100
VT2514B Tiešais 2500 100
VTO2514B Paaugstinātais 2500 100
VT2814B Tiešais 2800 100
VTO2814B Paaugstinātais 2800 100

Aizmugurējie tilti

Tips Ass Reduktors Maks. griezes moments (Nm) Maks. tilta/dubulttilta noslodze (tonnas) Transportlīdzekļa pilna masa (tonnas)
Asis ar vienu reduktoru          
RSS1344C/D Viena ass Hipoidālais 2600 13 44
RSS1356 Viena ass Hipoidālais 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Viena ass Hipoidālais 3550 13 60
RTS2370A Dubulttilts Hipoidālais 3550 23 70
           
Asis ar galveno pārvadu un riteņu reduktoriem          
RSH1365 Viena ass Spirālveida koniskais zobrats 2400 13 65
RSH1370F Viena ass Koniskais, spirālzobu 3550 13 70
RTH2610F Dubulttilts Koniskais, spirālzobu 3550 26 100
RTH3210F Dubulttilts Koniskais, spirālzobu 3550 32 100
RTH3312 Dubulttilts Koniskais, spirālzobu 3550 33 120
           

Aizmugures tiltu pārnesumskaitļi

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1365 RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1

3.61:1

3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1

3.76:1

3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1

4.12:1

3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.55:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1   4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1   5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1     4.55:1 4.55:1  
4.11:1     4.50:1     5.41:1 5.41:1  
4.63:1     5.14:1       7.21:1  
5.29:1     5.67:1          
      6.17:1          
* Modelim RSS1344D.

Spēka pārvada varianti

  D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 D13K540
Manuālā pārnesumkārba                
VT2009B          
VT2214B    
VTO2214B    
VT2514B        
VTO2514B        
VT2814B              
VTO2814B              
                 
Powertronic                
PT2106        
PT2606        
                 
I-Shift                
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
                 
Dzenošie tilti ar vienpakāpes reduktoru                
RSS1344C
RSS1344D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
                 
Dzenošie tilti ar riteņu reduktoru                
RSH1365  
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
                 
Velkošais priekšējais tilts/sadales kārba                
FAA11/FAA21/V2501TB

Jaudas noņemšanas kārbas

PIE DZINĒJA PIESTIPRINĀMĀS

PTER-DIN
Dzinēja aizmugurē nostiprināma jaudas noņemšanas kārba hidrauliskā sūkņa tiešai piedziņai.

PTER1400
Dzinēja aizmugurē nostiprināma jaudas noņemšanas kārba ar pievienošanas atloku hidrauliskā sūkņa piedziņai.

PTER100
Dzinēja aizmugurē nostiprināma jaudas noņemšanas kārba ar pievienošanas atloku hidrauliskā sūkņa piedziņai.

PIE PĀRNESUMKĀRBAS PIESTIPRINĀMĀS

PTR-F
Savienošana ar pievienošanas atloku, zemi vai augsti izejas vārpstas apgriezieni.

PTR-FL/FH
Savienošana ar pievienošanas atloku, zemi vai augsti izejas vārpstas apgriezieni.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Zemi/vidēji/augsti apgriezieni, ar DIN pievienojumu hidrauliskā sūkņa tiešai pievienošanai.

PTRD-F
Augsti apgriezieni, savienošana ar pievienošanas atloku, piedziņas vārpstas tiešai pievienošanai.

PTRD-D
Augsti apgriezieni, divas izejas. Ar DIN pievienojumu priekšpusē un aizmugurē, hidraulisko sūkņu tiešai pievienošanai.

PTRD-D1
Augsti apgriezieni, divas izejas. Savienošana aizmugurē ar pievienošanas atloku, priekšpusē – ar DIN pievienojumu.

PTRD-D2
Augsti apgriezieni, divas izejas aizmugurē un viena izeja priekšpusē. Divas savienojumu vietas aizmugurē ar pievienošanas atlokiem, viena – priekšpusē ar DIN pievienojumu.  

Lejupielādēt

Spēka pārvada specifikācijas

Lejupielādēt PDF dokumentu ar visām spēka pārvada specifikācijām.

Lejupielādēt(PDF, 4.2 MB)
Atrodiet vietējo servisa centru

Iepazīstiet tuvāk Volvo FMX

Izveidojiet savu ideālo kravas automašīnu. To var izdarīt pie vietējā Volvo Trucks servisa centra pārstāvja.

Meklēt servisa centru