Šī sistēma darbojas neticami ātri – tā aktivizē izciļņsajūgu nepilnā pussekundē. Tādējādi tā nepārtraukti nodrošina maksimālu saķeri un mobilitāti.

Jonass Odermalms

Volvo Trucks būvniecības segmenta vadītājs

Automātiskās saķeres kontroles izmēģināšanas reālos apstākļos videomateriāls
ATC ieslēdzas automātiski

Darbības princips

Kad ceļa virsma ir slidena, automātiskā saķeres kontrole automātiski ieslēdz vai atslēdz priekšējo riteņu piedziņu, kad tas ir vajadzīgs. Aizmugures riteņu sensori uztver brīdi, kad saķere sāk izzust, un nekavējoties tiek ieslēgta pilnpiedziņa. Zobsajūgs tad novirza jaudu uz priekšējo dzenošo asi, un kravas automašīna turpina braukt, nesamazinot nedz griezes momentu, nedz ātrumu. Priekšējā dzenošā ass ir aktīva līdz brīdim, kad autovadītājs atlaiž akseleratora pedāli.

Autovadītājam nav nepieciešamības veikt kādas darbības ar ATC – tā darbojas automātiski. Taču panelī pieejams slēdzis, ar kuru var manuāli ieslēgt priekšējo tiltu vai, ja jābrauc īpaši sarežģītos apstākļos, var ieslēgt diferenciāļa bloķētāju.

Šī labi pārbaudītā sistēma gadiem ir bijusi viena no Volvo būvniecības aprīkojuma funkcijām. Mēs bijām pirmie kravas automašīnu ražotāji, kas šo jauno sistēmu ieviesa būvdarbu kravas automašīnās.

ATC darbojas tikai tad, kad tas ir nepieciešams, lai taupītu degvielu un samazinātu nolietojumu

Ietaupiet vērtīgo degvielu

Mūsu pētījumi pierāda, ka vairākumā apstākļu pilnpiedziņa vajadzīga tikai 5% no braukšanas laika. Tas nozīmē, ka 95% laika, kad tiek izmantota priekšējā dzenošā ass, degviela tiek tērēta veltīgi. Automātiskā saķeres kontrole palīdz palielināt degvielas patēriņa efektivitāti. Kad papildu saķere nav vajadzīga, sistēma automātiski atslēdz priekšējo tiltu, tādējādi samazinot degvielas patēriņu par līdz pat 2% (aprēķināts, pamatojoties uz reģionālo pārvadājumu braukšanas ciklu). Automātiska priekšējā tilta atslēgšana samazina arī nolietojumu.

ATC nodrošina nepieciešamo saķeri vajadzīgajā brīdī

Nekādu kompromisu.

Priekšējais velkošais tilts izglābj no ķibelēm. Taču, kad tas ir iedarbināts, pasliktinās manevrētspēja. Atšķirībā no pastāvīgas darbības pilnpiedziņas sistēmām ATC apvieno abu darbības režīmu priekšrocības. Kad priekšējais dzenošais tilts ir iedarbināts, ir pieejama visa nepieciešamā saķere. Kad tilts ir atslēgts (un tas ir atslēgts lielāko daļu laika), uzlabojas kravas automašīnas manevrētspēja.

Volvo FMX šasija ir konstruēta tā, lai aizsargātu visas nozīmīgākās detaļas no bojājumiem

Visas detaļas ir pasargātas

Volvo FMX šasija ir konstruēta tā, lai aizsargātu visas nozīmīgākās detaļas no bojājumiem. Šķērsstieņi un stiepņi ir novietoti tilta korpusā paralēli tiltam. Bremžu kameras un degvielas tvertnes arī ir labi pasargātas.

Priekšējā dzenošā tilta pozīcija ir tāda pati kā nepiedzītajam tiltam, nodrošinot labāku pārkares leņķi, braucot stāvās nogāzēs (28°, kad tiek izmantots priekšējais dzenošais tilts un kad riepu izmērs ir 13R22.5). Priekšējais dzenošais tilts ir pieejams arī ar aizmugurējo pneimatisko balstiekārtu, nodrošinot 300 milimetru klīrensu.

Plašāka informācija par aizmugures balstiekārtu
FMX automašīnai ar automātisko saķeres kontroli pieejamās konfigurācijas

Pieejamās konfigurācijas

  • Kravas automašīna 4 × 4
  • Vilcējs 4 x 4
  • Kravas automašīna 6 × 6
  • Vilcējs 6 x 6
  • Kravas automašīna 8 × 6
  • 10 × 6 kravas automašīna

Atrodiet vietējo servisa centru

Kontrole ir Jūsu rokās

Vai vēlaties paši pārbaudīt automātisko saķeres kontroli? Sazinieties ar vietējo Volvo servisa centru.

Meklēt servisa centru